1
Vraag
2
Reageer en help mee
quinverhalle

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Slecht bereik binnen

Helaas heb ik moeten vaststellen dat het bereik van mijn Red Unlimited abonnement erg slecht is. Dit begon allemaal op werk en school, op beide locaties binnen geen tot erg weinig bereik, wanneer er bereik is is de op zijn hoogst max. een snelheid van 1,41 mbps. Na wat contact kreeg ik te horen dat er binnen nooit een garantie van snelheden is.

 

Nu stond ik dit weekeind in de binnenstad van Venlo en kwam ik tot de schrikbarende conclusie dat ik binnen bij verschillende locaties zelfs helemaal geen bereik had. Dit moet in de binnenstad toch geen probleem zijn?! 

Toestel overal opnieuw proberen op te starten dit helaas zonder resultaat. Het betreft een Iphone 15 pro waarbij ik met mijn vorige provider deze problemen nog nooit heb ervaren.

IMG_0566.png

 

 

10 Reacties 10
Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 68Posts
  • 14Oplossingen
  • 14Likes

Hi @quinverhalle wat jammer dat jij zo'n slechte ervaring hebt met ons netwerk, goed dat je dit bij ons op de Vodafone Community meldt, welkom! We gaan ons uiterste best doen dit probleem op te lossen, we willen natuurlijk dat jij geniet van je abonnement en je telefoon. Ik begin bij het begin; het kan dus zijn dat je bepaalde dingen al lang heb getest. Check of de instellingen voor mobiel internet goed staan en je telefoon verbonden is met het Vodafone netwerk. Schakel ook eens in de instellingen van je telefoon handmatig naar een ander netwerk dan het Vodafone netwerk en schakel daarna weer terug. Blijf je alsnog problemen ervaren, dan ontvang ik van jou graag de postcodes en huisnummers van de locaties waar jij recent problemen hebt ervaren, en wat je bovenin het scherm ziet, 2G / 4G / 5G of iets anders. Heb je de mogelijkheid om je simkaart in een ander toestel te testen, doe dit dan ook eens. Ik hoor graag de resultaten van je! 

Energieboy
Expert
Expert
  • 12342Posts
  • 3570Oplossingen
  • 3221Likes

Jeetje, wat vervelend, geen bereik hebben. Uit je verhaal haal ik dat je nog niet lang klant bent bij Vodafone want je bezit een iPhone 15 Pro (misschien een foute beredenering). Om eerlijk te zijn, binnen ervaringen valt eigenlijk best tegen, zeker als je huis, school of je werk omgeving heel goed geïsoleerd zijn. Meestal geeft Vodafone dan aan om 4G/5G over Wifi te gebruiken en dat werkt best wel goed. Thuis, en op je werk, is dat natuurlijk wat makkelijker te regelen dan op school. Het beste wat je kan doen is het testen van je SIMkaart in een ander toestel, zoals Judith ook heeft aangegeven. Wanneer je merkt dat deze wel beter is in een ander toestel dan kan het natuurijk ook aan je iPhone 15 Pro liggen (ook al deed die het ervoor wel beter). En heel soms, wanneer je dan je SIMkaart weer terug doet, dat het dan ook weer beter werkt omdat je dan opnieuw verbinding hebt gemaakt met het Vodafone Netwerk (het klinkt allemaal ongeloofwaardig, maar de techniek is soms zo vervelend, het kan zomaar weer goed gaan). 

Als je nog eens buiten bent en je hebt slecht internet, schrijf postcode en huisnummer op, maak een print screen, en deel het hier op de community. Op die manier kan Vodafone kijken wat er nu aan de hand is en of er eventueel werkzaamheden zijn. Want ja, naast een drukke zendmast, slecht weer, mistig, te warm, kunnen er ook werkzaamheden zijn. Ik hoop echt dat je snel een snellere internet verbinding hebt en dat je tevreden bent met Vodafone. Niet om het goed te praten, maar als ik met mijn Odido abonnement in het Centrum van Amsterdam zit dan heb ik ook super slecht internet 😕. Succes in ieder geval en ik hoop dat Vodafone je kan helpen met je snelheid. 

Peter30

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo,

Ik woon ook ik Venlo en heb hetzelfde probleem. Dit meermaals gemeld bij Vodafone en deze meldingen worden telkens afgedaan dat er volgens hun er geen problemen zijn met de dekking. En ga binnen maar bellen via wifi. Maar die problemen zijn er wel degelijk. Meerdere forums, zoals bijvoorbeeld tweakers.nl staan er vol mee.

Omdat ik problemen blijft ervaren met 5 nummers op mijn adres ben ik hier al 2 jaar mee bezig. Op al meerdere gevallen dat onze telefoons dringend nodig waren, hadden we geen bereik. Terwijl vrienden met Simpel prima bereik hadden.

Vodafone neemt de meldingen niet eens meer in behandeling. Ze blijven bij hun standpunt dat alles naar behoren zou moeten werken.

Het bereik in Venlo en omgeving op meerdere postcodes is zeer teleurstellend. En dat met een red together abonnement met 4 extra abonnementen. Je betaald voor een a merk provider maar je krijgt er, in ieder geval in deze regio, zeer matige diensten voor terug. En ja wij hebben in 2 jaar tijd al andere toestellen en dergelijke geprobeerd.  Ze houden je gewoon aan je 2 jarig contract. Hier dus x5.

Ik ben dan ook benieuwd welke reactie jij krijgt op deze klacht. Hopelijk wel een goede oplossing en niet van iemand die na een cursus media training een hier een voor hun correct antwoord neerzet. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 12342Posts
  • 3570Oplossingen
  • 3221Likes

Hi @Peter30 
Wat goed dat je hier ook even laat weten dat je klachten hebt over het bereik in Venlo. Hoe meer mensen hier hun bereik klachten plaatsen, hoe beter. Wat vervelend dat je tot nu toe niet bent gehoord door Vodafone en dat je het idee hebt dat ze niets voor je willen doen. Het velende is dat geen bereik en het test moment van Vodafone behoorlijk kan verschillen. Ik vraag me ook altijd af hoe ze testen bij Vodafone, ze zullen niet met een mobiel die kant op gaan en kijken of het daadwerkelijk goed werkt. 

Nogmaals top dat je hier ook even een melding plaatst. Hier kan @Judith natuurlijk wel wat mee en ze kan dan een klacht bundelen met de hoop dat de juiste afdeling nu wel inziet dat er wat aan de hand is. Laten we hopen dat ze het kunnen oplossen, succes in ieder geval en alvast hele fijne feestdagen gewenst!

quinverhalle
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi allen,

Alle netwerkinstellingen geprobeerd (5G automatisch, 5G aan en 4G) helaas dit zonder resultaat, verder heb ik op mijn oude toestel (Samsung S21 5G) precies hetzelfde probleem en met het opnieuw invoeren van de simkaart in mijn huidige telefoon blijft het probleem aanhouden. Helaas dus nog steeds geen oplossing.

 

@Peter30, ik heb via de klantenservice in onder andere de chat optie in de app en via de telefoon inderdaad exact dezelfde problemen ervaren. Het probleem wordt meteen gegooid op het feit dat bereik binnen niet gegarandeerd kan worden en er om deze reden niets gedaan kan worden, extra vervelend wanneer je er via deze weg dus achter komt dat dit geen eenmalig incident is.

Dit is vooral pijnlijk om te constateren na de overstap van een ‘budget provider’ naar Vodafone. Het wegwuiven van dit probleem verwacht je namelijk niet met alle bovengenoemde informatie in het achterhoofd.

 

@Judith Ik hoop dat hier met deze terugkomende voorvallen nu wel een netwerkspecialist ingezet kan worden in plaats van dat ik op het moment alleen te horen krijg dat dit niet kan daar waar dit probleem in vele gevallen binnen is.

 

Hopenlijk wordt het via deze weg wel opgepakt.

Peter30

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@quinverhalle ,

Ik ben bang dat Vodafone technisch niets voor je gaat doen. Zelf ben ik hier nu 2 jaar mee bezig en lopen onze 5 contracten nu af.

Verder dan de standaard tekst wat hierboven al is verteld gaan ze niet. Zelf heb ik het idee dat ze de postcodes opzoeken in hun dekkingskaart en als volgens hun de dekking goed is is de dekking goed. En wordt je klacht afgewezen. Ook heb ik meerdere verzoeken gedaan onze 5 nummers vrij te geven zodat we konden overstappen. Ook dit verzoek wezen ze af. Zij hebben hun standpunt en weten ook dat je 2 jaar aan ze vastzit.

Klein praktijkvoorbeeld: tijdens de zomerparkfeesten kon ik ivm geen bereik niet eens pinnen aan de bar. 

Hopelijk zit je nog in je 14 dagen bedenktijd en kun je er nog vanaf.

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 27Posts
  • 5Oplossingen
  • 10Likes

@Peter30 weinig vertrouwen zo te horen 😯dat is niet fijn dat je hier al 2 jaar mee loopt. Het versterkt het verhaal van deze melding wel. Dus dankjewel dat je je ook meldt in dit topic. 
Voor het festival in het park, al doe ik er een aanname, de hoeveelheid apparaten maken dan natuurlijk wel enorm uit. Of daar rekening mee is gehouden? Dat is wel essentieel om achter te komen en gaan we daarom ook op zoek. Heb je hier op basis van dat festival ook melding van gemaakt? 

@quinverhalle dank voor alle moeite om het met een ander toestel te testen. We gaan voor je aan de slag om dit te melden bij onze netwerk collega's. 

Peter30

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Jos , bedankt voor je reactie. 

Inderdaad na bijna 2 jaar en vaak te zijn afgescheept na het indienen van deze klanten schept dit niet veel vertrouwen dat deze in ieder geval serieus worden genomen. Laat staan worden opgelost. Mijn intentie is niet om dit topic te kapen, maar wel te laten zien dat @quinverhalle niet de enige is in onze gemeente met dit probleem. 

Hopelijk krijgt dit nu wel een vervolg. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 12342Posts
  • 3570Oplossingen
  • 3221Likes

Tijdens een feest of evenement kan ik me wel voorstellen dat de capaciteit niet genoeg is. Al hoewel, als deze jaarlijks terug komt dan zou daar natuurlijk wel iets aan gedaan kunnen worden. Vodafone kan tijdelijk meer masten plaatsen maar dat is denk ik iets tussen de organisatie en Vodafone. Het gaat hier natuurlijk ook gewoon om normaal gebruik, buiten feesten om, dan moet het toch goed werken. Ben reuze benieuwd wat Vodafone hier aan gaat doen. Mochten jullie reactie hebben ontvangen, laat het hier even weten, dan kunnen andere community gebruikers dit ook lezen. Bedankt!

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 27Posts
  • 5Oplossingen
  • 10Likes

@Peter30 dank dat je er zo in staat, het komt zo mooi samen en wie weet dat er een verbetering uitrolt!

@quinverhalle we hebben net terugkoppeling gehad en is die in lijn met de eerdere bevindingen. Het netwerk daar laat geen problemen zien, dat is op technisch niveau te meten. Doordat het vooral binnen speelt, merk je dan ook veel verschil als je de deur uit stapt (voortuin/achtertuin)?  

Omdat er op afstand dus niets stuk is, houden we het in de gaten of er meer meldingen komen. Mocht je familie/vrienden/bekenden ook hierover spreken, laat ze dan via de chat op deze pagina ook melding maken. Met enkele korte checks kom je dan bij de chat uit. Chat niet beschikbaar? Dan is melding via de Vodafone & Ziggo app maken ook zeker een optie. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic