1
Vraag
2
Reageer en help mee
marsh.bush

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

mobiel abonnement met e-sim kan niet geactiveerd worden

Ik heb ruim twee weken geleden de stoute schoenen aangetrokken om mijn abonnement te verlengen met een e-sim en nieuwe telefoon. Twee weken verder werkt er nog steeds helemaal niets. Een order blokkeert het e.e.a.. en dat duurt 10 werkdagen om dit op te lossen. Maar daar komen ze pas na ruim een week mee. Dus voordat het spulletje werkt zijn we straks 3 weken verder.  Die afdeling heeft het nl heééél druk. Vodafone houdt je uit zichzelf niet op de hoogte. Dus inmiddels ook al 6 x met ze aan de telefoon gehangen. En diverse keren een ander verhaal gehoord. 

Wat zou de CEO van Vodafone te horen krijgen als hij hetzelfde probleem heeft? Geduld meneer. Over een paar weken werkt uw telefoon?????

Voorlopig heb ik dus nog steeds geen mobiele data, kan ik alleen bellen maar niet gebeld worden. Als het kon zou ik zowel mijn Vodafone- als het Ziggo-abonnement opzeggen. En dat na ca. 30 jaar klant te zijn geweest.........

17 Reacties 17
Energieboy
Expert
Expert
  • 12060Posts
  • 3522Oplossingen
  • 3139Likes

Oh jee, dat klinkt niet goed. Wat vervelend dat je na 30 jaar niet tevreden bent en er dan over moet nadenken om over te stappen. Dit mag natuurlijk niet de bedoeling zijn en daar is vast een reden waarom het allemaal niet gaat zoals het moet gaan. Ik denk dat @Cecilia je wel verder kan helpen. Ze is werkzaam bij Vodafone en kan met je mee kijken wat er nu aan de hand is. Uiteindelijk hoop ik dat het zo is opgelost en dat je alsnog een aantal jaren als tevreden klant erbij plakt. 

Heb nog even geduld, zodra Cecilia je bericht heeft gezien dan zal ze reageren. Lees in de tussentijd onderstaande blokje voor het verstekken van informatie:

⚠️ Zorg wèl dat uw Persoonlijke Informatie in uw profielinstellingen staan, dan weten Vodafone-moderators wie u bent en waar u woont. Het spreekt voor zich dat deze informatie alleen zichtbaar is voor medewerkers van Vodafone. Uw Persoonlijke Informatie kunt u HIER invullen.

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3342Posts
  • 994Oplossingen
  • 1094Likes

Hi @marsh.bush, welkom hier!

Ontzettend onhandig dat je geen mobiele data kan gebruiken en niet gebeld kan worden. Zoals je al aangeeft komt dit doordat de eSIM activatie is vastgelopen. Deze vastgelopen order blokkeert de hele boel. Er is een case aangemaakt om dit te herstellen. In de case zie ik een update van vanochtend dat de vastgelopen order is hersteld. Op basis daarvan zou je nu weer volledig bereikbaar moeten zijn. Het kan zijn dat je wel even je toestel volledig opnieuw moet opstarten 🙂

marsh.bush
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Aan en uitgezet. Staan nog steeds 2 esims in MijnVodafone. De app valt er ook steeds uit. Nog geen mail of telefoontje van Vodafone ontvangen. Inmiddels zouden drie medewerkers mijn case persoonlijk in de gaten  houden. Maar, zoals @Cecilia ZOU HET NU OOK MOETEN WERKEN. Inmiddels drie weken verder....... Bedankt Vodafone. Inmiddels drie weken zakelijk kunst- en vliegwerk om met Authenticators in portalen op internet te komen. Mij benieuwen wat ze als compensatie aanbieden...... alleen maar ellende tot nu toe.

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3342Posts
  • 994Oplossingen
  • 1094Likes

@marsh.bush De simkaart eindigend op 6976 staat nu actief. De andere simkaart is inactief. De openstaande order (eSIM activatie) is dus hersteld en deze mag de werking van de diensten dus niet meer blokkeren. De enige order die nu openstaat (en is vastgelopen) is de order van gisteren voor het verwijderen van beperkt internet, maar deze order mag de werking van de diensten dus niet beïnvloeden. Als deze order is verwerkt dan kunnen we ook de inactieve simkaart voor je verwijderen uit het overzicht. 

marsh.bush
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedemorgen @Cecilia. M'n ziggo/vodafone app werkt nu ook niet. Geen telefoon. Geen data. Geen esim. Misschien verstandig dat iemand van Vodafone even telefonisch h contact.met mij opneemt op 02***. Ik word momenteel nl. heel erg narrig. Iedereen van Vodafone zegt dat het nu moet werken maar helaas ....... ik kan zelfs jullie app niet meer opstarten. En laat dat soort problemen nou voor mij een reden zijn geweest om m'n mobiele telefoon te vervangen. Van de regen in de drup........ ik wacht op een telefoontje.

marsh.bush
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik weet niet of mijn reactie van zojuist goed is doorgekomen. Maar ik stel het op prijs als iemand van Vodafone mij kan bellen (02***) zodat dit probleem vandaag opgelost kan worden.

marsh.bush
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helaas niemand gebeld. Zelf maar contact opgenomen. Nu heb ik data maar kan weer niet gebeld worden. OMG

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3342Posts
  • 994Oplossingen
  • 1094Likes

Via de Community hebben we niet de mogelijkheid om je te bellen. Laten we ons eerst even focussen op je verbinding, zodat beide problemen niet door elkaar heen gaan lopen. Je geeft aan dat je nu wel mobiele data kan gebruiken, maar niet gebeld kan worden. Ten opzichte van gisteren zie ik in ieder geval geen veranderingen terug. Je kan eens een netwerkwissel proberen. Hiervoor selecteer je een ander willekeurig netwerk en switch je vervolgens terug naar VF NL. Wat gebeurt er dan? Hoe gaat het dan met het bellen en gebeld worden? En als dat niet werkt, wat krijg je dan precies te horen?

marsh.bush
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Netwerkinstellingen gisteren ook al geprobeerd. Werkt niet. Als mijn nr. met een mobiel nr. wordt gebeld krijg je te horen dat het nr. niet in gebruik is. Bel ik met een vast nr via VOIP dan hoor je op het  vaste nr het gewone geluid van een telefoon die belt. Mijn mobiele tel gaat echter niet over.

marsh.bush
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik vind het overigens wel vreemd dat mijn reactie van vanmiddag niet meer in dit Topic staat. Bemerk ik enige CENSUUR? Als ik na drie weken echt boos wordt, de oplossing van mijn probleem nóg een week doorgeschoven wordt en ik m.i. toch terecht écht kritische uitlatingen over Vodafone begin te maken.......

Echt te schandalig voor woorden hoe dit probleem aangepakt wordt. Niks ten nadele van de medewerkers van Vodafone, maar een organisatie die dit soort zaken niet binnen een acceptabele termijn kan oplossen...... ik vraag me af of het management en de board of directors hiervan afweet? De vraag stellen is de vraag beantwoorden vermoed ik. Te druk met allemaal belangrijke zaken,  behalve met de klant. Eens zien of de Direkteur B2C van Vodafone hier iets mee doet? Maar ook hier is de vraag stellen waarschijnlijk de vraag beantwoorden. 

In ieder geval. Na dit weekend doe ik niks meer. Gaat m'n telefoon op "uit" en de rechtsbijstand op "aan". Wie denkt Vodafone dat ze zijn?

Energieboy
Expert
Expert
  • 12060Posts
  • 3522Oplossingen
  • 3139Likes

Laat als ik als eerst beginnen met te zeggen dat Vodafone geen berichten verwijderd. Mocht het berichtje boos overkomen dan blijft deze gewoon op de community staan. Mits, en dat is logisch, er woorden in staan die niet kunnen, zoals schelden. Maar dan nog kan ik me niet herinneren dat Vodafone dit ooit heeft verwijderd zonder de topic starter hiervan op de hoogte te brengen of met een extra vermelding in het bericht dat deze is aangepast door een moderator. Misschien heb je zelf een foutje gemaakt met het plaatsen van het bericht, dat kan natuurlijk ook, we zijn allemaal mensen en fouten kunnen worden gemaakt. 

Een probleem hebben is altijd vervelend en dat moet natuurlijk opgelost worden. Heb je al eens via de website gekeken bij My Vodafone ipv elke keer via de app te proberen? Kan je daar wel in om alles te bekijken? Wie weet kom je er dan wel achter welk SIMnummer er in gebruik is. Zelf zou ik naar een Vodafone winkel gaan en daar samen met een verkopen kijken wat er nu aan de hand is en die het probleem ter plekken laten oplossen. Volgens mij heb je daar veel sneller je antwoord dan via een hoop omwegen via internet. Maar goed, ik kan verder niet oordelen, ik ben niet eens klant bij Vodafone. Het is altijd erg vervelend als er problemen zijn, daar zit Vodafone natuurlijk ook niet op te wachten. 

Geloof me, Cecilia is erg begaan met Vodafone klanten en doet er alles aan om te helpen waar mogelijk. Ik hoop dat jullie er samen uit komen en dat het snel is opgelost.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3342Posts
  • 994Oplossingen
  • 1094Likes

@marsh.bush Er zijn geen berichten verwijderd. Zoals @Energieboy al aangeeft doen we dat niet tenzij het wel erg bont wordt gemaakt 🙂 Bedankt voor je aanvullende informatie over wat iemand krijgt te horen als ze jou bellen en andersom. Dit is altijd heel waardevol. Zoals eerder aangegeven heeft het probleem dus niets meer te maken met de eerdere eSIM activatie die was vastgelopen. Dat is hersteld en de simkaart eindigend op 6976 staat nu actief. Wat je krijgt te horen klinkt een beetje als een routeringsprobleem. Ik heb hiervoor dan ook een case aangemaakt naar onze technische dienst. Dit is case 13994277. Je zal hier bericht over krijgen en ik zal de case aan de achterkant ook voor je in de gaten houden.

marsh.bush
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo @Cecilia, we zijn inmiddels een weekje verder. Oorverdovende stilte vanuit Vodafone. En nog steeds is het probleem niet opgelost.

Morgen zijn we precies een maand na levering. En kreeg ik het schitterende aanbod om een maandje m'n abonnement niet te hoeven betalen(!!!???) met een bonus van @€25 (!!!???). Daar heb ik al twee sms berichten van ontvangen dat er credit facturen klaar staan. Ook dat niet dus. En ook niks op m'n bankrekening gestort. (Wát kan Vodafone wél?)

Ik betaal nu dus een abonnement voor m'n oude telefoon waarvan de sim sowieso niet meer werkt. En een nieuw abonnement dat  niet wordt geïncasseerd voor een half werkende telefoon. 

Al een maand lang ben ik niet mobiel bereikbaar voor m'n klanten!!!!!

Wát en wanneer gaat Vodafone hier iets aan doen? Waarom denkt Vodafone dat ze zó met hun trouwe klanten om kunnen gaan? Hoe zou een Vodafone werknemer reageren als hem/haar dít zelf zou overkomen?

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 113Posts
  • 35Oplossingen
  • 41Likes

@marsh.bush Het is inderdaad tenenkromend dat je nog altijd niet bereikbaar bent. Ik zie dat er gisteren een nieuwe opdracht is aangemaakt rondom deze problemen. Het wordt opgepakt door een collega van het netwerkteam. Wanneer dit precies is afgehandeld moet ik je schuldig blijven.

Voor wat betreft de crediteringen. Deze zijn verrekend met het openstaande saldo en derhalve niet terug gestort op je rekening. 

marsh.bush
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Cecilia het ene probleem is weer opgelost en nu heb ik er twee nieuwe voor terug. 

1) bij inkomende oproepen worden de telefoonnummers niet herkend. Dus alles komt als Privé  gesprek binnen. Ik heb alle instellingen al doorgenomen. Maar geen oplossing.

2) de crediteringen staan niet in de specificatie bij de factuur. Wel dat het voor de periode 12/5 tot 30/6 is........

marsh.bush
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Cecilia  Weer ruim een week verder. Probleem van de nummer herkenning nog steeds niet opgelost. En sinds vandaag opeens ook weer geen data meer.

Als het niet om te huilen was zou je er bijna om gaan lachen

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3342Posts
  • 994Oplossingen
  • 1094Likes

@marsh.bush Voor het probleem met nummerherkenning staat een case open. Voor de zekerheid heb ik nummerweergave eens uitgezet en opnieuw geactiveerd. Hopelijk lost dit het op, zo niet dan zullen we de case bij de technische dienst moeten afwachten. 

Wat betreft het niet kunnen gebruiken van data zie ik niets raar. Er is niets wat dit blokkeert. Je zou eens een netwerkswitch kunnen uitvoeren. Dit doe je door een ander netwerk te selecteren en vervolgens weer terug te switchen naar Vodafone NL. En anders kan je nog een kruistest uitvoeren (simkaart in een ander toestel testen en een andere simkaart in je eigen toestel). 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic