1
Vraag
2
Reacties
Froukje

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Melding "niet aangemeld bij netwerk"

Sinds eind van de ochtend krijg ik de melding dat ik niet aangemeld ben bij het netwerk waardoor ik niet kan bellen.
Ik heb mijn telefoon al opnieuw opgestart en geprobeerd om handmatig het netwerk te selecteren maar zonder succes.

Wat nu?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2187Likes

Hoi Froukje

Welkom op de Community!
Het uit - en aanzetten van je telefoon is in zo'n geval inderdaad de eerste stap die je moet nemen. Dat was in jouw geval niet de oplossing, dus dan kijken we verder: 

Nummerbehoud aangevraagd
Als je overstapt naar een andere provider, krijg je deze melding ook op het moment dat je nummer overgezet is. Heb je geen nummerbehoud aangevraagd? Dan gaan we door naar de volgende stap. 

Blokkade
Controleer of je geen blokkade hebt via My Vodafone.

Werkzaamheden of een storing
Geen blokkade? Check dan of er werkzaamheden zijn, óf een storing is, in het gebied waar jij je bevindt. Dit doe je door je postcode hier in te vullen. Is dit ook niet de oplossing? Dan gaan we toch nog eens handmatig een netwerk proberen te zoeken en op die manier een reset geven aan je netwerkinstellingen. 


Handmatig ander netwerk selecteren

  • Bij Android: Dit die je onder de instellingen - mobiele gegevens - netwerkoperators. Hier zet je hem op handmatig zodat hij begint te zoeken. Selecteer een andere provider, en switch dan weer terug naar Vodafone. 
  • Bij Apple: Ga naar Instellingen en dan Aanbieders. Hier zet je hem op handmatig zodat hij begint te zoeken. Daarna zet je het terug op het Vodafone netwerk.

Kruistest

Als het dan nog niet werkt, komen we bij de laatste optie: een kruistest. Hiermee controleer je of het probleem bij de simkaart of het toestel ligt.
Bij een kruistest gaat jouw simkaart in een ander type en merk toestel en een werkende simkaart in jouw toestel.
Hiermee sluit je uit of het bij het toestel ligt of bij de simkaart etc.
Een kruistest kan je ook altijd in een Vodafone winkel doen, mocht je geen extra toestel in je omgeving hebben. Mijn collega's helpen je graag verder. Hier kan je dan ook meteen een nieuwe simkaart krijgen, mocht het daaraan liggen.

Network check
Lukt de kruistest niet, heb je geen duidelijk resultaat, of wil je niet naar een winkel? Vul dan al je gegevens in bij onze Network check. Hier creëer je stap voor stap een case voor onze technische afdeling door aan te geven wat precies het probleem is. Zij gaan dan voor jou uitzoeken wat er mis gaat. Je krijgt bericht zodra er nieuws is.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2187Likes

Hoi Froukje

Welkom op de Community!
Het uit - en aanzetten van je telefoon is in zo'n geval inderdaad de eerste stap die je moet nemen. Dat was in jouw geval niet de oplossing, dus dan kijken we verder: 

Nummerbehoud aangevraagd
Als je overstapt naar een andere provider, krijg je deze melding ook op het moment dat je nummer overgezet is. Heb je geen nummerbehoud aangevraagd? Dan gaan we door naar de volgende stap. 

Blokkade
Controleer of je geen blokkade hebt via My Vodafone.

Werkzaamheden of een storing
Geen blokkade? Check dan of er werkzaamheden zijn, óf een storing is, in het gebied waar jij je bevindt. Dit doe je door je postcode hier in te vullen. Is dit ook niet de oplossing? Dan gaan we toch nog eens handmatig een netwerk proberen te zoeken en op die manier een reset geven aan je netwerkinstellingen. 


Handmatig ander netwerk selecteren

  • Bij Android: Dit die je onder de instellingen - mobiele gegevens - netwerkoperators. Hier zet je hem op handmatig zodat hij begint te zoeken. Selecteer een andere provider, en switch dan weer terug naar Vodafone. 
  • Bij Apple: Ga naar Instellingen en dan Aanbieders. Hier zet je hem op handmatig zodat hij begint te zoeken. Daarna zet je het terug op het Vodafone netwerk.

Kruistest

Als het dan nog niet werkt, komen we bij de laatste optie: een kruistest. Hiermee controleer je of het probleem bij de simkaart of het toestel ligt.
Bij een kruistest gaat jouw simkaart in een ander type en merk toestel en een werkende simkaart in jouw toestel.
Hiermee sluit je uit of het bij het toestel ligt of bij de simkaart etc.
Een kruistest kan je ook altijd in een Vodafone winkel doen, mocht je geen extra toestel in je omgeving hebben. Mijn collega's helpen je graag verder. Hier kan je dan ook meteen een nieuwe simkaart krijgen, mocht het daaraan liggen.

Network check
Lukt de kruistest niet, heb je geen duidelijk resultaat, of wil je niet naar een winkel? Vul dan al je gegevens in bij onze Network check. Hier creëer je stap voor stap een case voor onze technische afdeling door aan te geven wat precies het probleem is. Zij gaan dan voor jou uitzoeken wat er mis gaat. Je krijgt bericht zodra er nieuws is.

Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Geen reacties meer, topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic nu gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic