1
Vraag
2
Reacties
Friso21

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Niet tevreden met Samsung Flip 6

Zo'n twee maanden geleden heb ik bij de verlenging van mijn abonnement ook een Samsung Z Flip 6 aangeschaft. 

De eerste maand werkte dit toestel perfect maar nu begint hij kuren te vertonen en na gisteren werkt het touchscreen meer niet dan wel. Op aanraden van Samsung moet ik het toestel ter reparatie aanbieden en ik krijg hem dan binnen 3 werkdagen terug. Wel loop ik het risico dat ik alle data kwijt ben. Vooraf een back-up maken lukt niet omdat ik de telefoon niet in kan omdat het scherm niet werkt. 

Ik heb dus spijt als haren op mijn hoofd dat ik een Samsung Flip heb gekocht en ben echt ontevreden over het toestel. Is het iemand ooit gelukt om in een dergelijke situatie een ander type telefoon terug te krijgen, desnoods met bijbetalen?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 12337Posts
  • 3570Oplossingen
  • 3219Likes

Hoi @Friso21 
Je hebt het toestel aangeschaft en al 2 maanden in gebruik en dat wil zeggen dat je geen gebruik meer kan maken van de 14 dagen bedenktijd garantie. Je zal het toestel dan toch ter reparatie moeten aanbieden bij Vodafone en deze sturen hem dan op en dan zal hij gerepareerd worden. Het kan altijd gebeuren bij een toestel, deze maar ook bij een ander toestel. Het beste is toch om je toestel ter reparatie aan te bieden en te zien wat Samsung hierover kan melden.

Ik heb niet zoveel verstand van Android toestellen maar heb je daar ook niet een dagelijkse backup in zitten die dan online een backup maakt van je toestel? Apple (iPhone) heeft dan namelijk wel en dat is natuurlijk super handig, mocht er ooit iets mis gaan met je toestel dan heb je het nog online staan. Als je dat niet hebt dan moet je dat verlies maar nemen want je wilt toch een goed werkende telefoon. Er is nog wel een andere oplossing, maar in dit geval denk ik dat het best prijzig zal zijn, en dat is Vodafone Next gebruiken. Het nadeel is alleen dat je dan nog 2 maanden moet wachten: Met Vodafone NEXT bepaal je zelf wanneer je een nieuwe telefoon neemt. Zo verleng je een abonnement met telefoon bij ons al na 4 maanden in combinatie met een nieuw toestel.

Het beste is om toch gewoon op te laten sturen en dat je hem dan weer in orde terug krijgt. Ben je dan ontevreden over het toestel dan kan je hem los verkopen via Marktplaats en daarna zelf weer een ander toestel aanschaffen. Zoiets zou je kunnen doen. 

Bekijk in context

xJBx

Gedreven Raadgever
  • 164Posts
  • 11Oplossingen
  • 53Likes

Dat is minder dat je je telefoon niet meer in kan om een back-up te maken. 

Je zou contact op kunnen nemen met één van de Samsung Service Centers en kunnen vragen of zij hem terplekken kunnen repareren.

je kan HIER de Samsung Service Centers vinden.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Energieboy
Expert
Expert
  • 12337Posts
  • 3570Oplossingen
  • 3219Likes

Hoi @Friso21 
Je hebt het toestel aangeschaft en al 2 maanden in gebruik en dat wil zeggen dat je geen gebruik meer kan maken van de 14 dagen bedenktijd garantie. Je zal het toestel dan toch ter reparatie moeten aanbieden bij Vodafone en deze sturen hem dan op en dan zal hij gerepareerd worden. Het kan altijd gebeuren bij een toestel, deze maar ook bij een ander toestel. Het beste is toch om je toestel ter reparatie aan te bieden en te zien wat Samsung hierover kan melden.

Ik heb niet zoveel verstand van Android toestellen maar heb je daar ook niet een dagelijkse backup in zitten die dan online een backup maakt van je toestel? Apple (iPhone) heeft dan namelijk wel en dat is natuurlijk super handig, mocht er ooit iets mis gaan met je toestel dan heb je het nog online staan. Als je dat niet hebt dan moet je dat verlies maar nemen want je wilt toch een goed werkende telefoon. Er is nog wel een andere oplossing, maar in dit geval denk ik dat het best prijzig zal zijn, en dat is Vodafone Next gebruiken. Het nadeel is alleen dat je dan nog 2 maanden moet wachten: Met Vodafone NEXT bepaal je zelf wanneer je een nieuwe telefoon neemt. Zo verleng je een abonnement met telefoon bij ons al na 4 maanden in combinatie met een nieuw toestel.

Het beste is om toch gewoon op te laten sturen en dat je hem dan weer in orde terug krijgt. Ben je dan ontevreden over het toestel dan kan je hem los verkopen via Marktplaats en daarna zelf weer een ander toestel aanschaffen. Zoiets zou je kunnen doen. 

xJBx

Gedreven Raadgever
  • 164Posts
  • 11Oplossingen
  • 53Likes

Dat is minder dat je je telefoon niet meer in kan om een back-up te maken. 

Je zou contact op kunnen nemen met één van de Samsung Service Centers en kunnen vragen of zij hem terplekken kunnen repareren.

je kan HIER de Samsung Service Centers vinden.

Friso21
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank voor de tips. Uiteindelijk lukte het heel even om in mijn telefoon te komen.

Ik heb een back-up kunnen maken en mijn telefoon in de onderhoudsmodus kunnen zetten.

Vervolgens heb ik een afspraak gemaakt bij een Samsung Service Center die mijn scherm en batterij hebben vervangen.

Ik heb al mijn gegevens nog.

Opvallend was wel dat er met mij nog 4 andere mensen zaten te wachten bij het Service Center met een Flip 6 en schermproblemen. Ben benieuwd hoe lang deze het vol gaat houden. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 12337Posts
  • 3570Oplossingen
  • 3219Likes

Mooi dat die het nu weer goed doet en dat je het zelf voor elkaar hebt gekregen om in je toestel te komen. Wat je zegt, het zal mij ook benieuwen hoe lang je er nu weer mee doet want als er al 4 mensen zitten met hetzelfde probleem, dat is niet best. Misschien allemaal net toevallig een maandag ochtend toestel te pakken gekregen?! 

Er zijn mensen heel positief over het toestel en er zijn ook mensen die spijt hebben van de aankoop. Zeg het maar, je hebt pech of gewoon geluk. Zelf zou ik zo'n vouw scherm niet kopen, ook niet van Apple. Mij zegt toch iets dat zoiets snel defect kan raken. Maar goed, ik hoop dat je er nu veel plezier mee hebt en dat je er nog jaren mee kan doen.

Fijne feestdagen en alvast een geweldig 2025!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic