1
Vraag
2
Reacties
Eelco L

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Abbo stopzetten maar terug komen over een jaar en nummer behouden

Ik ben nu in Zuid-Korea voor een jaar en ik moet mijn abbonement stopzetten. Ik betaal dan nog door tot mijn einddatum (7 december) en daarna vervalt mijn simkaart omdat ik hier nu een nieuwe simkaart heb aangeschaft. Is het mogelijk dat als ik weer terug kom over precies 1 jaar, dat ik dan weer mijn oude nummer kan gebruiken? Of moet ik dan een heel nieuwe abbonement starten?

Alvast bedankt voor de reactie 🙂

Eelco

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Eelco L 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Begrijpelijk dat je je abonnement wil stoppen want als je daar zit dan heb je daar niets aan. Het is alleen niet zo makkelijk om je nummer te behouden, maar er is wel een manier! Koop een Vodafone (Nederlandse) prepaid kaart en zodra je abonnement is gestopt dan zet je je huidige 06 nummer over op je prepaid kaart. Zorg dan wel dat je in dat jaar je nummer een paar keer hebt gebruikt door een SMS te sturen of zo, want dan blijft je nummer actief op je prepaid kaart en als je dan weer terug komt kan je weer een abonnement nemen en je nummer over laten zetten van prepaid naar abonnement.

Bekijk deze site:
https://www.vodafone.nl/support/bestelling-en-nummerbehoud/nummerbehoud.shtml

Kies voor ik stap over van Vodafone abonnement naar Vodafone prepaid. Je krijgt dan alle informatie die je nodig hebt om je nummer te behouden!! Overigens, het prepaid kaartje moet wel in Nederland gekocht zijn en geactiveerd in Nederland. Dus je moet iemand hier hebben die je daar mee kan helpen. Dan kan je je prepaid simkaart laten opsturen naar jezelf toe of door iemand in Nederland laten bewaren. Maar die persoon moet wel binnen 6 maanden een keer een belletje hebben gepleegd of een sms berichtje hebben verzonden, anders ben je alsnog je nummer kwijt! 

Meer info hierover, lees hier:
Je tegoed en nummer blijven onbeperkt geldig als je het tegoed minimaal 1x in de 6 maanden gebruikt. Pleeg een belletje, stuur een sms'je (naar een betaald nummer) of ga het internet op via ons mobiele netwerk (niet via wifi). Je tegoed opwaarderen kan ook. Je hoeft dus niet 1x per jaar op te waarderen als je nog genoeg tegoed hebt.

Dus het kan wel wat je wil maar je hebt er even wat werk aan 

Bekijk in context

2 Reacties 2
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Eelco L 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Begrijpelijk dat je je abonnement wil stoppen want als je daar zit dan heb je daar niets aan. Het is alleen niet zo makkelijk om je nummer te behouden, maar er is wel een manier! Koop een Vodafone (Nederlandse) prepaid kaart en zodra je abonnement is gestopt dan zet je je huidige 06 nummer over op je prepaid kaart. Zorg dan wel dat je in dat jaar je nummer een paar keer hebt gebruikt door een SMS te sturen of zo, want dan blijft je nummer actief op je prepaid kaart en als je dan weer terug komt kan je weer een abonnement nemen en je nummer over laten zetten van prepaid naar abonnement.

Bekijk deze site:
https://www.vodafone.nl/support/bestelling-en-nummerbehoud/nummerbehoud.shtml

Kies voor ik stap over van Vodafone abonnement naar Vodafone prepaid. Je krijgt dan alle informatie die je nodig hebt om je nummer te behouden!! Overigens, het prepaid kaartje moet wel in Nederland gekocht zijn en geactiveerd in Nederland. Dus je moet iemand hier hebben die je daar mee kan helpen. Dan kan je je prepaid simkaart laten opsturen naar jezelf toe of door iemand in Nederland laten bewaren. Maar die persoon moet wel binnen 6 maanden een keer een belletje hebben gepleegd of een sms berichtje hebben verzonden, anders ben je alsnog je nummer kwijt! 

Meer info hierover, lees hier:
Je tegoed en nummer blijven onbeperkt geldig als je het tegoed minimaal 1x in de 6 maanden gebruikt. Pleeg een belletje, stuur een sms'je (naar een betaald nummer) of ga het internet op via ons mobiele netwerk (niet via wifi). Je tegoed opwaarderen kan ook. Je hoeft dus niet 1x per jaar op te waarderen als je nog genoeg tegoed hebt.

Dus het kan wel wat je wil maar je hebt er even wat werk aan 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Eelco L 
Welkom op onze community! Gaaf om te lezen dat je nu in Zuid Korea verblijft! 

Ik zie dat @Energieboy al informatie heeft gegeven over nummerbehoud etc. 
Heb je hier nog vragen over? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic