1
Vraag
2
Reacties
hgroot1962

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoelang 2G netwerk in Nederland?

Ik heb onlang een gps tracker voor onze kat gekocht (POD 2). Deze maakt gebruik van het 2G netwerk van Vodafone. Ik begrijp dat het 2G netwerk via diverse providers wereldwijd afgebouwd wordt (Belgie tot april 2017).

Omdat ik graag gebruik wil blijven maken van de tracker hierbij mijn vraag aan Vodafone of jullie kunnen aangeven hoelang (voor zover te overzien) ik van het 2G netwerk gebruik kan maken in Nederland.

Met vriendelijke groet,
Hans Groot

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul17

Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Probleem opgelost.

Na heel veel Google, ben ik er achter gekomen, dat Ik op de SIM kaart een PIN code heb laten staan, deze was ik vergeten te deactiveren. Na deactivering logt hij nu wel in in het 2G netwerk en hij doet het prima.
Voor hen die ook problemen hebben, je moet ook de Voice Mail instellingen deactiveren!
(daar had ik wel aan gedacht)
Iedereen heel hartelijke dank voor de hulp.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
Hoi hgroot1962,

We hebben nog geen plannen om GPRS op korte termijn af te schaffen, dus het 2G-netwerk zal voorlopig nog gewoon beschikbaar zijn. Er is dus nog geen specifieke informatie wat betreft een eventuele afschaffingsdatum.


Paul17

Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb net een GSM remote control socket gekocht die werkt met commando's via SMS echter nu blijkt ook hier dat deze alleen op 2G werkt. Hoe kan ik nu mijn mobiele nummer alleen op 2G zetten?
En hoe lang blijft het Vodafone 2G netwerk dan nog in de lucht?
Alvast hartelijke dank voor uw hulp
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
Hi Paul17,

Als het goed is maakt het apparaat automatisch verbinding met het beschikbare netwerk. Aangezien het apparaat alleen 2G ondersteunt, zal het in dit geval ook met 2G verbinden. We hebben zoals hierboven aangegeven geen plannen om het 2G netwerk op korte termijn af te schaffen.
Paul17

Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Heel hartelijke dank.
Nu heb ik het idee dat de Power-Switch zich niet inlogt in het 2G netwerk. Is er een methode om dit te controleren?
De SIM card werkt gewoon via een oude mobiele telefoon logt hij zich in in het 3G netwerk.
Ik woon in Amsterdam, door is toch nog wel 2G? (ik weet je hebt gezegd dat het nog even zal blijven, maar ja je weet maar nooit in Amsterdam).
Beste groeten Roland
Anonymous
Niet van toepassing
Het 2G netwerk bestaat nog steeds :-). Heb je de mogelijkheid in de powerswitch aan te teven dat hij alleen op 2G mag? Of je dit kunt aangeven, durf ik niet te zeggen omdat het geen product van ons is. Je zou het beste hiervoor de handleiding van de powerswitch erbij kunnen pakken.
Paul17

Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Dank voor het antwoord. Blijkbaar logt het apparaat niet in in het 2G netwerk. Heel hartelijke dank voor de uitleg. Groeten
Paul17

Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Probleem opgelost.

Na heel veel Google, ben ik er achter gekomen, dat Ik op de SIM kaart een PIN code heb laten staan, deze was ik vergeten te deactiveren. Na deactivering logt hij nu wel in in het 2G netwerk en hij doet het prima.
Voor hen die ook problemen hebben, je moet ook de Voice Mail instellingen deactiveren!
(daar had ik wel aan gedacht)
Iedereen heel hartelijke dank voor de hulp.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic