1
Vraag
2
Reacties
AsterixEnObelix

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vodafone wil niet mij als klant

Beste Vodafone,

 

We hebben 1,5 maand terug een abonnement omgezet van KPN naar Vodafone van mijn vrouw. Helemaal online via de website en dat verliep eigenlijk super! Pakketje via PostNL en werd snel geleverd.

 

Vorige week wilden ik ook mijn eigen abonnement omzetten van KPN naar Vodafone. Ik had een kleine vraag en dacht laat ik contact op nemen met de klantenservice. Vraag werd netjes beantwoord en vroeg of ik gelijk het abonnement wilden afsluiten. We hebben gelijk doorgepakt en alles geregeld. Ik hoorde niks en zag later dat Dynalogic in mijn SPAM folder stond. Ik geprobeerd een afspraak te maken maar geen succes was al terug gestuurd na paar dagen.

 

Klantenservice opnieuw gebeld en werd snel weer opnieuw verzonden en gelijk een afspraak gemaakt voor portering. Gelijk een afspraak met Dynalogic gemaakt. Vandaag kwam een meneer langs van Dynalogic die niet echt zin had in zijn job en erg snauwde.

Nu blijkt we willen dat het abonnement wordt afgeschreven van een betaalrekening zonder betaalpas. Volgens de meneer was dat niet mogelijk en ging gelijk zonder enige oplossing weg.

 

Klantenservice van Vodafone kan niet veel anders doen dan opnieuw een afspraak maken. Ik heb zelf daar weinig vertrouwen in omdat Dynalogic al jaren dit soort praktijken na houd.

 

Wat ik mij nu afvraag ik heb al een abonnement en 1,5 maand terug heb ik nog een abonnement afgesloten en deze konden wel van deze rekening afgeschreven worden en de oudste wordt al jaren afgeschreven.

 

Vodafone wil niet mee werken om mij als klant behalve als ik een pinpas aanvraag voor mijn betaalrekening of dat het van mijn pinpas rekening wordt afgeschreven. Ik ben hier niet mee eens.

 

Ik wil graag al mijn abonnementen bij 1 provider en dat is dus nu niet mogelijk. Graag zie ik mijn twee andere abonnementen worden vrij gegeven van contract zodat ik alles kan onderbrengen naar een provider die mij wel als klant wilt.

 

Het is toch apart dat:

  • Zelfs in 2021 nog niet mogelijk is om een iDeal linkje gestuurd kan worden en een andere methode om de betaalrekening te controleren.
  • Dat iemand een diesel busje naar mij toe moet rijden om mijn rekening te controleren
  • Zelfs als je al jaren een abonnement hebt en ook wordt geïncasseerd dan ze opnieuw moeten valideren.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik ben hier gelijk achteraan gegaan @AsterixEnObelix. Het verschilt inderdaad per koerierdienst. Het is helaas niet mogelijk om te kiezen welke koerier de levering doet. Dit gaat automatisch. Ik heb intern aangegeven dat het handig is om dit per bestelling te selecteren en op onze website de tekst aan te passen. Dankjewel hiervoor!

Bekijk in context

10 Reacties 10
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @AsterixEnObelix 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Uiteraard heel vervelend wat je op dit moment moet doormaken. Het is nooit leuk als een aansluiting niet goed verloopt. Hoe het een en ander in elkaar zit, kan ik je niet zeggen, ik ben niet werkzaam bij Vodafone. Maar ik kan je wel een beetje uitleg geven op de vragen die je hebt. 

Bij elke aansluiting moet Vodafone controleren, via een pin betalen van 0,01 euro, of het banknummer wel correct is. Dit is nu eenmaal een controle die uitgevoerd dient te worden en om fraude tegen te gaan. iDEAL zal waarschijnlijk niet zo veilig zijn als een directe pin betalen, omdat je dan een pinpas nodig hebt. Als mensen naar een winkel gaan van Vodafone dan hoeft er niemand met een busje langs te rijden om een controle te doen. Jammer genoeg is het in 2021, en ik ben bang nog jaren lang, een controle moet plaatsvinden omdat er genoeg mensen zijn die niet eerlijk zijn en daarom is het nodig dat er iemand rond gaat om alles te controleren. Banken doen dit tegenwoordig ook, als je een rekening wil openen. Hoe het zit met al jaren klant zijn en je rekening, dat weet ik niet. Misschien dat je op een andere naam aanvraagt of ze willen gewoon na 2 aansluitingen een extra controle? Hoe dat ik elkaar zit, kan ik je niet vertellen, en ik denk dat Vodafone een aantal regels ook niet prijs zal geven. Het gaat er dus niet om dat ze je niet als klant willen, maar ze willen gewoon een goede controle. 

Als je kan wachten, wacht dan tot maandag. Dan is er weer iemand van Vodafone hier online en die kan met je mee kijken en aangeven wat er nu aan de hand is. In het weekend is hier niemand van Vodafone aanwezig, daarom dat ik aangeef dat er maandag weer iemand is. 

Over de vraag of Vodafone dan je andere nummers vrij heeft en je dan naar een andere provider kan, daar kan ik niets zinnigs over zeggen. Dit is natuurlijk aan Vodafone.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 16Posts
  • 5Oplossingen
  • 6Likes

Goedemorgen @AsterixEnObelix en een warm welkom op de Community,

Wat ontzettend vervelend dat het allemaal niet bepaald van een leien dakje gaat! Ik vind het ontzettend jammer dat het allemaal zo loopt en we kijken dan ook graag wat we hierin voor je kunnen betekenen. Zou je jouw profielgegevens willen aanvullen met je postcode en huisnummer? Dan kunnen wij jouw gegevens erbij pakken en je hiermee verder helpen. 

AsterixEnObelix
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Paul bedankt voor uw berichtje, ik heb de gegevens aangevuld! 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dankjewel voor het aanvullen van de gegevens @AsterixEnObelix! Bij een nieuwe aansluiting dient er 1 cent gepind te worden met een pinpas voor de verificatie van het bankrekeningnummer en om fraude tegen te gaan. Ongeacht of er al meerdere abonnementen op jouw naam staan of niet. Helaas is dit niet mogelijk met een rekeningnummer zonder pinpas. Het klopt dan ook wat @Energieboy aangeeft. Dit betekent natuurlijk niet dat wij jou niet als klant willen. Indien je de optie hebt om het abonnement af te sluiten op een rekening met pinpas, kun je het rekeningnummer (zodra het abonnement actief is) wijzigen naar het huidige rekeningnummer. Ik ga je feedback hierover intern aankaarten. 

AsterixEnObelix
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Maar waarom kan ik dan bij een abonnement die ik 1,5 maand terug heb aangevraagd dat wel doen? ik zit er nu aan te denken om gewoon via het portaal weer opnieuw aan te vragen maar ben bang dat het weer fout gaat. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Is dat een verlenging geweest of een nieuw abonnement @AsterixEnObelix. Bij een verlenging is dit namelijk niet nodig omdat de gegevens al geverifeerd zijn. 

AsterixEnObelix
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ook een nieuw abonnement! ik heb nu via de website (ingelogd) het abonnement opnieuw aangevraagd en nu gaat het wel via PostNL.

 

Lees meer

 

Bezorging door PostNL

Je pakketje zal worden bezorgd door PostNL, waarvoor getekend zal moeten worden. Als je de bezorger hebt gemist, dan laat de bezorger een kaartje met een 'niet-thuis-code' achter. Hiermee kan je een ander bezorgmoment kiezen of kiezen om het op een afhaalpunt op te halen.

 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Naar mijn weten moet er bij een nieuw abonnement ten allertijde gepind worden. @AsterixEnObelix. Daar zou geen verschil in mogen zijn. https://www.vodafone.nl/support/bestelling-en-nummerbehoud/bestelling.shtml#levering  Mocht dit niet gebeuren via Post.Nl, dan hoor ik het graag zodat ik dit intern kan aangeven. 

AsterixEnObelix
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Voor PostNL gebeurt dit niet! en verloopt het een stuk soepeler! Alleen een handtekening was voldoende! 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik ben hier gelijk achteraan gegaan @AsterixEnObelix. Het verschilt inderdaad per koerierdienst. Het is helaas niet mogelijk om te kiezen welke koerier de levering doet. Dit gaat automatisch. Ik heb intern aangegeven dat het handig is om dit per bestelling te selecteren en op onze website de tekst aan te passen. Dankjewel hiervoor!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic