1
Vraag
2
Reageer en help mee
Bahar Dogan

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Waarom zijn de kosten van mijn abonnement per 1 oktober hoger?

Hallo,

jullie hebben extra geld afgesschreven op mijn rekening voor mijn abonement vodafone ik heb 2 jaar contract en jullie kunnen niet zomaar zelf verhogen. Graag weer op de oude situatie terug zetten en de exyra kosten terug sturen. Zo snel mogelijk aub .

Dogan

4 Reacties 4
xJBx

Gedreven Raadgever
  • 138Posts
  • 8Oplossingen
  • 43Likes

Dat er extra geld inrekening word gebracht is natuurlijk nooit leuk, maar ik denk wel hoe dat komt.

Als je een abonnement afgesloten heb voor 1 juli, dan mag Vodafone een inflatiecorrectie toe passen. Deze inflatiecorrectie werd vanaf 1 oktober toegepast en de stijging is 3,8%.
Dus als je abonnement voor 1 juli had afgesloten, dan kan het kloppen dat je rekening nu hoger is dan je gewent bent.

Maar als hem pas na 1 juli heb afgesloten, dan is er wat anders aan de hand, en in dit geval zal een Vodafone medewerker hier na kijken wat er aan de hand is.

Bahar Dogan
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Waar staat dat dan? ik heb langer dan anderhalf jaar nu deze abonement?! Dit is nog nooit voorgekomen. Staat dat ergens in de overeenkomst?. Graag even laten zien.

als jurist ken ik ook heel veel dus dit is niet zoals het hoort. Graag zwart op wit door vodafone zelf en met daarbij ook of ik toestemming heb gegeven dat het van mijn rekening zomaar afgeschreven wordt..? En trouwens hebben ze dat laten weten door een of andere brief mail of bericht!!!

vodafone dit is geen goeie relatie graag even netjes terug zetten.

xJBx

Gedreven Raadgever
  • 138Posts
  • 8Oplossingen
  • 43Likes

Als het goed is staat het de vermelding van de inflatiecorrectie op je factuur van september. 

En ja ze mogen dit doen, omdat dit in de algemene voorwaarden staat.

Lees link hier onder voor meer uitleg. 

https://community.vodafone.nl/t5/Tips-van-Vodafone/Inflatiecorrectie-van-3-8-per-1-oktober-2024/ba-p... 

Energieboy
Expert
Expert
  • 12285Posts
  • 3560Oplossingen
  • 3205Likes

Eigenlijk heeft xJBx het al helemaal verwoord maar ik dacht het toch even op te zoeken in de algemene voorwaarden van Vodafone. Het staat daar dan ook zwart op wit en naar ik heb begrepen komt er altijd een melding op je factuur,  in de maand september. Deze heb ik opgezocht en dat klopt, in de maand september (2023, toen ik nog klant was) zag ik op mijn factuur onderstaande melding:

Scherm­afbeelding 2024-11-18 om 08.27.00.png

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic