Met de functie voor automatische suggesties kun je je zoekresultaten snel verfijnen doordat mogelijke overeenkomsten wordt voorgesteld terwijl je typt.
Update netwerkinstellingen voor gebruik in het buitenland
In het buitenland werkt de verbinding met het internet anders dan in Nederland. Hierdoor kun je buiten Nederland een minder goede internetverbinding ervaren. Belangrijk is dat de APN in jouw mobiele toestel goed ingesteld staat. De APN is de toegangspoort tot het netwerk van Vodafone. Heb jij problemen met je internetverbinding in het buitenland? Lees dan snel verder!
iPhone De APN controleren doe je via Instellingen - Mobiele netwerk - Mobiele data netwerk.
APN: live.vodafone.com
Gebruikersnaam: vodafone
Wachtwoord: vodafone
Android De APN controleer je via Instellingen – (Meer) verbindingen - Mobiele netwerken - Namen toegangspunten. En ook hier moet staan:
APN: live.vodafone.com
Gebruikersnaam: vodafone
Wachtwoord vodafone
Staan hier andere APN's? Dan mogen deze verwijderd worden. Dit doe je via de 3 puntjes rechts bovenin. Er mag altijd maar 1 APN staan en dat moet Vodafone Internet zijn.
Let op: start je telefoon daarna opnieuw op, zodat het toestel zich correct aanmeldt op het buitenlandse netwerk. Daarna kun je weer internetten!
Ik heb geen iPhone of Android Natuurlijk bieden we ook ondersteuning voor andere toestellen en modellen. Kies in onze toestelhandleiding welke telefoon je gebruikt. Volg daarna de stappen met bijbehorende afbeeldingen om de juiste internetinstellingen op je toestel in te stellen.
Het lukt niet! Wij geven in dit topic een algemene uitleg voor iPhone en Android. Echter, de instellingen kunnen verschillen per merk én toesteltype! Lukt het niet met bovenstaande uitleg? Gebruik dan de knop om naar de toestelhandleiding te gaan en selecteer daar jouw specifieke toestel + model. Het is mogelijk dat je de APN opnieuw handmatig moet toevoegen. Dit staat per toestel uitgelegd.
Lukt het ook met de toestelhandleiding niet om de APN goed te zetten? Neem dan contact met ons op. Heb je andere vragen of opmerkingen? Laat het ons dan weten in een reactie op dit topic. Of open je eigen topic.
Hallo Serkan, Wat is er precies gewijzigd? Ik heb geen nieuwe instellingen ontvangen. Althans, ik heb geen bericht gehad waarin ik iets moest/kon accepteren.
a3aan79, sorry voor de late reactie. De sms'jes zorgen ervoor dat je onze juiste internetinstellingen hebt. Verder zal er niets wijzigen. Als je geen bericht hebt gehad staan de instellingen al goed.
Hallo Serkan, Wat is er precies gewijzigd? Ik heb geen nieuwe instellingen ontvangen. Althans, ik heb geen bericht gehad waarin ik iets moest/kon accepteren.
jaxob, het kan zijn dat je deze automatisch nog een keer krijgt. We kunnen het handmatig niet opnieuw sturen. Wel kun je de instellingen altijd handmatig controleren via https://handleidingen.vodafone.nl.
Hallo.
Heb per ongelijk het bericht gewist. Kan ik hem nogmaals gestuurd krijgen?
Kunnen jullie misschien een link plaatsen naar de info wat er precies gewijzigd moet worden. Mij was ook niet duidelijk dat het berichtje van vodafone was en ik heb het ook gewist en met oog op de vakantie wil ik de instellingen wel graag goed zetten
Dan heb je de volgende instellingen nodig RichardD Bij Android is dit onder de instellingen - meer verbindingen - mobiele netwerken en dan namen toegangspunten. Hier moet staan Vodafone Live of Vodafone Internet en apn live.vodafone.com Deze moet dan ook daar aangevinkt zijn.
De gegevens voor de APN zijn: Naam: Vodafone Live APN: live.vodafone.com Proxy: Niet ingesteld Poort: Niet ingesteld Gebruikersnaam: Niet ingesteld Wachtwoord: Niet ingesteld Server: Niet ingesteld MMSC: Niet ingesteld MMS-poort: Niet ingesteld MCC: 204 MNC: 04 Verificatietype: PAP APN-Type: default APN-Protocol: IPv4 Roamingprotocol voor APN: IPv4
Bericht (via SMS) ook ontvangen maar daarna niets om (wel of niet) te accepteren. Een verwijzing naar “http://voda.fo/ne/apn” (ipv een subdomein van http://www.vodafone.com) denk ik eerder aan phishing / spam dan aan een authentieke Vodafone actie - ik verwacht dat de Security afdeling van mijn werkgever / jullie zakelijke klant het in deze met mij eens zal zijn!
APN instellingen staan overigens (nog steeds?) zoals hierboven echter heb ik wel een username en password (welke ik al eens eerder doorgekregen heb van de interne telecom helpdesk op het moment dat ik problemen had met data ontvangst tijdens een zakelijke buitenlandse reis).
Dat klopt, bij Apple dien je een gebruikersnaam en wachtwoord in te vullen. Bij Android is dit niet noodzakelijk@luykxd Wij gebruiken inderdaad verkorte linkjes. Maar kan me voorstellen dat dit niet betrouwbaar uit ziet. Ik zal het intern aangeven. Dankjewel hiervoor.
Voor jouw Moto G8 Plus kun je de instructie voor Android toestellen volgen. Ik zie dat Steven deze hier ook heeft gedeeld en je gaat hiervoor naar instellingen - meer verbindingen - mobiele netwerken en dan namen toegangspunten. Hier moet staan Vodafone Live of Vodafone Internet en apn live.vodafone.com Deze moet dan ook daar aangevinkt zijn.
De gegevens voor de APN zijn:
Naam: Vodafone Live
APN: live.vodafone.com
Proxy: Niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebruikersnaam: Niet ingesteld
Wachtwoord: Niet ingesteld
Server: Niet ingesteld
MMSC: Niet ingesteld
MMS-poort: Niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: PAP
APN-Type: default
APN-Protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4
Krijg je ook wel eens een melding op je telefoon met ‘geen service’ of
‘geen sim’? Vaak heb je dan ook geen verbinding met Vodafone én werkt je
internet niet en/of je kan niet bellen. Gelukkig zijn da...