1
Vraag
2
Reageer en help mee
GeraldvE

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoe zet ik mijn eSIM over zonder oud toestel?

Ik bevind mij momenteel voor een langere tijd in het buitenland. Helaas is mijn toestel gestolen en heb inmiddels een nieuwe aangeschaft daar een smartphone zo ongeveer je hele leven bepaalt.

Nu wil ik mijn eSIM op mijn nieuwe toestel activeren echter het oude is dus niet meer in mijn bezit.

Het is voor mij niet mogelijk om in NL een Vodafone winkel binnen te stappen, hoe kan Vodafone mij helpen?

bij voorbaat dank voor uw reactie

Gerald

4 Reacties 4
Energieboy
Expert
Expert
  • 12347Posts
  • 3572Oplossingen
  • 3224Likes

Hoi @GeraldvE 
Dat is wel heel vervelend en ik heb nog vervelender nieuws, ze kunnen je geen eSIM toezenden en ook geen simkaart. Deze moet je namelijk op het Nederlandse Vodafone netwerk activeren en dat kan jij niet. Het probleem is dus best groot, nu je daar niets kan. 

Eventueel zou je een nieuwe simkaart kunnen aanvragen en die dan op laten sturen naar je, na dat deze in Nederland geactiveerd is. Maar het opsturen is dan wel een keuze die je maakt en niet echt een veilige manier is. 

GeraldvE
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank voor je reactie, @Energieboy

Die nieuwe sim, kan die dan omgezet worden naar mijn huidige nummer, zonder daarvoor fysiek in een winkel aanwezig te zijn?

Kan die namelijk door iemand in de winkel laten ophalen, dat is geen probleem

gr

xJBx

Gedreven Raadgever
  • 166Posts
  • 11Oplossingen
  • 53Likes

Als je een nieuwe simkaart besteld ter vervanging, dan behoud je gewoon je eigen nummer.

Nee, iemand anders kan jou simkaart niet ophalen in de winkel. Deze word naar het adres gestuurd wat bekend is bij Vodafone. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 12347Posts
  • 3572Oplossingen
  • 3224Likes

Een nieuwe eSIM is niet mogelijk om in het buitenland te activeren en een SIMkaart sturen ze niet op maar moet je bij een winkel afhalen en dit kan alleen door jou zelf worden gedaan. Er gaan verschillende verhalen hier rond op de community en ik ben nu niet meer zeker of ze je een SIMkaart naar je huis sturen of niet. Het beste wat je kan doen is contact opnemen met de klantenservice en vragen wat ze voor je kunnen doen. 

Op de site spreekt men er over dat het opgestuurd kan worden naar je huis maar op de community zegt men ook wel dat het niet mogelijk is door fraude. Zeg het maar, ik ben de draad hier een beetje kwijt. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic