1
Vraag
2
Reageer en help mee
henriannealting

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Help mijn nummer is gestolen!!

Niet meer bereikbaar via mijn telefoon. Er is iemand die mijn telefoonnummer heeft opgegeven bij Vodafone en nummerbehoud heeft aangevraagd. Foutje kan gebeuren toch? waarschijnlijk een cijfertje verkeerd doorgegeven.
Vodafone heeft geen klantgegevens gecheckt en heeft mijn huidige abonnement bij Youfone opgezegd en heeft zonder mijn akkoord mijn telefoonnummer aan deze persoon gegeven.
Fout op fout door Vodafone...

Dit nummer heb ik al 30 jaar, toch wordt zomaar door Vodafone mijn nummer van mij afgenomen en aan iemand anders gegeven.

Uren in de wacht bij Vodafone. Niemand begrijpt hoe dit kan...niemand die me kan helpen om mijn nummer weer terug te geven. Zwaar gefrustreerd en machteloos. Wie kan mij helpen om mijn nummer terug te krijgen??

5 Reacties 5
xJBx

Raadgever
  • 113Posts
  • 7Oplossingen
  • 36Likes

Ik sta versteld van dat dit kan gebeuren. Ik vind dit wel erg vreemd dat dit zonder controle zomaar kan gebeuren. Volgens mij moet eerste een nummer vrij zijn voordat hij overgeheveld kan worden.

 

Een Vodafone medewerker komt binnen kort langs om hier na te kijken.

Zorg in de tussen tijd even dat je persoonlijke informatie in je profielinstellingen staan, dan weet de Vodafone medewerker wie u bent en dan kunnen ze meteen kijken voor je. Je kunt dat HIER invullen.

Energieboy
Expert
Expert
  • 12218Posts
  • 3554Oplossingen
  • 3187Likes

Uiteraard, een foutje kan gebeuren. Waar mensen werken worden fouten gemaakt. Maar dit is wel een hele vreemde want als je nummerbehoud aanvraagt dan krijg je een SMS bericht om deze te bevestigen. Wel vreemd dat je deze dan niet hebt ontvangen of ben je in een winkel geweest om dit te regelen?

Je bent in ieder geval aan het juiste adres, hier zitten mensen van Vodafone die je kunnen helpen met informatie en met je mee kunnen kijken wat er aan de hand is. Misschien is er een simpele verklaring en komt het allemaal weer goed. Heb nog even geduld, zodra Vodafone je topic hebben gezien zullen ze je helpen. 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 56Posts
  • 11Oplossingen
  • 12Likes

Goedemorgen @henriannealting 

 

Wat een enorm bijzondere maar vooral teleurstellende situatie omschrijf je hier. 

Je telefoonnummer is persoonlijk en die heb je met je sociale kring gedeeld en als je daardoor nu niet bereikbaar bent is dat erg kwalijk.

 

Wat ik alleen vreemd vind, is precies wat @Energieboy aangeeft. Als klant A een nummerportering aanvraagt voor het nummer X, wordt er een verificatie sms gestuurd naar X met een code. Die code is de machtiging voor portering. Dus des te gekker dat dit alsnog is uitgevoerd.

Wil je in je profiel onder de persoonlijke opmerkingen het 06-nummer willen vermelden waar het over gaat? 
 

henriannealting
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Jamyla,

 

bedankt voor je reactie. Ik heb mijn telefoonnummer toegevoegd aan mijn persoonlijke profiel. Dit speelt al vanaf juli, ik heb toen inderdaad meerdere keren van Vodafone verificatie sms-jes ontvangen om akkoord te geven voor nummerbehoud. Deze heb ik uiteraard niet geaccodeerd en heb contact gehad met eigen provider (youfone) en ook met vodafone dat dit niet de bedoeling is en er ergens wat fout gaat. Vodafone zou hier op terug komen, echter niks meer van vernomen. Van youfone heb ik een mail gehad dat ze de opzegging geannuleerd hebben. Ik was dus zeer verbaasd dat gister dus alsnog mijn abonnement is afgesloten. Zowel youfone als Vodafone hebben fouten gemaakt die eigenlijk niet moeten kunnen en welke ik ook zéér kwalijk vind! Ik wil zo snel mogelijk mijn eigen nummer weer terug, graag hoor ik van je hoe dit verloopt.

 

 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 56Posts
  • 11Oplossingen
  • 12Likes

Dankjewel voor de toevoeging en informatie @henriannealting 

Ik zie dat je hier al contact over hebt gehad, en er staat op een case hiervoor open sinds vandaag bij de betreffende 'Nieuwe klant' wat verder opgepakt moet worden.

Wij kunnen niets meer doen dan dit af te wachten. Zodra we terugkoppeling hebben zullen we uiteraard informeren.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic