1
Vraag
2
Reacties
tom2tom

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

My Vodafone app niet beschikbaar in dit land

Via de Playstore wil ik de My Vodafone app downloaden. 

Hier staat echter:

Dit item is niet beschikbaar in dit land.

Ik heb een nagelnieuwe S21 5g via Vodafone aangeschaft.

Hoe kan ik dit oplossen zonder naar de Ziggo winkel te gaan.

Wat mij opvalt is als ik de app zoek in de Playstore ik de NL app niet kan vinden. Wel die uit Qatar of uit Magyarorszàg.

Ik kan hem alleen vinden via een link die ik in een email heb ontvangen. Maar dan staat er dus dat dit item niet beschikbaar is in dit land.

Ik doe dit, voor de duidelijkheid, in ons mooie Nederland.

Dit nagelnieuwe toestel kan toch geen refurbished toestel zijn uit een Verweggistan-land?

Help.

Mvg tom2tom 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @tom2tom 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Nu weet ik niet zoveel van Android toestellen maar bij een iPhone kan je je landcode aanpassen. Staat deze misschien op een verkeerd land? Even kijken onder de instellingen en dan land aangeven in Nederland. Probeer overigens ook eens in te loggen op een computer met een browser bij Google Play Store om te zien of daar je landcode wel goed staat. Want ook bij Apple kan je een ander land kiezen bij je ID instellingen, online. Misschien dat daar iets mis is gegaan.

Je mag er vanuit gaan dat je geen toestel vanuit verweggistan hebt 😯

Bekijk in context

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @tom2tom,
Welkom op de Community van Vodafone. Ai, waarschijnlijk staat de playstore ingesteld op een ander land. De instellingen van de playstore staan los van uit welk land het toestel komt. Is het gelukt om het land aan te passen in de Playstore zoals @Energieboy aangeeft? Je kunt hiervoor deze stappen volgen: 

  1. Open de Google Play Store-app .
  2. Tik rechtsboven op het profielicoon.
  3. Tik op Instellingen Algemeen Account- en apparaatvoorkeuren. Land en profielen.
  4. Tik op het land waarvoor je een account wilt toevoegen.
  5. Volg de instructies op het scherm om een betaalmethode voor dat land toe te voegen.

 

Bekijk in context

3 Reacties 3
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @tom2tom 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Nu weet ik niet zoveel van Android toestellen maar bij een iPhone kan je je landcode aanpassen. Staat deze misschien op een verkeerd land? Even kijken onder de instellingen en dan land aangeven in Nederland. Probeer overigens ook eens in te loggen op een computer met een browser bij Google Play Store om te zien of daar je landcode wel goed staat. Want ook bij Apple kan je een ander land kiezen bij je ID instellingen, online. Misschien dat daar iets mis is gegaan.

Je mag er vanuit gaan dat je geen toestel vanuit verweggistan hebt 😯

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @tom2tom,
Welkom op de Community van Vodafone. Ai, waarschijnlijk staat de playstore ingesteld op een ander land. De instellingen van de playstore staan los van uit welk land het toestel komt. Is het gelukt om het land aan te passen in de Playstore zoals @Energieboy aangeeft? Je kunt hiervoor deze stappen volgen: 

  1. Open de Google Play Store-app .
  2. Tik rechtsboven op het profielicoon.
  3. Tik op Instellingen Algemeen Account- en apparaatvoorkeuren. Land en profielen.
  4. Tik op het land waarvoor je een account wilt toevoegen.
  5. Volg de instructies op het scherm om een betaalmethode voor dat land toe te voegen.

 

tom2tom
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dankjewel, hiermee opgelost.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic