1
Vraag
2
Reacties
Gerco E.

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nummer in contacten app telefoon geblokkeerd.

Als ik vanuit mijn contacten app een nummer toevoeg en dat probeer te bellen, dan krijg ik te horen dat het nummer tijdelijk is geblokkeerd. Ik moet het opzoeken in de handleiding van mijn telefoon of contact opnemen met mijn provider.

Kijk ik onder geblokkeerde nummers, dan zie ik niks geblokkeerd staan.

Het is gaat om het nummer van mijn leasebedrijf dat ik bij nood moet bellen.

Gisteren langs de kant gestaan met lekke band van mijn auto en dan krijg ik zoiets met mijn telefoon.

Handmatig bellen met het beeldscherm toetsenbord werkt wel.

Waar ligt dit aan en hoe kan ik dit verhelpen? Is het de telefoon app of ligt het aan de provider?

Ik heb een Xiaomi Poco X4 Pro 5G.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 12508Posts
  • 3605Oplossingen
  • 3281Likes

Hoi @Gerco E. 
Ik denk niet dat het aan je telefoon ligt, maar aan de instellingen bij Vodafone. 

Zowel het blokkeren als deblokkeren van 0900-nummers kan je gemakkelijk zelf regelen in My Vodafone. Klik op de link om direct naar de juiste pagina te gaan: (De)blokkeer 0900-nummers

Let op: het blokkeren van alle betaalde nummers kost eenmalig € 20,84 (excl. btw). Blokkeer je alleen erotische nummers? Dan is het gratis. Ook het deblokkeren van 0900-nummers is gratis. Extra informatie: Informatie geüpdated door moderator op 16 januari 2025

Mocht het niet lukken, laat het dan even weten en dan kijken de moderators mee om je te helpen.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Energieboy
Expert
Expert
  • 12508Posts
  • 3605Oplossingen
  • 3281Likes

Hoi @Gerco E. 
Ik denk niet dat het aan je telefoon ligt, maar aan de instellingen bij Vodafone. 

Zowel het blokkeren als deblokkeren van 0900-nummers kan je gemakkelijk zelf regelen in My Vodafone. Klik op de link om direct naar de juiste pagina te gaan: (De)blokkeer 0900-nummers

Let op: het blokkeren van alle betaalde nummers kost eenmalig € 20,84 (excl. btw). Blokkeer je alleen erotische nummers? Dan is het gratis. Ook het deblokkeren van 0900-nummers is gratis. Extra informatie: Informatie geüpdated door moderator op 16 januari 2025

Mocht het niet lukken, laat het dan even weten en dan kijken de moderators mee om je te helpen.

Energieboy
Expert
Expert
  • 12508Posts
  • 3605Oplossingen
  • 3281Likes

Uiteraard moet het dan hier gaan om een 0900 nummer (of een ander betaal nummer). Maar je zou de instellingen wel alvast kunnen controleren en kijken of deze aan-, of uitstaat. Ik kan niet uit je verhaal halen of je een nieuw abonnement hebt of al jaren klant en wat het nummer is van het bedrijf. 

Gerco E.
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb al een oplossing gevonden. Het is een 073 nummer. De app contacten van Android wil hier +31073 van maken. Daar gaat het goed. Haal ik de landcode +31 weg en sla ik het op gaat het wel goed. Het lijkt erop dat in de Contacten app een bug zit.

Energieboy
Expert
Expert
  • 12508Posts
  • 3605Oplossingen
  • 3281Likes

In je contacten zet je het volgende neer als het om een Nederlands nummer gaat. Bv het nummer is 0731234567, dan zet je deze in je contacten als: +31731234567 (de 0 laat je weg). Dan is er niets aan de hand en zal dit gewoon werken. 

Heb je dat al eens gedaan? Als je toestel daar toch een 0 bij zet, kan je deze dan niet weer verwijderen? 

Gerco E.
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Als ik die nul weg haal bij die 073 gaat het evengoed mis. Als ik de +31 weg haal gaat het wel goed. Bij

06 nummers dan kan ik er wel +316 van maken. Ik vind het ook vreemd.

Energieboy
Expert
Expert
  • 12508Posts
  • 3605Oplossingen
  • 3281Likes

Oeps ja, dat is wel heel vreemd. Bij 06 nummer kan het wel en bij normale nummers niet. Om eerlijk te zijn heb ik daar ook nog nooit eerder van gehoord. Heb je al eens met een andere simkaart getest? Eerst testen met een andere provider simkaart en dan van iemand anders die ook Vodafone heeft. Test dan ook je eigen simkaart in een ander toestel. Even zien of die het probleem ook heeft en als dat het geval is dan zou ik een backup maken van je toestel en je telefoon resetten. Kijken wat die dan doet, misschien dat het dan wel werkt en dan je backup weer terug zetten. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic