Zo ie zo, zonder extra informatie te verstrekken aan een Vodafone medewerker is het knap lastig om te achterhalen wat er nu aan de hand is. In mijn winkelcentrum is (was) ook bijna, tot geen bereik en dat komt (kwam) omdat ze zijn ingebouwd en daarom geen, tot heel slecht bereik van buiten komt. Zoals iedereen weet, een goed geïsoleerd huis met triple glas, is super lastig om bereik te hebben (dit ook geldig voor bedrijven, winkelpanden en/of winkelcentra). Dit zal waarschijnlijk bij jou ook het geval zijn en daar kan Vodafone niet veel aan doen, mits je zelf ook op onderzoek uit gaat en Vodafone antwoord geeft op de vragen die zijn gesteld.
Zelf ben ik op onderzoek uitgegaan en nu heeft onze supermarkt Wifi waar ik op kan, alle klanten, en het hele winkelcentrum is voorzien van Gemeente Wifi zodat je binnen altijd op internet kan en bereik hebt via 4G over Wifi. Ik ben er zelf wel heel erg blij mee maar ik heb er wel wat voor moeten doen. En hoe vervelend het ook is, het lag bij mij niet aan Vodafone omdat Vodafone zegt in de voorwaarden, dat ze niet op alle plekken bereik kunnen garanderen, zeker niet binnen (tenminste, ik geloof dat dit in de voorwaarden staat).
Uiteraard hoop ik dat Vodafone samen met je mee kan kijken wat er nu aan de hand is en dit probleem kan oplossen. Maar vraag ook eens rond en wie weet heeft jou supermarkt ook al wel Wifi voor z'n klanten?