1
Vraag
2
Reacties
jwberg

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Bellen via Wifi

Ik heb op kantoor heel slecht bereik. Nu heb ik mijn telefoon zojuist ingesteld  VoWifi,  werkt prima, en heb mijn netwerk voorkeur ingesteld op " Voorkeur voor Wifi".

 

Moet ik deze voorkeur laten staan op "voorkeuren voor mobiele netwerken" of op "voorkeur voor Wifi"

 

Ben namelijk bang dat zodra ik buiten bereik van mijn wifi ben,  geen bereik meer heb.
Of schakelt deze dan automitsche terug op netwerk?
  Wat is de beste instelling om overal zo goed mogelijk bereik te hebben?  

 

Alvast bedankt,
Jan

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @jwberg 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Ik weet niet welk toestel je hebt. Maar vanuit een iPhone is het zo dat de voorkeur uitgaat naar Wifi, maar zodra dat niet mogelijk is, dan zal deze omschakelen naar Mobiele Netwerk. Zou ik het andersom zetten, dan pakt die eerst altijd het Mobiele Netwerk en pas als ik goed Wifi bereik heb, pakt die Wifi. Dus mijn voorkeur zou uitgaan naar Voorkeur voor Wifi en als je dan slecht Wifi bereik hebt, dan pakt die hem vanzelf op het Mobiele Netwerk. Kan je overigens heel makkelijk zelf testen door het pand uit te lopen, kijken of je weer Mobiel Netwerk hebt en als je naar binnen gaat dat die dan weer Wifi pakt 🙂

Bekijk in context

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @jwberg,
Welkom op de community van Vodafone. Super om te lezen dat je met bellen over Wifi toch bereikbaar bent. Het klopt helemaal wat @Energieboy aangeeft. Zodra je geen bereik meer hebt op het wifi netwerk, zal het toestel overschakelen naar mobiel netwerk. Zodra het netwerk veranderd, zul je bereikbaar zijn via ons netwerk. Mocht je nog vragen hebben, dan horen wij dit graag! 

Bekijk in context

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Daarover kan je hier meer informatie over vinden:
https://www.ziggo.nl/internet/wifispots 

Bekijk in context

11 Reacties 11
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @jwberg 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Ik weet niet welk toestel je hebt. Maar vanuit een iPhone is het zo dat de voorkeur uitgaat naar Wifi, maar zodra dat niet mogelijk is, dan zal deze omschakelen naar Mobiele Netwerk. Zou ik het andersom zetten, dan pakt die eerst altijd het Mobiele Netwerk en pas als ik goed Wifi bereik heb, pakt die Wifi. Dus mijn voorkeur zou uitgaan naar Voorkeur voor Wifi en als je dan slecht Wifi bereik hebt, dan pakt die hem vanzelf op het Mobiele Netwerk. Kan je overigens heel makkelijk zelf testen door het pand uit te lopen, kijken of je weer Mobiel Netwerk hebt en als je naar binnen gaat dat die dan weer Wifi pakt 🙂

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @jwberg,
Welkom op de community van Vodafone. Super om te lezen dat je met bellen over Wifi toch bereikbaar bent. Het klopt helemaal wat @Energieboy aangeeft. Zodra je geen bereik meer hebt op het wifi netwerk, zal het toestel overschakelen naar mobiel netwerk. Zodra het netwerk veranderd, zul je bereikbaar zijn via ons netwerk. Mocht je nog vragen hebben, dan horen wij dit graag! 

jwberg
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hoi, bedankt voor je snelle reactie!
Ik heb een Poco X3 nfc ( xiammo ofzo) 
Ik zal hem dus op voorkeur voor wifi laten staan.  
Bedankt!

 

jwberg
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

En dit gaat niet van mijn data-bundel af?  

 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Graag gedaan! Je hebt het toestel correct ingesteld. Zodra je in een gebouw komt waar de dekking minder is en er een wifinetwerk beschikbaar is, springt de optie bellen over wifi aan. Hierdoor ben je toch bereikbaar! Super handig! Meteen gelijk ook nog een tip: afhankelijk van welke internet provider je thuis hebt, is er een optie bij Zigg om Ziggo wifispots aan te zetten. Hierdoor verbind je automatisch met het wifi netwerk waar Ziggo zich als internetprovider is geinstalleerd. Je hoeft dan geen inloggegevens meer te vragen voor het wifi netwerk. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Indien je verbonden bent met een wifi netwerk, zal de data niet van je bundel afgaan. Betreft Bellen over wifi: deze optie zorgt voor een stabiele verbinding. De belminuten gaan wel van je belbundel af @jwberg.

jwberg
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ja ik heb Ziggo Thuis, zal checken of Ziggo wifispots aanstaat, dank voor de tip!

 

jwberg
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Onbeperkt bellen in mijn abbo 😉

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Daarover kan je hier meer informatie over vinden:
https://www.ziggo.nl/internet/wifispots 

jwberg
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Bedankt voor jullie hulp @Energieboy  en @Louis  Top!

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

 Hahah @Energieboy, dankjewel dat je de link ook nog even zo deelt! Super @jwberg. Dan kun je in ieder geval geen kosten maken met bellen 🙂 Heel graag gedaan! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic