baswave

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Abonnement omzetten naar prepaid met nummerbehoud i.v.m. emigratie

Ik ga emigreren, maar weet niet precies op de site hoe ik met mijn huidigen Vodafone abonnement kan over zetten naar een prepaid kaart met mijn nummer behoud van mijn eigen vaste abonnement.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11886Posts
  • 3489Oplossingen
  • 3107Likes

Hoi @baswave 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Oh wow, emigreren, dat hoor ik hier niet zo vaak. Als je abonnement vrij is, dan kan je elk moment je abonnement stoppen (in acht houden met 1 maand opzeg termijn). Hier volgende de stappen die je dan moet nemen:
1) Bestel eerst een prepaid simkaart bij Vodafone
2) Activeer je simkaart - Voordat je nummerbehoud kunt aanvragen, moet je nieuwe simkaart actief zijn. Je activeert 'm door ermee te bellen naar een willekeurig nummer in Nederland. Je kunt je oude sim wel gewoon blijven gebruiken tot de overstapdatum.
3) Vraag gratis nummerbehoud aan - Nu nog even nummerbehoud regelen. Dat is zo gepiept. Geef ons de gegevens door van het nummer dat je wilt houden en wij regelen de rest. Let wel op de opzegtermijn als je een abonnement hebt.
4) Als alles klaar is dan worden de simkaarten omgewisseld - De grote dag is aangebroken! Wissel je sims om zodra je oude sim niet meer werkt. Je bent klaar om te gaan, mét je vertrouwde nummer.

Meer informatie kan je terug vinden op deze pagina van Vodafone. Is je abonnement nog niet vrij dan kan je deze afkopen. Voor deze informatie kan je kijken op deze pagina

Bekijk in context

8 Reacties 8
Energieboy
Expert
Expert
  • 11886Posts
  • 3489Oplossingen
  • 3107Likes

Hoi @baswave 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Oh wow, emigreren, dat hoor ik hier niet zo vaak. Als je abonnement vrij is, dan kan je elk moment je abonnement stoppen (in acht houden met 1 maand opzeg termijn). Hier volgende de stappen die je dan moet nemen:
1) Bestel eerst een prepaid simkaart bij Vodafone
2) Activeer je simkaart - Voordat je nummerbehoud kunt aanvragen, moet je nieuwe simkaart actief zijn. Je activeert 'm door ermee te bellen naar een willekeurig nummer in Nederland. Je kunt je oude sim wel gewoon blijven gebruiken tot de overstapdatum.
3) Vraag gratis nummerbehoud aan - Nu nog even nummerbehoud regelen. Dat is zo gepiept. Geef ons de gegevens door van het nummer dat je wilt houden en wij regelen de rest. Let wel op de opzegtermijn als je een abonnement hebt.
4) Als alles klaar is dan worden de simkaarten omgewisseld - De grote dag is aangebroken! Wissel je sims om zodra je oude sim niet meer werkt. Je bent klaar om te gaan, mét je vertrouwde nummer.

Meer informatie kan je terug vinden op deze pagina van Vodafone. Is je abonnement nog niet vrij dan kan je deze afkopen. Voor deze informatie kan je kijken op deze pagina

baswave
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

dankjewel

baswave
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

welke prepaid moet ik nemen die automatisch aanvult.....

baswave
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

moet ik de gratis prepaid kaart nemen ????

Energieboy
Expert
Expert
  • 11886Posts
  • 3489Oplossingen
  • 3107Likes

Ik zou kiezen voor de gratis prepaid kaart. Dan moet je wel binnen 6 maanden wel iets hebben gedaan (sms versturen, belletje plegen, internet). Heb je dan niet meer genoeg op je kaart dan kan je deze via internet laten aanvullen. Alleen wel die 6 maanden even in je agenda zetten en zorgen dat je het niet vergeet (ik heb zelf ook een prepaid en stel elke 5 maanden in, dan weet ik dat ik op tijd ben). 

En omdat je in het buitenland zit, zorg dat je Wifi altijd aan hebt staan, anders gaat die via 4G/5G op internet en dat is ook niet de bedoeling. 

baswave
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
 
  • Vul het Vodafone Prepaid nummer in dat komt te vervallen, staat er. Maar die heb ik nog niet en mijn eigen nummer van het nu lopende nummer wil ik juist behoudens een verplicht veld

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11886Posts
  • 3489Oplossingen
  • 3107Likes

Dus je moet volgen wat er staat!
1) eerst een prepaid kaart aanvragen (en als je deze in huis hebt, volg je pas nummer 2)
2) enz enz


Wat je zegt, je moet eerst die prepaid kaart in huis hebben 🙂

baswave
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

aaaahhhh.....ik bestel een gratis prepaid kaart aan (met een eigen nummer ) en dan deze invoeren 

dankjewel

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic