Quote:
Moderator edit december 2022: statement bijgewerkt
Vodafone kijkt naar de wensen van klanten en volgt de ontwikkelingen in de markt. Deze laten zien dat de Apple Watch een belangrijk product is geworden. Als wij besluiten de eSim op de Apple Watch aan te bieden, zullen wij onze klanten hierover informeren.
Vanaf 2021 wordt dit al aan Vodafone gevraagd. Nederland is één van de landen die een eigen kantoor hebben. Landen zoals Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Italië zijn wel in staat eSim aan te bieden. In de VK hebben ze een zg. Connectivityplan OneNumber wat werkt met ALLES wat eSim heeft. Tablets, Smart Wearables, noem maar op.
Hier wordt door Vodafone eerst geschermd met 'we hebben nog niet de beschikking over de technologie hiervoor'. In de omringende landen kon dat al wel, ook in 2021. Inmiddels wordt al wel 4G ondersteund, dus ook LTE. Maar eSim: not. Volgend jaar komt Apple met de iPhone 15 die dus geen fysieke SIMkaart meer ondersteunt maar slechts eSim. Daahaag, Vodafone. Die klanten ben je kwijt.
Dan komt Vodafone met de melding 'We kijken naar de wensen van klanten en volgen de ontwikkelingen in de markt.' Dan blijft het m.i. alleen bij volgen en niet inspelen op.
Kom op, Vodafone. Laat dan inderdaad zien dat jullie de ontwikkelingen volgen. Of is Nederland te klein om dit uit te werken?