1
Vraag
2
Reageer en help mee
PascalM

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

OneNumber probleem

Goedemiddag,

Ik heb sinds een week een probleem met mijn 4G Apple Watch, ik heb sinds het begin dat OneNumber beschikbaar deze op mijn Apple Watch SE 4G 1st gen gezet, nou is het probleem, dat ineens uit het niets de simkaart inactief is geworden en ik krijg hem niet opnieuw actief, aangezien ik mijn Apple Watch ook voor het hardlopen gebruik en ik zonder mijn iPhone wil lopen is dit dus vrij storend, ik heb de iPhone en Apple Watch al beide aan en uit gehad, maar ik krijg geen connectie meer.

iOS versie: 18.3.2, meest recente voor de iPhone 15

watchOS: 10.6.1, is de laatste versie voor deze Apple Watch, heeft geen ondersteuning voor watchOS 11

5 Reacties 5
Shane
Community Moderator
Community Moderator
  • 15Posts
  • 4Oplossingen
  • 3Likes

Hey @PascalM, Voor het hardlopen blijft het fijn als je de Watch gewoon kan gebruiken. Laten we maar even gaan kijken waar het mis gaat.

De eSIM voor OneNumber staat nog actief binnen je abonnement. Echter moet hij nog juist geïnstalleerd worden. Mogelijk heb je de stappen goed uitgevoerd, maar gaat er iets mis in het systeem. Ik heb de profiel van de eSIM even ververst. Je kan nogmaals deze stappen doorlopen om te kijken of het nu wel lukt met de activatie. 

Activeer OneNumber in de Watch App:

1. Kies voor ‘Mobiel Netwerk’
  2. Klik op ‘Configureer mobiel netwerk’
  3. Klik onderaan nogmaals op ‘Configureer mobiel netwerk’
  4. De verbinding met Vodafone NL wordt nu gemaakt.
  5. Je ziet nu informatie over Vodafone OneNumber. Klik op ‘Naar activeren’
  6. Log in met je account voor My Vodafone
  7. Vul de naam in van je Apple Watch
  8. Klik op ‘Bestellen’
  9. Je krijgt een email met de bestelbevestiging
  10. Je ontvangt een sms zodra je OneNumber kunt gebruiken. 

Laat het hier weten als dit werkt!

PascalM
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

@Shane Nee, dit werkt niet

Roland
Community Moderator
Community Moderator
  • 77Posts
  • 10Oplossingen
  • 16Likes

Goedemorgen @PascalM

Ontzettend balen dat het niet is gelukt. Ik begrijp dat je dus alle stappen hebt genomen die hier werden vermeld maar dat had geen enkel resultaat? Of krijg je ergens een melding halverwege de stappen? 

Is dit namelijk het geval, is het enige wat je nog zou kunnen doen naar de winkel gaan met je telefoon en smartwatch en vergeet een geldig ID bewijs niet. Ze kunnen je vast en zeker helpen en waar mogelijk meteen een nieuwe E-sim genereren. Laat je weten of het is gelukt?

PascalM
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

Krijg geen enkele foutmelding, kan alle stappen uitvoeren maar krijg geen activatie SMS en ook geen mail van bestelling, dus daar blijft ie hangen.

Roland
Community Moderator
Community Moderator
  • 77Posts
  • 10Oplossingen
  • 16Likes

Helder verhaal, @PascalM. Dan zit er echt maar één ding op en dat is langs de winkel. Helaas kunnen wij het niet op afstand voor je activeren aangezien je daadwerkelijk stappen moet volgen op de devices. 

Laat je wel weten of het is gelukt?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic