Hallo allemaal,
Ik heb n raar geval waar ik maar niet uitkom;
In het buitenland kan ik niet bellen met mn iPhone11. Wanneer in Nl doet ze het gewoon prima, maar wanneer de grens wordt overgegaan lukt t niet meer.
Dit probleem is al n aantal maanden aan de hand; heb een nieuwe SIM kaart gekregen, de netwerkinstellingen gewijzigd etc etc.. Maar niets lukt(( Klantenservice Vodafone snapt er zelf ook niets van, en weet dus ook geen oplossing.
Hopelijk is er een genie onder jullie die me kan helpen!!
BVD.
Sjaakie
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dankjewel voor de gegevens. Ik ben gelijk het systeem ingedoken en heb gecontroleerd of bij ons de optie om te bellen en gebeld te worden (buitenland) op mogelijk staat.
Dit is het geval. Er staat verder geen blokkade op je nummer.
Ik heb voor de zekerheid je nummer van het netwerk afgehaald en opnieuw aangemeld op het netwerk. Hierdoor weet de Simkaart wat er verbruikt mag worden. Start even je toestel dadelijk opnieuw op.
Het netwerk in buitenland is helaas niet zo stabiel als hier in Nederland. Het kan zijn dat er netwerken zijn waarop je alleen mag internetten.
Ik raad aan om de volgende keer als je in het buitenland bent, handmatig een ander netwerk te selecteren. Krijg je een foutmelding, dan dien je dit ongeveer een 10x achter elkaar te doen zodat het voorkeursnetwerk verwijderd wordt. Je kunt dan het netwerk selecteren waarmee je bereik hebt @Sjaakie69
Mocht het de volgende keer weer voorkomen in het buitenland, neem op dat moment contact met ons op (via hier of via de chat) zodat we direct met je mee kunnen kijken naar de aanmelding op het netwerk etc.
Hoi @Sjaakie69
Welkom op de Community van Vodafone!
Dat is een aparte situatie. Ik kijk graag met je mee of ik iets kan achterhalen.
Kun je wel gebruik maken van data in het buitenland?
Je geeft aan dat je een iPhone hebt. Ik raad je aan om als eerste deze stappen te doorlopen.
Hoi Steven,
dank voor je berichtje.
Er kan inderdadr wel gewoon data gebruikt worden in het buitenland ja.
De telefoon heeft t voorheen ook gewoon gedaan in het buitenland, echter vorig jaar is het ineens niet meer mogelijk om te bellen vanuit buitenland.
Ik heb inderdaad de netwerkinstellingen al gereset, en dat brengt helaas geen soelaas.
Er is al vaak met de klantenservervice online gecommuniceerd en zelfs bij een vodafone winkel geweest.
Ze weten t geoon niet, behalve dat ze een nieuwe sim hebben gegeven , dit is helaas ook niet de oplossing.
Hoop dat jij kan helpen..
Hoor je graag.
Kun je eens de gegevens in je profiel aanvullen @Sjaakie69?
Ik wil toch voor de zekerheid ook bij ons het een en ander nakijken hiervoor.
Hoi steven,
heb eea aangevuld.
Dankjewel voor de gegevens. Ik ben gelijk het systeem ingedoken en heb gecontroleerd of bij ons de optie om te bellen en gebeld te worden (buitenland) op mogelijk staat.
Dit is het geval. Er staat verder geen blokkade op je nummer.
Ik heb voor de zekerheid je nummer van het netwerk afgehaald en opnieuw aangemeld op het netwerk. Hierdoor weet de Simkaart wat er verbruikt mag worden. Start even je toestel dadelijk opnieuw op.
Het netwerk in buitenland is helaas niet zo stabiel als hier in Nederland. Het kan zijn dat er netwerken zijn waarop je alleen mag internetten.
Ik raad aan om de volgende keer als je in het buitenland bent, handmatig een ander netwerk te selecteren. Krijg je een foutmelding, dan dien je dit ongeveer een 10x achter elkaar te doen zodat het voorkeursnetwerk verwijderd wordt. Je kunt dan het netwerk selecteren waarmee je bereik hebt @Sjaakie69
Mocht het de volgende keer weer voorkomen in het buitenland, neem op dat moment contact met ons op (via hier of via de chat) zodat we direct met je mee kunnen kijken naar de aanmelding op het netwerk etc.
Is het hiermee verholpen @Sjaakie69? Of speelt het issue nog steeds?
Beste Steven,
Je stond op mn lijst voor vandaag om te beantwoorden!
Het antwoord is JA! Eindelijk is t euvel nu verholpen!
Weet niet wat je gedaan hebt, en vooral waarom je collega’s hiervoor het niet konden fixen.
Anyway, end good all good!
Many Thanks man!!
Ah, super! Wat fijn om te lezen dat het geholpen heeft.
Ik vermoed dat de nieuwe aanmelding op het netwerk het probleem heeft verholpen @Sjaakie69
Heel graag gedaan!
Groet,
Steven
Ik heb op het moment hetzelfde probleem! Kan ik dit ook zelf? Ik kan namelijk ook niet bellen naar de Vodafone support.
Beste @Wout.k
Als je de instellingen heb gecontroleerd, die Steven heeft gegeven in deze topic, en het werkt nog altijd niet, bel dan met de klantenservice van Vodafone (eventueel met een ander toestel). Lukt dat niet, dan kan je ook chatten met de klantenservice via deze website (als die er niet zijn, probeer het dan later nog eens). Deze mensen kunnen je nummer resetten en dan hopen dat het wel werkt. Maar zorg dat je APN instellingen goed staat.
Hi t is gelukt! Geen idee wat er aan de hand was heb van alles en nog wat geprobeerd.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.