1
Vraag
2
Reacties
Nieksniek

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Waarschuwing: SMS phisingactie via Whatsapp

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2911Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hoi @Nieksniek 
Een warm welkom op de Vodafone Community. 

Dit is zeker een bijzonder bericht! Als jij geen verificatiecode voor Whatsapp hebt aangevraagd, dan is dit zeker een phishing bericht. Ook omdat het in een hele andere taal is. Wat ik even mis uit je berichten is of je de link hebt geopend? Zo niet, dan zou er in principe dus niets kunnen gebeuren. Of zijn de problemen met jouw Apple ID ontstaan na het openen van de link? Zo ja, dan het advies om even contact op te nemen met Apple support. Zij kunnen alle in's en out's inzien van jouw Apple ID.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Nieksniek
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wat denken jullie? Een vorm van phising he… ik kon al na 5 min niet meer inloggen op mijn Apple ID, ook zoek mijn Apple product… weg...

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Hoi @Nieksniek ,

Vreemd dat het smsje niet in het Nederlands is. Ik denk dat het gaat om een WhatsApp verificatie code? Echter, als jij deze code niet hebt aangevraagd probeert iemand je account over te nemen, zie ook deze video van Opgelicht.

Wees dus gewaarschuwd.

Weet je zeker dat je niet meer kunt inloggen met je Apple ID? Check even of je het wachtwoord correct invult en klik anders even op Wachtwoord vergeten. Indien dit allemaal niet lukt, neem dan contact op met Apple support.

Nieksniek
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nieksniek wrote:

 

Hi pedro! 
zouden we even kunnen bellen? Ik heb nergens meer recht toe

Nieksniek
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
SamsungExpert wrote:

Hoi @Nieksniek ,

Vreemd dat het smsje niet in het Nederlands is. Ik denk dat het gaat om een WhatsApp verificatie code? Echter, als jij deze code niet hebt aangevraagd probeert iemand je account over te nemen, zie ook deze video van Opgelicht.

Wees dus gewaarschuwd.

Weet je zeker dat je niet meer kunt inloggen met je Apple ID? Check even of je het wachtwoord correct invult en klik anders even op Wachtwoord vergeten. Indien dit allemaal niet lukt, neem dan contact op met Apple support.

Dit is niet het geval, zou je conract met mij kunnen opnemen?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2911Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hoi @Nieksniek 
Een warm welkom op de Vodafone Community. 

Dit is zeker een bijzonder bericht! Als jij geen verificatiecode voor Whatsapp hebt aangevraagd, dan is dit zeker een phishing bericht. Ook omdat het in een hele andere taal is. Wat ik even mis uit je berichten is of je de link hebt geopend? Zo niet, dan zou er in principe dus niets kunnen gebeuren. Of zijn de problemen met jouw Apple ID ontstaan na het openen van de link? Zo ja, dan het advies om even contact op te nemen met Apple support. Zij kunnen alle in's en out's inzien van jouw Apple ID.

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Ik ontving je PM @Nieksniek , maar je afbeelding kon ik niet zien.

Deze sms ontvang je alleen als je WhatsApp installeert, was jij op het moment dat je deze sms ontving WhatsApp aan het installeren? Want anders probeert iemand anders je WhatsApp gegevens over te nemen.

Over je Apple ID, neem daarvoor even contact op met Apple zelf als je niet meer kunt inloggen en schakel ook tweestapsverificatie in.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic