1
Vraag
2
Reageer en help mee
Nico1971

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wijziging maandbedrag

Hallo,

Ik heb bij jullie een abonnement afgesloten dat €19,50 in de maand zou kosten, plots zie ik facturen met €20,42 .

Jullie mogen niet zomaar eenzijdig de prijzen verhogen, zeker niet omdat ik pas 4 maanden een abonnement bij jullie heb.

Graag hoor ik van u

Mvg,

1 Reactie 1
Energieboy
Expert
Expert
  • 12285Posts
  • 3559Oplossingen
  • 3205Likes

Hoi @Nico1971 
Vodafone mag een maand bedrag verhogen als dit te maken heeft met de inflatiecorrectie. Op de website staat: Als prijzen in Nederland stijgen, heeft dat invloed op onze kosten. We bekijken elk jaar of de inflatie is gestegen en welk effect dit heeft op onze abonnementsprijzen. We gaan uit van het inflatiepercentage over 2023. Dit percentage is vastgesteld door het Centraal Bureau voor Statistiek (CBS).  De prijzen zijn in 2023 gemiddeld 3,8% gestegen. Om die reden verhogen wij per 1 oktober 2024 de maandelijkse abonnementsprijzen voor onze particuliere en zakelijke klanten met 3,8%.

De inflatiecorrectie geldt voor jou als je een van de volgende particuliere abonnementen vóór 1 juli 2024 hebt afgesloten: Scherp, Start, Smart of Red (incl. o.a. Together, Unlimited). Vodafone mag de tarieven één keer per jaar op 1 oktober aanpassen aan de hand van de Consumentenprijsindex van het CBS. Voor particuliere klanten geldt de indexering alleen als je op 1 oktober 2024 langer dan 3 maanden klant bent, of langer dan 3 maanden geleden hebt verlengd. Voor zakelijke klanten geldt de inflatiecorrectie altijd, tenzij er anders vermeld staat op de factuur. 

Daarnaast, als je al een abonnement had en deze hebt laten verlengen, dan was je ook al klant en mogen ze de inflatiecorrectie in rekening brengen. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic