1
Vraag
2
Reacties
jgpopp

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bellen via WiFi werkt niet

Ik heb (1) alle instellingen op mijn iPhone 8 goed staan, (2)  alle updates uitgevoerd (iOS 14.8),  (3) getest bij meerdere Wi-Fi-netwerkenen en (4) Vodafone helpdesk gebeld en een nieuwe Sim opgestuurd gekregen.

 

En nog werkt bellen via WiFi niet terwijl die bij mijn partner (KPN, zelfde telefoon) wel werkt. 

 

Erg vervelend omdat het bereik bij ons erg slecht is (buitengebied). 

Wie heeft een andere oplossing voor mij?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dankjewel voor de gegevens @jgpopp. Ik ben gelijk in het systeem gedoken en zie dat bij ons VoLTE en VoiWifi op mogelijk staan. Ik heb het een en ander even opnieuw ingesteld. Kun je voor mij je toestel eens opnieuw opstarten en in de gaten houden of het werkt? 

Bekijk in context

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Super om te horen dat het nu wel werkt @jgpopp. Wat je zou kunnen proberen is het netwerk van de Netgear eens vergeten en daarna opnieuw toevoegen. Zodra je belt, zie je dan het icoontje veranderen of blijft het toestel verbonden vai et gewone netwerk?

Bekijk in context

11 Reacties 11
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @jgpopp 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Heel vervelend natuurlijk. Nu heb je alles uitgeprobeerd, maar heb je ook de SIMkaart van je partner in je toestel gedaan en die van jou in het toestel van je partner? Dan kan je zien of het aan je toestel ligt of aan je SIMkaart. En ik neem aan dat je Bellen via Wifi bij Instellingen, Telefoon, aan hebt staan. Maar probeer de SIM swap nog eens, kijken wat daar dan uit komt. 

jgpopp
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste @Energieboy , dank voor je snelle reactie. Ik heb inderdaad een Sim wissel geprobeerd bij mijn partner en geen verschil: KPN werkt wel, Vodafone niet… 

Bellen via WiFi staat ingeschakeld op mijn iPhone.  
Nu heb ik een abonnement die al erg oud is (tijdperk Libertel). Andere gedachte is dat mijn partner bij KPN (zakelijk) een apart verzoek heeft gedaan voor bellen via WiFi. Daar hebben ze iets omgezet en toen  werkte het wel. Zou het kunnen dat Vodafone ergens in mijn abbo gegevens een vinkje aan moet zetten..?

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Het zou standaard in je abonnement moeten zitten, dus iets laten omzetten hoeft niet. Maar misschien dat het iets te maken heeft met een ouder abonnement, ik weet het niet. Morgen is @Louis er weer, hij werkt bij Vodafone, misschien dat hij met je mee kan kijken om te zien wat er aan de hand is. Misschien is het toch iets administratiefs. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Werkt het inmiddels weer?

Gebruik je toevallig thuis een VPN verbinding? Ik heb zojuist gelezen dat als iemand thuis in z'n router een VPN verbinding gebruikt, en een buitenlands IP adres krijgt, dat het dan wel eens zo kan zijn dat het niet werkt. Bij KPN is dit het geval, sommige mensen kunnen met een buitenlands VPN IP niet bellen via 4G over Wifi. Ik weet niet of dit bij jullie ook zo is? Nu lees ik wel dat je partner KPN heeft, maar misschien dat die toevallig bij KPN wel goed zit?! Het is even een stukje dat ik toevallig op internet tegen kwam dit weekend, dus ik dacht het even te melden 🙂

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Wij hebben deze optie aan al onze huidige abonnementen toegevoegd @Energieboy en @jgpopp. Je geeft aan dat je al een ouder abonnement hebt. 
Heeft bellen over wifi/4G voorheen wel al gewerkt? 

Kun je mij een privebericht sturen via hier? Je kunt hier bovenaan klikken op een nieuw bericht. Vervolgens voeg je mij toe als ontvanger.
In het bericht mag je de volgende gegevens vermelden voor de verificatie:
- Voor- en achternaam

- Bedrijfsnaam
- Klantnummer
- Adres en postcode
- Geboortedatum en mobiel nummer
- Laatste 4 cijfers van het bankrekeningnummer van het bedrijf.

Mocht je niet de contactpersoon zijn van het bedrijf, dan mag de contactpersoon hiervoor contact opnemen met ons. Dit mag via 0800-0094 of 1201. Mijn collega's en ik kunnen controleren of deze optie aan je abonnement is toegevoegd en of hiervoor een ander abonnement voor nodig is. 
Ik hoor graag van je! 
 

jgpopp
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank voor het meedenken. Ik gebruik geen VPN, dus dat zal het niet zijn…

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dankjewel voor de gegevens @jgpopp. Ik ben gelijk in het systeem gedoken en zie dat bij ons VoLTE en VoiWifi op mogelijk staan. Ik heb het een en ander even opnieuw ingesteld. Kun je voor mij je toestel eens opnieuw opstarten en in de gaten houden of het werkt? 

jgpopp
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dankjewel @Louis. Ik zie dat bellen via WiFi nu is ingeschakeld, dus het lijkt te werken. 

Maar… Ik hoop een kleinigheidje: als ik overschakel op mijn WiFi router thuis, dan werkt het weer niet (terwijl die van mijn partner (KPN) wel werkt). Wij hebben een Netgear Orbi RBK50 router met standaard instellingen

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Super om te horen dat het nu wel werkt @jgpopp. Wat je zou kunnen proberen is het netwerk van de Netgear eens vergeten en daarna opnieuw toevoegen. Zodra je belt, zie je dan het icoontje veranderen of blijft het toestel verbonden vai et gewone netwerk?

jgpopp
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Louis , ik heb telefoon opnieuw verbonden met WiFi thuis. Nu gaat het ook daar goed. Geweldig, eindelijk goed bereik thuis. Erg blij mee, dank!

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Super om te horen. Heel graag gedaan @jgpopp

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic