1
Vraag
2
Reageer en help mee
Marding

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen bereik

Gekkigheid! Op donderdag 13 maart 2025 merkte ik in winkels dat sommige apps niet meer laadden. Bij bv Albert Heijn, PostNl, DHL, Hema etc. Buiten op straat lukte dat weer wel. En ook geen probleem via wifi’s (thuis, bij Appie etc).
In de loop der dagen werd het steeds erger; steeds meer apps deden het niet meer. Alles geprobeerd: vliegtuigmodus aan en weer uit, uitschakelen, e-sim installeren. Niks helpt. Telefoon zelf is ook helemaal in orde.
Ik zag ergens dat er Vodafone werkzaamheden zijn geweest op 12 maart. Ik woon in Haarlem.

Misschien zegt iemand dit iets?

3 Reacties 3
Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 40Posts
  • 18Oplossingen
  • 8Likes

Hallo @Marding , welkom op onze Community. Fijn dat je dit topic hebt aangemaakt wanneer je tegen dit probleem aanloopt de afgelopen dagen. Hier gaan wij je mee helpen.

Het bereik in winkels is afhankelijk van de winkel en het gebouw. In verschillende supermarkten wordt het netwerk tegen gehouden zodat je alleen kunt verbinden met hun wifi. Daarnaast is de kwaliteit van het netwerk ook afhankelijk van waar het gebouw staat, de omgeving maar ook welke materialen voor het gebouw zijn gebruikt. 

Heb jij in de tussentijd je toestel al uit en aangezet sinds dat je dit probleem hebt geconstateerd? Vaak is dat makkelijkste oplossing om je toestel opnieuw te verbinden met ons netwerk. Wanneer wij vernieuwingen hebben aangebracht aan het netwerk, is het mogelijk dat je toestel nog zoekt naar een oud signaal.

Soms is je sim niet goed verbonden met het netwerk. Kies in je telefoon handmatig een ander netwerk en wissel dan weer terug naar het Vodafone netwerk. Dit doe je in de Instellingen, bij Verbindingen of Mobiele netwerken. Lost dat het probleem niet op? Test ook of je dit probleem ook ervaart zodra jij je simkaart in een ander toestel stopt. Zo kun je eenvoudig controleren of het probleem door de simkaart wordt veroorzaakt of bijvoorbeeld de antenne in het toestel. In onze winkels kun je de fysieke simkaart laten controleren. Werkt je simkaart niet meer optimaal? Dan ruilen we deze gelijk kosteloos om in onze winkel.

Marding
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Meindert, dank voor je reactie! 

Wel, we hebben ondertussen alles maar dan ook alles uit de kast getrokken. E-sim aangeschaft, telefoon volledig gereset etc etc.
Uiteindelijk leek dat even verbetering te geven. Maar op sommige momenten gaat het weer helemaal niet. Nu heb ik ondertussen ook diverse vrienden en collega's gesproken die ook bij Vodafone zitten en die hebben állemaal hetzelfde probleem. Er gaat nu een verhaal rond (Haarlem) dat er hier ergens problemen zijn met een mast. Vrienden die bij een Vodafone-winkel zijn geweest, kregen dat daar ook te horen. Erg jammer dat hier niet over wordt gecommuniceerd - als dit inderdaad klopt...

Energieboy
Expert
Expert
  • 12522Posts
  • 3607Oplossingen
  • 3286Likes

Hoi @Marding 
Wat vervelend zeg en begrijpelijk dat je het hier even aankaart. Ik heb bij onze winkelcentrum ook wel eens last gehad en dit hebben ze opgelost bij de gemeente en in de winkels door wifi te vertrekken aan klanten. Binnen een winkelcentrum is het soms echt heel erg lastig en begrijpelijk dat meer mensen hier, met een Vodafone abonnement, er dan ook last van hebben. 

je zegt dat er problemen zijn met een mast of iets dergelijks. Op deze pagina kan je controleren of er een storing is, of werkzaamheden. Mocht dat het geval zijn, dan zou het daarop moeten staan. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic