1
Vraag
2
Reageer en help mee
quinverhalle

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Slecht bereik binnen

Helaas heb ik moeten vaststellen dat het bereik van mijn Red Unlimited abonnement erg slecht is. Dit begon allemaal op werk en school, op beide locaties binnen geen tot erg weinig bereik, wanneer er bereik is is de op zijn hoogst max. een snelheid van 1,41 mbps. Na wat contact kreeg ik te horen dat er binnen nooit een garantie van snelheden is.

 

Nu stond ik dit weekeind in de binnenstad van Venlo en kwam ik tot de schrikbarende conclusie dat ik binnen bij verschillende locaties zelfs helemaal geen bereik had. Dit moet in de binnenstad toch geen probleem zijn?! 

Toestel overal opnieuw proberen op te starten dit helaas zonder resultaat. Het betreft een Iphone 15 pro waarbij ik met mijn vorige provider deze problemen nog nooit heb ervaren.

IMG_0566.png

 

 

2 Reacties 2
Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 64Posts
  • 12Oplossingen
  • 12Likes

Hi @quinverhalle wat jammer dat jij zo'n slechte ervaring hebt met ons netwerk, goed dat je dit bij ons op de Vodafone Community meldt, welkom! We gaan ons uiterste best doen dit probleem op te lossen, we willen natuurlijk dat jij geniet van je abonnement en je telefoon. Ik begin bij het begin; het kan dus zijn dat je bepaalde dingen al lang heb getest. Check of de instellingen voor mobiel internet goed staan en je telefoon verbonden is met het Vodafone netwerk. Schakel ook eens in de instellingen van je telefoon handmatig naar een ander netwerk dan het Vodafone netwerk en schakel daarna weer terug. Blijf je alsnog problemen ervaren, dan ontvang ik van jou graag de postcodes en huisnummers van de locaties waar jij recent problemen hebt ervaren, en wat je bovenin het scherm ziet, 2G / 4G / 5G of iets anders. Heb je de mogelijkheid om je simkaart in een ander toestel te testen, doe dit dan ook eens. Ik hoor graag de resultaten van je! 

Energieboy
Expert
Expert
  • 12318Posts
  • 3567Oplossingen
  • 3205Likes

Jeetje, wat vervelend, geen bereik hebben. Uit je verhaal haal ik dat je nog niet lang klant bent bij Vodafone want je bezit een iPhone 15 Pro (misschien een foute beredenering). Om eerlijk te zijn, binnen ervaringen valt eigenlijk best tegen, zeker als je huis, school of je werk omgeving heel goed geïsoleerd zijn. Meestal geeft Vodafone dan aan om 4G/5G over Wifi te gebruiken en dat werkt best wel goed. Thuis, en op je werk, is dat natuurlijk wat makkelijker te regelen dan op school. Het beste wat je kan doen is het testen van je SIMkaart in een ander toestel, zoals Judith ook heeft aangegeven. Wanneer je merkt dat deze wel beter is in een ander toestel dan kan het natuurijk ook aan je iPhone 15 Pro liggen (ook al deed die het ervoor wel beter). En heel soms, wanneer je dan je SIMkaart weer terug doet, dat het dan ook weer beter werkt omdat je dan opnieuw verbinding hebt gemaakt met het Vodafone Netwerk (het klinkt allemaal ongeloofwaardig, maar de techniek is soms zo vervelend, het kan zomaar weer goed gaan). 

Als je nog eens buiten bent en je hebt slecht internet, schrijf postcode en huisnummer op, maak een print screen, en deel het hier op de community. Op die manier kan Vodafone kijken wat er nu aan de hand is en of er eventueel werkzaamheden zijn. Want ja, naast een drukke zendmast, slecht weer, mistig, te warm, kunnen er ook werkzaamheden zijn. Ik hoop echt dat je snel een snellere internet verbinding hebt en dat je tevreden bent met Vodafone. Niet om het goed te praten, maar als ik met mijn Odido abonnement in het Centrum van Amsterdam zit dan heb ik ook super slecht internet 😕. Succes in ieder geval en ik hoop dat Vodafone je kan helpen met je snelheid. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic