1
Vraag
2
Reageer en help mee
Ankerbolletjes

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Klacht indienen.

Goedenavond.

Bij deze wil ik graag een klacht indienen.

klacht 1;

Mijn toestel, de iphone 14 pro,  is beschadigd door waterschade.

De telefoon wordt verkocht onder de volgende eigenschappen;

- de iphone heeft een IP-classificatie van IP68. Hiermee kan de telefoon 30 minuten onderwater blijven op een diepte van 6 meter. De diepte en het aantal minuten kunnen verminderd worden als jouw iphone barsten of krasjes heeft.

Mijn Iphone is puntgaaf en ben absoluut niet op 6 meter diep geweest voor 30 minuten. Dit zou hij wel moeten kunnen volgens de omschrijving.

Als consument wil ik mij beroepen op het consumentenrecht. De iphone is verkocht onder een omschrijving waar hij niet aan voldoet. Wettelijk gezien heb ik recht om mijn aankoop binnen het eerste jaar na aankoopdatum onder deze voorwaarden terug te brengen en het aankoopbedrag terug te krijgen.

klacht2;

als jullie besluiten om het klachtenformulier niet meer online te zetten, is het wellicht handig dat de medewerkers in uw filialen hier ook van op de hoogte worden gebracht. Zij verwijzen hier namelijk nog naar.

 

Graag zie ik uw reactie tegemoet en ook hoe we de vergoeding van de Iphone verder afhandelen.

 

met vriendelijke groet,

6 Reacties 6
Energieboy
Expert
Expert
  • 11893Posts
  • 3490Oplossingen
  • 3107Likes

Wat vervelend allemaal. Is je telefoon wel in het water geweest? Maar waarom wil je dan je geld terug? Dit zijn dingen die Vodafone graag wil weten als je je klacht wil indienen. Het klachtenformulier is al maanden niet meer op de site, ik denk dat de medewerker dit over het hoofd heeft gezien of het is vergeten. Vervelend natuurlijk, je wil wel de juiste informatie. 

Wie heeft de waterschade geconstateerd? Is het toestel al opgestuurd geweest naar de reparatie afdeling? Ben je er eventueel mee langs Apple geweest? Gewoon even wat vragen waar je Vodafone mee helpt zodat de moderator deze informatie kan mee sturen met je klacht. 

Ik hoop dat Vodafone een passende oplossing voor je kan vinden en dat jullie er samen uitkomen. 

 

⚠️ Zorg wèl dat uw Persoonlijke Informatie in uw profielinstellingen staan, dan weten Vodafone-moderators wie u bent en waar u woont. Het spreekt voor zich dat deze informatie alleen zichtbaar is voor medewerkers van Vodafone. Uw Persoonlijke Informatie kunt u HIER invullen.

 

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3119Posts
  • 917Oplossingen
  • 1052Likes

Hi @Ankerbolletjes, welkom hier. 

Ontzettend vervelend dat jouw iPhone 14  Pro momenteel is beschadigd door waterschade. Ik zie dat je deze vorig jaar op 5 mei hebt besteld bij de verlenging van je abonnement. Als ik je gegevens erbij pak, dan zie ik geen melding hierover of dat het toestel ter reparatie is aangemeld. Op het toestel zit 2 jaar garantie. Indien er in deze periode schade is, dan dient het toestel ter reparatie worden verstuurd. Dit laatste is nog niet gedaan en zal in deze situatie de vervolgstap zijn om de klachten te constateren/bevestigen. Het toestel kan je online aanmelden ter reparatie, maar uiteraard kan dit ook via één van onze winkels. Meer informatie hierover vind je terug op deze pagina.

Ankerbolletjes
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Cecelia,

Bijzonder want mijn telefoon is zowel bij Apple geweest, daar is waterschade geconstateerd in de frontcamera maar geen enkele waterschade indicator bleek opgelicht.

Daarna is hij door vodafone naar Dynafix gestuurd. Van beiden heb ik de bewijzen, foto's en het rapport. Zelfde constatering en deze op 4 mei 2024 wederom op kunnen halen zonder reparatie omdat er aangegeven is dat men waterschade niet repareert maar dat ik een vervangend toestel zou kunnen krijgen maar daar uiteraard zelf voor moet betalen.

Er is blijkbaar water in mijn frontcamera gekomen waar ik me niet eens van bewust ben.

Waar ik het niet mee eens ben is dat Apple een Iphone verkoopt onder voorwaarden die dus niet blijken te kloppen. Dit is onrecht.

Ik bescherm mijn iphone altijd uitermate goed, ik draag deze in een trui tijdens het hardlopen en ja, daar is weleens een waterbui opgekomen waardoor hij wat vochtig was maar ik mag aannemen dat dit NIET de reden mag zijn dat er water in mijn iphone komt en hierdoor deze schade ontstaat. Dit is niet wat de voorwaarden aangeven.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3119Posts
  • 917Oplossingen
  • 1052Likes

Hi @Ankerbolletjes 
Heb je voor mij het reparatienummer van DynaFix? Deze begint met IRMAVODA 🙂 

Ankerbolletjes
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

iRMAVODA18368275

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3119Posts
  • 917Oplossingen
  • 1052Likes

Bedankt @Ankerbolletjes! Ik heb het reparatienummer erbij gezocht en zie inderdaad daar de foto's terug waarop de waterschade is te zien. 

Wat betreft reparatie en garantie geven wij het volgende aan op onze website. 

 

Op de pagina van Apple staat meer informatie over de spat-, water- en stofbestendigheid van de iPhone 7 en nieuwer. Dat is ook de informatie die je hebt benoemd in je eerste bericht m.b.t. een IP68-classificatie onder IEC-norm 60529 (maximale diepte van 6 meter tot 30 minuten). Hier staat ook het volgende aangegeven: 


 

Verder wordt hier door Apple aangegeven:


Bij de genoemde consumentenwetgeving wijst alles naar non-conformiteit, maar omdat waterschade (volgens Apple) gebruikerschade is, valt dit er helaas buiten.  
 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic