1
Vraag
2
Reageer en help mee
Nicole72

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mijn moeder is slachtoffer wangirifraude op haar Vodafone nummer

Beste community,

vandaag twee maal gebeld met Vodafone om fraude te melden. Mijn oude moeder is slachtoffer van oplichters. Er is een bedrag van 84€ geïncasseerd voor een gesprek naar een Irakees nummer op 1-11

deze oude dame belt NOOIT naar buitenland!

inmiddels hebben we bellen naar buitenland laten blokkeren zodat het haar niet meer overkomt, echter de rekening staat.

Wij hopen op coulance van Vodafone zodat deze vrouw haar geld terug krijgt.

6 Reacties 6
Nicole72
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Gelukkig zijn de 5 abonnementen reeds verlengbaar of bijna verlengbaar.

stond op punt om twee er van te verlengen, maar denk dat we gaan overstappen naar andere provider als dit niet correct wordt opgelost.

Nicole72
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

 screenshot bijgevoegd dat het gaat om gemiste oproep

12eaef27-34d6-4c51-969f-eb78e9b94a66.jpeg

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 138Posts
  • 42Oplossingen
  • 48Likes

Dag @Nicole72, welkom op de Community! De reden van je bezoek aan de Community is alles behalve een fijne. Wat een ontzettende zure situatie. 

Ik kijk graag voor je na wat hier loos is. Zou je in je profiel willen aangeven om welk mobiel nummer het gaat? Vermeld tevens op welke geboortedatum het contract staat onder persoonlijke opmerkingen. Mocht je er niet uitkomen, stuur deze gegevens gerust in een privébericht.

Energieboy
Expert
Expert
  • 12347Posts
  • 3572Oplossingen
  • 3224Likes

Sorry @Nicole72, dit is weer zo’n loze kreet die we hier wel vaker op de community zien. Als Vodafone het niet oplost dan stap ik over. Kom op zeg, dit probleem kan ook bij een andere provider voorkomen en het is natuurlijk verschrikkelijk dat je moeder dit overkomt. Laat ik zo zeggen, het kan de beste overkomen. 

Hoe het is gebeurd, je moeder kan er niets aan doen, laat ik duidelijk zijn. Veel mensen worden opgelicht en maken deze fout, dat kan gebeuren. Uiteraard hoop ik ook dat Vodafone over hun hart heen strijkt en het wil vergoeden, al is het maar gedeeltelijk. Maar ga niet gelijk zeggen dat als

Vodadone niets doet, je gaat overstappen. Ja sorry, ik moest het even kwijt 🤭😁☺️

hoe dan ook, de beste wensen voor 2025! 

Nicole72
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dankjewel Vincent,

hoop dat jij ons kunt helpen

heb de gegevens toegevoegd in profiel

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3637Posts
  • 1113Oplossingen
  • 1190Likes

Bedankt voor het toevoegen van de gegevens @Nicole72. Ik zie het gesprek inderdaad terug op 1 november. 

De totale kosten inclusief BTW zijn € 81,46. Het betreft hier een nummer uit Irak. Ze laten de telefoon vaak één keer overgaan en hangen gelijk op, in de hoop dat je terugbelt. Als je dit doet word je verbonden met een duur servicenummer, waardoor je telefoonrekening flink op kan lopen. Je krijgt een ingesprektoon te horen en denkt dat er geen verbinding is, terwijl er in feite een bandje meeloopt. Als je niet zelf actief de verbinding verbreekt kan de telefoonrekening vele minuten lang blijven oplopen. Advies is dan ook om een vreemd nummer uit het buitenland niet op te nemen en ook niet terug te bellen. Dan zou er niks aan de hand moeten zijn. Je geeft aan dat er niet is teruggebeld, maar op basis van onze informatie zien we dus wel dat er sprake is van een uitgaande oproep naar dit nummer. Wellicht dat dit per ongeluk is gebeurd. In ieder geval wil ik je aanraden om dergelijke nummers direct te blokkeren en zie ik dat het bellen naar buitenlandse nummers door mijn collega ook is geblokkeerd voor het betreffende nummer. Het zijn vervelende situaties wat helaas iedere klant bij iedere provider kan overkomen. 

Doordat er vanaf de simkaart een uitgaande oproep naar dit nummer is geregistreerd, zijn er kosten berekend. Deze kosten berekenen wij vervolgens door op jouw factuur, aangezien wij deze kosten ook moeten afdragen. Het uitgaande gesprek is geregistreerd, waardoor het verbruik en de bijbehorende kosten terecht zijn. Hierdoor is een vergoeding eigenlijk niet van toepassing . Om die reden is je eerdere verzoek tot een credit ook afgewezen. Uit coulance heb ik 50% van het bedrag á € 40,83 voor je vergoed. Deze creditfactuur zie je terug in My Vodafone. Het bedrag wordt verminderd met de eerstvolgende incasso.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic