1
Vraag
2
Reacties
Dodo

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kan geen VPN opzetten via Vodafone 4G of 5G netwerk

Heb een samsung S20 5G en probeer daarmee een VPN op te zetten naar mijn thuis netwerk. Het lukt mij niet om dit via het vodafone netwerk tot stand te brengen. Ik heb een L2TP maar ook een PPTP VPN geprobeerd maar lukt niet. ALs ik op mijn werk ben en mijn mobiel daar met het wifi netwerk heb verboden lukt het wel, als ik een KPN simkaart in mijn telefoon doe werkt het ook maar via vodafone niet. Heb hier meerdere topics over gevonden en heb de apn instellingen van dit topic: https://community.vodafone.nl/t5/Archief/VPN-verbinding-met-laptop-en-SamsungS8-Vodafoon/td-p/184517

geconfigureerd maar ook dat wekt niet.

iemand tips?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dankjewel voor de gegevens @Dodo! Ik ben het een en ander hierover gaan controleren bij ons. Bij ons staat alles correct ingesteld. Vervolgens ben ik gaan schakelen met mijn collega's van de technische dienst. Zij gaven als terugkoppeling aan dat wij geen instellingen kunnen aanpassen voor een VPN verbinding. Je dient hiervoor contact op te nemen met de VPN provider. Zij kunnen uitzoeken waarom het bij jou niet werkt met ons netwerk. Vanuit hier hebben wij daar helaas geen inzicht in. Officieel is dit ook niet iets wat wij ondersteunen maar ik vind wel dat het van belang is dat je de juiste gegevens hebt. Laat je weten wat zij aangeven en of zij een oplossing hebben? 

Bekijk in context

6 Reacties 6
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Dodo,
Welkom op de Community van Vodafone. Dat is een hele duidelijke vraag. Echter is mij de sistuatie niet helemaal duidelijk. Je geeft aan dat je de APN gecontroleerd hebt. Gaat het om een particulier abonnement of om een zakelijk abonnement? 

Dodo
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Steven,

 

Excuus, ben ik vergeten te vermeden. Ik heb een particulier vodafone Red Super abonnament.
De instellingen uit het topic dat ik aanhaalde had als enige een verschil in verificatietype en dat heb ik toen ingesteld op PAP. Dit maakte geen verschil.

Groet Maurice

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Helder! Dankjewel @Dodo. Kun je mij een privebericht sturen met daarin de volgende gegevens:
- Voor- en achternaam
- Adres en postcode
- Mobiel nummer en geboortedatum
- Laatste 4 cijfers van het bankrekeningnummer.
Via je profiel kun je reageren op mijn bericht zodat de gegevens niet openbaar staan.
Ook hoor ik graag welke VPN je gebruikt en welke aparte instellingen je hiervoor hebt. 

Dodo
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Steven, de gegevens zitten in je prive box. Het lukt mij niet om een PPTP en L2TP VPN via mijn samsung op te zetten met mijn firewall thuis. De profielen die op mijn telefoon geconfigureerd heb kunnen dat wel als ik via wifi op mijn werk verbonden ben of toen ik een KPN simkaart in mijn telefoon deed en het daarmee testte.
Ik gebruik dat standaard poorten die horen bij die protocollen.

 

Groet Maurice

Dodo
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heb overigens inmiddels wel een SSL VPN werkend over jullie netwerk maar wil ook de mogelijkheid hebben om een L2TP en PPTP VPN op te zetten.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dankjewel voor de gegevens @Dodo! Ik ben het een en ander hierover gaan controleren bij ons. Bij ons staat alles correct ingesteld. Vervolgens ben ik gaan schakelen met mijn collega's van de technische dienst. Zij gaven als terugkoppeling aan dat wij geen instellingen kunnen aanpassen voor een VPN verbinding. Je dient hiervoor contact op te nemen met de VPN provider. Zij kunnen uitzoeken waarom het bij jou niet werkt met ons netwerk. Vanuit hier hebben wij daar helaas geen inzicht in. Officieel is dit ook niet iets wat wij ondersteunen maar ik vind wel dat het van belang is dat je de juiste gegevens hebt. Laat je weten wat zij aangeven en of zij een oplossing hebben? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic