1
Vraag
2
Reacties
Liset92

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

iPhone problemen 4G (wel verbinding, geen internet)

Heb sinds 2 maanden het volgende probleem: er staat 4G in het balkje maar ik kan geen internet gebruiken (in geen enkele app), of ik ben verbonden met Edge. Dit is kortstondig op te lossen door de telefoon opnieuw op te starten of soms ook door de telefoon in vliegtuigmodus te zetten en er weer uit te halen - echter altijd voor korte duur. In het buitenland (Frankrijk) had ik onlangs geen problemen (toen nog met KPN).

Wat ik al heb gedaan:

- Nieuwe SIMkaart gehaald toen ik nog bij KPN zat, hielp niet

- Telefoon (iPhone 11) helemaal gereset - zelfde probleem

- Overgestapt van provider (met een kruistest leek een Vodafone simkaart wel te werken in mijn telefoon) - maar nu met Vodafone eSim weer hetzelfde probleem

Als ik zeker zou weten dat een nieuwe telefoon de oplossing is zou ik die kopen - maar dat is moeilijk te achterhalen. Hebben jullie enig idee? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 12435Posts
  • 3587Oplossingen
  • 3257Likes

Hoi @Liset92 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Ben je verbonden met het Vodafone netwerk (4G/5G), maar kun je niet internet en de mobiele apps op je mobiele telefoon gebruiken? Dat is natuurlijk behoorlijk onhandig. Hieronder enkele tips om het probleem op te lossen en de oorzaak van het probleem te achterhalen.

Herstart allereerst je telefoon en zorg ervoor dat alle software op je toestel up to date is.

Netwerkwissel
Kies in je telefoon handmatig een ander netwerk en klik hierop, het maakt niet uit welk netwerk als het maar niet Vodafone is. Wacht even tot je de melding krijgt dat verbinden met dit netwerk niet mogelijk is en switch dan weer terug naar het Vodafone netwerk. Zet voor de zekerheid hierna ook je toestel weer even uit en aan.

Kruistest
Test de simkaart van Vodafone in een ander toestel en test (indien mogelijk) een andere simkaart in je huidige telefoon. Op deze manier kun je de simkaart of eventuele instellingen van je mobiele telefoon uitsluiten als mogelijke oorzaak.

Simkaart omruilen
Speelt het probleem ook met jouw simkaart in een ander toestel n.a.v. de kruistest hierboven? Dan het advies om je simkaart om te ruilen. Een nieuwe simkaart kan worden aangevraagd via onze klantenservice, maar ook door in één van onze winkels binnen te stappen. Via My Vodafone heb je overigens ook de mogelijkheid om je huidige simkaart om te ruilen naar een eSIM.

Fabrieksinstellingen toestel
Speelt het probleem ook met een andere simkaart in je mobiele telefoon? De kans is dan aanwezig dat het probleem wordt veroorzaakt door bepaalde instellingen in je mobiele telefoon. Je kunt in dit geval jouw toestel terugzetten naar fabrieksinstellingen. Vergeet vooraf niet een back-up te maken.

Zit hierboven nog niet de gouden tip? Doorloop dan gerust onze Network Check. Aan het einde van deze check heb je de mogelijkheid om te chatten met één van onze medewerkers om je verder te helpen.

Ervaar je problemen met jouw verbinding in het buitenland?
In het buitenland zijn we afhankelijk van het netwerk (dekking en masten) van de providers die daar actief zijn. Heb je geen verbinding in het buitenland? In de meeste situaties wordt dit veroorzaakt doordat de APN niet op de juiste wijze staat ingesteld. Het advies dan ook om deze te controleren en updaten. De juiste instellingen vind je op deze pagina. 

*Reactie aangepast door moderator*

Bekijk in context

3 Reacties 3
Energieboy
Expert
Expert
  • 12435Posts
  • 3587Oplossingen
  • 3257Likes

Hoi @Liset92 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Ben je verbonden met het Vodafone netwerk (4G/5G), maar kun je niet internet en de mobiele apps op je mobiele telefoon gebruiken? Dat is natuurlijk behoorlijk onhandig. Hieronder enkele tips om het probleem op te lossen en de oorzaak van het probleem te achterhalen.

Herstart allereerst je telefoon en zorg ervoor dat alle software op je toestel up to date is.

Netwerkwissel
Kies in je telefoon handmatig een ander netwerk en klik hierop, het maakt niet uit welk netwerk als het maar niet Vodafone is. Wacht even tot je de melding krijgt dat verbinden met dit netwerk niet mogelijk is en switch dan weer terug naar het Vodafone netwerk. Zet voor de zekerheid hierna ook je toestel weer even uit en aan.

Kruistest
Test de simkaart van Vodafone in een ander toestel en test (indien mogelijk) een andere simkaart in je huidige telefoon. Op deze manier kun je de simkaart of eventuele instellingen van je mobiele telefoon uitsluiten als mogelijke oorzaak.

Simkaart omruilen
Speelt het probleem ook met jouw simkaart in een ander toestel n.a.v. de kruistest hierboven? Dan het advies om je simkaart om te ruilen. Een nieuwe simkaart kan worden aangevraagd via onze klantenservice, maar ook door in één van onze winkels binnen te stappen. Via My Vodafone heb je overigens ook de mogelijkheid om je huidige simkaart om te ruilen naar een eSIM.

Fabrieksinstellingen toestel
Speelt het probleem ook met een andere simkaart in je mobiele telefoon? De kans is dan aanwezig dat het probleem wordt veroorzaakt door bepaalde instellingen in je mobiele telefoon. Je kunt in dit geval jouw toestel terugzetten naar fabrieksinstellingen. Vergeet vooraf niet een back-up te maken.

Zit hierboven nog niet de gouden tip? Doorloop dan gerust onze Network Check. Aan het einde van deze check heb je de mogelijkheid om te chatten met één van onze medewerkers om je verder te helpen.

Ervaar je problemen met jouw verbinding in het buitenland?
In het buitenland zijn we afhankelijk van het netwerk (dekking en masten) van de providers die daar actief zijn. Heb je geen verbinding in het buitenland? In de meeste situaties wordt dit veroorzaakt doordat de APN niet op de juiste wijze staat ingesteld. Het advies dan ook om deze te controleren en updaten. De juiste instellingen vind je op deze pagina. 

*Reactie aangepast door moderator*

Liset92
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi! Dank voor het uitgebreide antwoord!

Het vreemde is dat het in het buitenland onlangs juist wel leek te werken (maar dat was dus nog bij mijn vorige aanbieder). 

APN staat goed, mobiel netwerk staat aan en privedoorgifte staat uit - en heb nu enkel de eSim van vodafone in mijn telefoon. Altijd hetzelfde probleem: na opstarten (of even vliegtuigmodus aan en uit) heb ik even internet maar na een poosje (soms minuten, soms een uur) kan ik geen internet gebruiken (en staat er wel 4G in het balkje)

Energieboy
Expert
Expert
  • 12435Posts
  • 3587Oplossingen
  • 3257Likes

Zou zeggen, als er 4G staat dan zou het moeten werken. 
Vreemd dat je dan geen internet hebt. Daar heb ik dan ook geen reden voor eigenlijk. Alleen buitenland is soms best vervelend en lastig om te achterhalen wat er aan de hand kan zijn. Je zou nog even kunnen vragen aan de klantenservice van Vodafone of ze je nummer willen resetten in hun systeem. Misschien dat het dan beter gaat. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic