1
Vraag
2
Reageer en help mee
DataKitchen

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoge kosten gebruik maritiem netwerk, zonder waarschuwing. Rekening € 2.000

Zaterdag 29-06-2024, 17.00 uur

Vertrek uit IJmuiden naar Newcastle

17.27 uur

SMS met de melding voor roaming maritieme netwerk. Mijn data-tegoed voor de maand juni was nog erg hoog dus had vooralsnog geen probleem verwacht maar telefoonnetwerk viel even na de melding ook uit en telefoon was niet meer te gebruiken. Ik heb me niet aangemeld bij het dure Maritieme netwerk, dat is automatisch gebeurd.

Zondag 30-06-2024,

Aankomst Newcastle

7.29 uur

SMS dat er kosten zijn gemaakt van Euro 200,-

8.20 uur

SMS: Welkom in VK, u kunt gebruik maken van het netwerk.

9.27 uur

SMS dat er kosten zijn gemaakt van Euro 2043,- voor gebruik Internationale data en dat netwerk daarom preventief is afgesloten.

Maandag 01-07-2024

Vanuit VK telefonisch contact gehad met klantenservice om te vragen wat er gebeurd is. Medewerker heeft uitgelegd dat er contact is gemaakt met maritieme netwerk en dat daar hoge kosten aan verbonden zijn. Medewerker gaf aan dat dit zo vaak gebeurt en dat Vodafone daarvoor een coulanceregeling kent. Netwerk weer aangesloten en advies was om bij terugkomst in Nederland weer contact op te nemen met de Klantenservice.

Wat gaat hier mis? 

3 Reacties 3
Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 61Posts
  • 20Oplossingen
  • 12Likes

Hi @DataKitchen,

Ik begrijp dat deze kosten hoog oplopen en dat je daarom nog even contact opneemt.

Ik heb je situatie opnieuw bekeken in ons systeem en zie dat we al meerdere keren hierover contact hebben gehad. Uit coulance hebben we €500,- vergoed en we hebben toegelicht dat de overige kosten zijn ontstaan door buiten-de-bundel-gebruik, waarvoor je zelf verantwoordelijk bent. Helaas kunnen we de resterende kosten daarom niet vergoeden, en deze staan nog open voor betaling. 

Ik begrijp dat dit veel geld is, en het spijt me dat we hier verder niets aan kunnen veranderen. Mocht je het niet eens zijn met deze afhandeling, dan kun je eventueel terecht bij de Geschillencommissie.

DataKitchen
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het schandalige is dat er eerst een volledige creditering klaarstond. Maar later vertelden jullie dat die collega dat nooit had mogen doen. De volledige credit van €2000 is verwijderd en er staat nu een credit van €500.

De Geschillencommissie doet niks omdat we een zakelijk abonnement hebben. 

We zijn nu met Juridisch loket in gesprek. We zijn niet bereikbaar, en de gevolgschade hiervoor komt ook jullie kant op

Energieboy
Expert
Expert
  • 12285Posts
  • 3560Oplossingen
  • 3205Likes

Oh jee, weer een maritiem netwerk probleem. Je maakt zeer snel contact met dit netwerk als je in de buurt ben van

een boot of vliegtuig, waarvan de uitstraling beter en sterker is. En als je dan net een bericht hebt ontvangen dat je ermee contact legt, heb je al veel kosten gemaakt. Dit komt gewoon omdat het buiten de bundel valt en snel op kan lopen. 

In de algemene voorwaarden staat daar wel iets over. Daarnaast staat het volgens mij ook op de prijslijsten van Vodafone (of ik vergis me). Het is fijn dat Vodafone soms

een coulance regeling geeft, maar daar mag je niet altijd op hopen. Maar in deze, het gaat om een zakelijk abonnement, dan. Kan je beter contact opnemen met de zakelijke

klantenservice. 

Hoe dan ook, dit blijft een vervelende probleem en ik hoop dat Vodafone er meer reclame over maakt en misschien zorgen dat je niet meer kan gebruiken. Dat zou nog mooier zijn. Ik hoop dat ze je daar goed kunnen helpen. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic