1
Vraag
2
Reageer en help mee
Nickyijdo

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Abonnement met nummerbehoud aangevraagd. Wanneer ontvang ik de eSIM?

Goedendag ,

ik heb mijn abonnement bij Odido met nummerbehoud naar Vodafone over laten plaatsen .

nu gaat deze over iets meer dan een week in en ik heb nog geen esim ontvangen of info over het activeren hiervan . 
ik wilde graag weten hoe dit verder in zijn werk gaat dus wanneer ik mijn esim ontvang en wanneer ik het telefoonnummer terug kan vinden in mijn Vodafone app . 

alvast bedankt en fijne dag . 

6 Reacties 6
Energieboy
Expert
Expert
  • 12331Posts
  • 3570Oplossingen
  • 3213Likes

Als ik mij niet vergis ontvang je geen eSIM maar een normale SIMkaart, @Nickyijdo. Deze normale SIMkaart moet je, op de dag dat je nummerbehoud over gaat, erin steken en dan werkt het Vodafone netwerk. Je merkt dit snel genoeg als je oude provider niet meer werkt. Zodra dit allemaal in orde is en je hebt bereik op het Vodafone netwerk kan je een eSIM aanvragen. Deze eSIM kan je dan aanvragen via MyVodafone (zie hier meer informatie over) of via een eSIM voucher (zie hier).

Ik zie dat Vodafone het mogelijk maakt om direct een eSIM te bestellen en dat je deze direct kan downloaden en activeren op je toestel. Dan ga ik er vanuit dat je geen SIMkaart meer krijgt en dat je op de dag zelf deze kan downloaden via MyVodafone. Ben zelf al een tijdje niet meer bij Vodafone dus het is even moeilijk te zeggen wat ze nu doen. Er komt iemand van Vodafone online en die kan met je contract mee kijken en je verder adviseren (dan weet ik het ook weer). Lees nog even onderstaande blok:

⚠️ Zorg wèl dat uw Persoonlijke Informatie in uw profielinstellingen staan, dan weten Vodafone-moderators wie u bent en waar u woont. Het spreekt voor zich dat deze informatie alleen zichtbaar is voor medewerkers van Vodafone. Uw Persoonlijke Informatie kunt u HIER invullen.

Energieboy
Expert
Expert
  • 12331Posts
  • 3570Oplossingen
  • 3213Likes

Mocht de informatie in de tussentijd zijn aangepast, wil Vodafone dan ook deze pagina op de community aanpassen en melden dat als er een eSIM gevraagd is dat je deze dan krijgt via een kaartje of via MyVodafone?! Alvast bedankt aan de medewerkers van Vodafone om deze topic aan te passen. 😊😁 (misschien wil @Cecilia hier maar kijken?)

Ryan
Community Moderator
Community Moderator
  • 103Posts
  • 10Oplossingen
  • 17Likes

Goedendag @Nickyijdo Als je nog niets vernomen hebt, snap ik zeker dat je je afvraagt wat nu de status is. We duiken er graag voor je in.

Het 06-nummer dat in je profiel vermeld staat, verwijst niet naar een order. Heb jij een ordernummer vanuit ons gekregen? Zo ja, mag je deze in je profiel plaatsen, dan kijken we nog eens voor je.

Nickyijdo
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ryan goedemorgen , ik heb mijn ordernummer toegevoegd in mijn profiel bij opmerkingen . Dit is het ordernummer in het mail contact en bij mijn contract . 

met vriendelijke groet Nick . 

Ryan
Community Moderator
Community Moderator
  • 103Posts
  • 10Oplossingen
  • 17Likes

Dank @Nickyijdo 

Ik heb de order ervoor, hierin is inderdaad een eSim aangevraagd. De overname staat gepland voor 30 december 2024. Enkele dagen voor deze datum krijg je een mail rondom de eSim en de instructies om alles in te stellen. Nu is het nog te vroeg hiervoor. Berichtgeving wordt nog gedeeld via de Hotmail.

Nickyijdo
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor de informatie . 
Dan wacht ik gewoon rustig af . 
nog een fijne dag verder .

groet Nick . 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic