Hoi
Aafke van Overbeeke Vervelend om een iPhone 8 te hebben en info te krijgen over een Samsung :sunglasses:
Ja sorry, ik ben een iPhone fan en geen Samsung fan, dus daar maak ik soms wel eens een grapje over.
De overheid stuurt berichten via NL-Alert om burgers te attenderen om mogelijke gevaren in de buurt. Hier onder lees je of je NL-Alert iPhone-instellingen kloppen en wat je moet doen om het controlebericht en andere waarschuwingen te ontvangen
Elke hedendaagse iPhone is geschikt voor het ontvangen van een NL-Alert-bericht. Alle modellen vanaf de iPhone 4S met iOS 7of nieuwer kunnen deze noodmeldingen krijgen. Onthoud dat dit alleen geldt voor iPhones, iPads en de iPod touch worden
niet ondersteund. Daarnaast kom je via NL Alerts te weten wat je moet doen. De melding komt alleen in de directe omgeving van de noodsituatie op smartphones terecht. Daarvoor maakt de overheid gebruik van zendmasten van providers en mocht het toch fout gaan als je toestel wel goed staat ingeschakeld, neem dan contact op me de
klantenservice van Vodafone.
Om NL-Alert in te stellen op je iPhone, neem je de onderstaande stappen:
- Ga naar Instellingen > Berichtgeving.
- Blader helemaal omlaag.
- Achter Noodmeldingen zet je de schakelaar op groen.
Hou er wel rekening mee dat de noodmeldingen invloed kunnen hebben op je batterijduur. Let wel, als je in het verleden de dienst hebt uitgeschakeld is deze door de iOS 12.2 update niet meer automatisch geactiveerd en moet je de meldingen weer zelf activeren.
Ik hoop dat je hier uit komt en dat het je lukt. Zelf heb ik ook alles op aan staan maar tijdens de test, begin deze maand, kreeg ik ook NIETS binnen via Vodafone. Vreemd want het staat allemaal goed en kreeg toch niets. Heb daarna de dienst maar weer uitgezet om batterij te besparen. Als ik toch niets binnen krijg.
Succes!