1
Vraag
2
Reageer en help mee
Henk6669

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

NAT probleem Draytek 2862L icm. VF data sim.

Ik heb een data sim, en de werkt prima in de DT, maar mijn WAN IP komt niet overeen met het IPV4 IP wat het modem aangeeft, dat is nl. een 10.xxx.xxx.xxx adres, en volgens DT support dient dit gelijk te zijn aan het WAN IP.

Internet werkt overigens wel, maar inbound verkeer is hierdoor niet mogelijk.

Gaarne een oplossing voor dit probleem.

Bij voorbaat dank.

1 Reactie 1
Energieboy
Expert
Expert
  • 12318Posts
  • 3567Oplossingen
  • 3205Likes

Hoi @Henk6669 
Ik zie dat je nog niet bent geholpen, dat is wel erg vervelend. Waarschijnlijk durft niemand het aan of is iemand van Vodafone erg druk bezig om een antwoord te vinden op je vraag. Nu ben ik niet werkzaam bij Vodafone maar kom wel vaak op de community om je alvast van wat informatie te voorzien.

Eerst even op een IP adres:
Een static IP Adres is alleen mogelijk bij een grootzakelijk abonnement. Er wordt in dat geval een aparte APN gemaakt om dit in orde te maken.
Voor de reguliere APN's (live.vodafone.com, office.vodafone.nl) is dit dus niet mogelijk. Bij het opzetten van een data verbinding krijg je een dynamisch IP adres toegewezen, die opnieuw uitgedeeld wordt op het moment dat de verbinding verbroken wordt. Zolang je verbinding actief is, blijf je hetzelfde IP adres gebruiken. 

Voor zover ik weet heb je momenteel bij geen enkele provider,  Abbonement of Prepaid een vast ip adres. Wat je eventueel wel kan doen is data via een VPN laten lopen waar je wel een vast ip adres krijgt toegekend. Of dit gaat werken, weet ik niet, heb deze laatste info gevonden op het internet. Uit oude topic, vragen van klanten, haal ik uit dat geen enkele router met een simkaart van buitenaf benaderbaar is. Maar of dit nu bij elke router zo is kan ik je helaas niet zeggen omdat ik te weinig kennis heb van routers. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic