1
Vraag
2
Reageer en help mee
Rudy46

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Geen dataverbruik mogelijk

Ik krijg een E in mijn scherm te zien i.p.v. 4G.
Dan start ik mijn telefoon op en gaat het weer een tijdje goed. Nu vraag ik me af of er meer mensen zijn die hier last van hebben en wat er aan te doen is.

1 Reactie 1
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi Rudy46

Welkom op de community!
Het is niet handig dat je op bepaalde plekken E hebt waar je 4g hoort te hebben. Waar dit aan kan liggen kan meerdere oorzaken hebben.
Je zou eventueel de volgende stappen kunnen controleren:

Blokkade
Controleer eerst of je geen blokkade hebt via My Vodafone.

Werkzaamheden of een storing
Geen blokkade? Check dan of er werkzaamheden zijn, óf een storing is, in het gebied waar jij je bevindt. Dit doe je door je postcode hier in te vullen.


Is dit niet het geval? Dan gaan we aan de slag met de instellingen van je toestel.

Telefoon opnieuw opstarten
Herstart je telefoon. Zo krijgt je mobiele nummer een nieuwe aanmelding op het netwerk.


Check of 4G aanstaat

  • Bij Apple zet je dit aan onder de Instellingen - Mobiel netwerk - Opties - Gesprekken over 4G.
  • Bij Android zet je dit aan onder Instellingen - Meer - Meer netwerken/verbindingen - Mobiel netwerk - Netwerk operators.

Heb je een iPhone? 
Apple heeft ook nog een handige optie bij Mobiele netwerk. Je kunt namelijk onderaan aangeven om de netwerkinstellingen te resetten.

Handmatig ander netwerk selecteren

  • Bij Android: Dit die je onder de instellingen - mobiele gegevens - netwerkoperators. Hier zet je hem op handmatig zodat hij begint te zoeken.
  • Bij Apple: Ga naar Instellingen en dan Aanbieders. Hier zet je hem op handmatig zodat hij begint te zoeken. Daarna zet je het terug op het Vodafone netwerk.


APN controleren
Werkt het dan nog niet, dan dien je de APN te controleren in het toestel:

 

  • Bij Android vind je dit onder de Instellingen - Meer verbindingen - Mobiele netwerken en dan Namen toegangspunten. 
  • Bij Apple vind je dit via Instellingen - Mobiele netwerk - Mobiele data netwerk.

    Naam Vodafone Live
    APN live.vodafone.com
    Proxy Niet ingesteld
    Poort Niet ingesteld
    Gebruikersnaam vodafone
    Wachtwoord vodafone
    Server Niet ingesteld
    MMSC Niet ingesteld
    MMS-poort Niet ingesteld
    MCC 204
    MNC 04
    Verificatietype PAP
    APN-Type default
    APN-Protocol IPv4
    Roamingprotocol voor APN IPv4

    Kruistest
    Als het dan nog niet werkt, komen we bij de laatste optie: een kruistest. Hiermee controleer je of het probleem bij de simkaart of het toestel ligt.
    Bij een kruistest gaat jouw simkaart in een ander type en merk toestel en een werkende simkaart in jouw toestel.
    Hiermee sluit je uit of het bij het toestel ligt of bij de simkaart etc.
    Een kruistest kan je ook altijd in een Vodafone winkel doen, mocht je geen extra toestel in je omgeving hebben. Mijn collega's helpen je graag verder. Hier kan je dan ook meteen een nieuwe simkaart krijgen, mocht het daaraan liggen.

    Network check
    Lukt de kruistest niet, heb je geen duidelijk resultaat, of wil je niet naar een winkel? Vul dan al je gegevens in bij onze Network check. Hier creëer je stap voor stap een case voor onze technische afdeling door aan te geven wat precies het probleem is. Zij gaan dan voor jou uitzoeken wat er mis gaat. Je krijgt bericht zodra er nieuws is.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic