1
Vraag
2
Reageer en help mee
Jerry1978

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Communicatie en informatie over abonnementen overdragen

Beste Vodafone,

 

ik ben al jaren klant van Vodafone net 3 abonnementen. Ik ben tevreden met de prijs / kwaliteit van Vodafone. Wat mij echter zeer tegenvalt is de behandeling die ik in aan aantal maanden heb ondervonden. Omdat ik mocht verlengen met 2 van mijn abonnementen heb ik 2 x geprobeerd over te stappen van Vodafone red naar Vodafone red together. 2 x is me toegezegd dat ze mijn abonnementen naar 1 klantnummer zouden omzetten. Dat is al 2 x niet gelukt. Zelf heb ik ook nog een keer geprobeerd om red together aan te schaffen. Ook niet lukte natuurlijk niet en na contact met de klantenservice wilde ik annuleren. Op de vraag of ik kon annuleren zei de medewerker van de klantenservice gewoon dat ze dag niet wist (hoe dan?) De medewerker wilde verder ook niets uitzoeken en heb uiteindelijk maar opgehangen. Een andere medewerker die ik na een uur wachten aan de lijn kreeg wist gelukkig wel dat ik kon annuleren en heeft dit voor me geregeld. Toen ik vorige week wilde opzeggen heb ik me toch over laten halen om de overstap naar red together te gaan proberen. De 1e medewerker die ik sprak vertelde direct dat mijn abonnementen nog steeds niet op 1 klantnummer stonden. Echt bijzonder. Omdat de medewerker niet voldoende mogelijkheden had werd ik naar een medewerker van de klantenservice doorverbonden. Deze medewerker heeft me het eea uitgelegd en gaf aan ik de toestellening van 1 toestel moest afbetalen. Dit heb ik ook geregeld. Nu zou de medewerker mij vandaag nog bellen om het een te regelen. Nu heb ik een uur gewacht maar ik ben niet gebeld. Nu denk ik dat ik de knoop maar ga doorhakken om alles weg te halen bij Vodafone. Echt jammer hoe Vodafone met zijn klanten om gaat. Bedankt Vodafone!

7 Reacties 7
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Jerry1978,
Welkom op de Community van Vodafone. Jeetje, wat een ervaring! Goed dat je deze hier deelt. Ik kan me dan ook goed voorstellen dat je er helemaal klaar mee bent.
Om gebruik te maken van het Red Together abonnement met meerdere nummers zijn er een aantal stappen die je moet doorlopen.
Om te beginnen moeten alle nummers op een klantnummer gezet worden. Daarbij geen toestellening openstaan. Dit is omdat een lening op naam is en niet mee overgedragen kan worden. 
Meer hierover lees je hier. Een verzoek voor overdragen kan afgewezen worden als documenten ontbreken of als er nog een lening openstaat voor een toestel.

Zodra dat gedaan is, zal op een nummer het Red Together abonnement aangesloten worden (door een verlenging of door een tussentijdse aanpassing). Zodra het abonnement is omgezet kan voor de overige nummers het Red Together Extra abonnement aangevraagd worden (door een verlenging of door een tussentijdse aanpassing). 
Zodra ieder nummer het juiste abonnement heeft, kunnen ze gekoppeld worden via ons of via My Vodafone. Daarna kunnen deze nummers van de groepbundel gebruik maken. 
Over de gesprekken kan ik helaas niet oordelen omdat ik hierbij niet aanwezig was. Ik ben van mening dat mijn collega's en ik zoveel mogelijk de juiste informatie moeten geven aan je en indien we het niet weten of niet kunnen uitzoeken (omdat er een andere afdeling of expertise nodig is), je hiervoor doorverbinden met de jusite afdeling. Namens Vodafone mijn excuses hiervoor. Dit had voorkomen kunnen worden. 😞 
Mocht je alsnog hulp nodig hebben bij het overzetten van de nummers naar 1 klantnummer en het aansluiten van het Red Together abonnement, dan hoor ik het graag! 
 

Jerry1978
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Steven, ik begrijp de poging om op deze manier alles maar goed te praten. Maar om dan de regels over Red together voor de 100ste keer uit te gaan leggend is eigenlijk wel beneden peil . 3/4 van het antwoord bestaat uit dit gezeur. Die regels weet ik nu wel hoor. Jullie klantenservice laat mij abonnementen afkopen en maakt afspraken die ze niet nakomen. Een medewerker had me overgehaald om bij Vodafone te blijven maar uiteindelijk worden de afspraken wederom niet nagekomen en wordt ik voor de 3e weer bedrogen terwijl ik juist weer vertrouwen had gekregen.  Echt super dit. Maar jullie raken zo een klant kwijt met 3 abonnementen en daarbij gaat ook Ziggo een klant verliezen. Maar hier hebben jullie blijkbaar geen problemen mee gezien de zeer oppervlakkige nutteloze reactie. Kom is een keer met een compensatie of zo voor de tijd die ik inmiddels gespendeerd heb door het bellen en wachten. Daar heb ik wat aan. Ik zal jullie een rekening sturen. Is het een keer andersom.

 

Jerry1978
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nou Vodafone het wordt nu wel echt beschamend. Zie ik vanmorgen dat jullie gewoon weer een vol maandbedrag afschrijven voor 1 van mijn abonnementen (abonnement en toestellening) terwijl ik de toestellening al afbetaald had ivm met overstap naar Red Together. Klopt dus dat ik de toestellening dubbel betaal. Krijg het teveel betaalde wel weer retour, maar hoe bijzonder weer. Stel ik ook de vraag of mijn abonnementen naar 1 klantnummer zijn gezet. Krijg ik te horen dat ik het voor de 4e keer NIET gedaan is en mag ik het opnieuw aanvragen. Dit is echt het toppunt van belachelijkheid. Wat n slecht bedrijf is Vodafone zeg. Man man

Jerry1978
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bel ik net de klantenservice optie 2 en 5 (opzeggen) en probeer ik het verhaal te vertellen. Zegt de medewerker gewoon dat ik een formulier moet gaan invullen om mijn abonnementen om te zetten naar 1 klantnummer. Raad eens wat ik zei?! Heb er echt geen woorden voor.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11782Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hiervoor moet echt even iemand van Vodafone mee kijken. Op dit moment zijn @Lycke , @Cecilia of @Mark aanwezig. Ik heb ze genoemd en hoop dat ze je snel kunnen helpen. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Jerry1978, goedemorgen!

Hmm, ik ben het met je eens dat het op deze wijze wel een beetje langs elkaar heen loopt. Ik vermoed op basis van je bericht dat de incasso zich heeft gekruist met de afkoop van je toestellening. Om hetgeen te realiseren wat je graag wilt moeten een aantal handelingen uitgevoerd worden, namelijk het afkopen van de leningen en vervolgens dus het overhevelen van alle abonnementen naar 1 klantnummer voor Red Together. Dit is iets wat niet direct in 1 keer is geregeld, maar deze handelingen moeten elkaar opvolgen en als jij tijdens dit proces de juiste updates krijgt dan neemt dat veel onduidelijkheid weg en weet je ook waar je precies aan toe bent en kunt verwachten. Het slechte nieuws is alleen dat ik niet de mogelijkheid heb om de abonnementen te migreren naar 1 klantnummer. Dat kan jammer genoeg niet via de Community geregeld worden en moet door de afdeling migratie gedaan worden. Mijn advies zou zijn om even een berichtje te sturen via Facebook (Messenger) of via de e-mail zodat je ook direct de mogelijkheid hebt om eventuele bijlagen mee te sturen.

Jerry1978
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Inmiddels heb ik voor de 5e keer alles in gang gezet. Ik wacht het gewoon nog even af. Gaat er weer wat mis dan zal ik alsnog opzeggen. Er is een grens. Bericht voor het bericht.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic