1
Vraag
2
Reageer en help mee
Roderick_

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kosten mislukte incasso

Waarom krijg ik kosten voor een mislukte incasso wanneer de rekening binnen 3 dagen na deze mislukte incasso betaald is? De algemene regel is dat wanneer een betaling mislukt je een herinnering moet krijgen en pas 14 dagen na deze herinnering kunnen kosten in rekening gebracht worden voor de gemiste betaling. 

 

De wettelijk verplichte herinnering heb ik op maandag de 27ste ontvangen, op die dag is de rekening betaald. Zoals ik de regelgeving lees mochten er geen kosten berekend worden voor de mislukte incasso die binnen 14 dagen na de herinnering betaald is. Ik zou graag hier opheldering over willen. 

 

 

1 Reactie 1
Energieboy
Expert
Expert
  • 12028Posts
  • 3511Oplossingen
  • 3134Likes

Deze info staat op de website van Vodafone:
Is je factuur te laat betaald, bijvoorbeeld omdat de automatische incasso is mislukt? Dan sturen we je eerst een sms met de mogelijkheid handmatig te betalen. Als je het openstaande bedrag op tijd betaalt, voorkom je dat je nummer wordt geblokkeerd. Voor de mislukte incasso brengen we € 2,26 incassokosten in rekening via een volgende factuur.

Krijg je een herinnering, maar heb je wel al betaald? Dan kan. De verwerking van je betaling kan 2 werkdagen duren. Bel ons even (0800-0094), zodat we afspraken kunnen maken over je openstaande betaling. Staat het contract niet op jouw naam en heeft de contractant jou niet gemachtigd? Vraag dan de contractant contact met ons op te nemen.Houd het mobiele nummer en het nummer van de openstaande factuur bij de hand. 


Aangezien ze nu niet meer bereikbaar zijn kan je wachten tot morgen, om te bellen, of wachten tot iemand van Vodafone met je mee kijkt. Hier op de community duurt het wat langer omdat dit meer een klant helpt klant plek is. Wil je wachten op iemand, geef dan alvast wat privé informatie, zie onderstaande blok waar je dit kan doen. 

 

⚠️Zorg wèl dat uw Persoonlijke Informatie in uw profielinstellingen staan, dan weten Vodafone-moderators wie u bent en waar u woont. Het spreekt voor zich dat deze informatie alleen zichtbaar is voor medewerkers van Vodafone. Uw Persoonlijke Informatie kunt u HIER invullen.

 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic