Met de functie voor automatische suggesties kun je je zoekresultaten snel verfijnen doordat mogelijke overeenkomsten wordt voorgesteld terwijl je typt.
Bij Vodafone maak je gebruik van een goed netwerk. Toch kan het zo zijn dat het bereik af en toe wegvalt. Bijvoorbeeld door dikke betonnen muren van huizen en kantoorpanden. Daarvoor hebben wij nu een oplossing: Bellen via 4G en WiFi. Dan ben je onderweg én binnen goed bereikbaar. Lees in dit topic alle informatie hierover.
Algemene informatie
Wat is WiFi en 4G bellen? Met 4G bellen is het niet alleen mogelijk om via het 2G/3G netwerk te bellen, maar ook via ons 4G netwerk. Met WiFi bellen gebruik je WiFi om verbinding te maken als er geen mobiel netwerk van Vodafone beschikbaar is.
Vanaf wanneer kan ik hier gebruik van maken? Alle particuliere en klein zakelijk abonnees met een geschikt toestel kunnen Bellen via 4G/Bellen via WiFi gebruiken. Dit geldt inmiddels ook voor veel grootzakelijke klanten. Vanaf begin februari 2020 is One Net wel geschikt voor bellen via 4G/Bellen via WiFi. Dit geldt overigens voor zowel One Net Express als One Net Enterprise.
Wat heb ik nodig om Bellen over WiFi te gebruiken? Je hebt een 4G geschikt abonnement nodig (particulier of klein zakelijk) én je beschikt over het juiste toestel met de laatste softwareupdate. Als je nog geen 4G toestel hebt, kun je met Vodafone Next een nieuw toestel aanvragen.
Wat zijn de kosten voor WiFi en 4G bellen? Je betaalt geen extra kosten voor WiFi en 4G bellen. Een gesprek berekenen we op dezelfde manier als Bellen via 2G/3G.
Is mijn toestel geschikt voor Bellen via WiFi? Onderaan dit topic zie je in de PDF-bijlage met welke toestellen je gebruik kunt maken van Bellen via 4G/ Bellen via WiFi. Dit bestand werken wij direct bij zodra er een nieuw toestel beschikbaar is. Volg dit topic om op de hoogte te blijven. Heb jij al een account op onze Community? Klik dan als je ingelogd bent op 'Topic volgen' en je ontvangt automatisch een e-mail wanneer wij de lijst bijwerken. Ben je nog geen lid van het forum? Maak dan nu een account aan.
Wanneer gaat Vodafone toestel XX ondersteunen? Wij doen geen uitspraken hierover totdat we zeker weten dat ondersteuning voor een specifiek toestel ook daadwerkelijk beschikbaar is voor jullie. Zodra een toestel geschikt is voor Bellen via 4G en/of WiFi, melden wij dit hier. De Samsung is in ieder geval geschikt voor Bellen via 4G en WiFi vanaf model Samsung S6 en hoger. Voor de iPhone geldt het volgende: alle varianten vanaf de iPhone 6 werken met Bellen via 4G en WiFI. Voor Huawei P serie alle varianten vanaf de P10, de Mate serie alle varianten vanaf de 10. En tot slot voor de P Smart serie werken alle varianten vanaf 2018 met Bellen via 4G en WiFi. Bekijk in de PDF-bijlage onderaan het topic of jouw toestel geschikt is.
Kan ondersteuning voor een bepaald toestel versneld of aangevraagd worden? Het veelvuldig vragen om support bij Vodafone versnelt eventuele ondersteuning voor een toestel niet. Vanuit Vodafone werken we graag met toestelleveranciers samen. Echter, die moeten op hun beurt tijd en middelen vrijmaken om hun toestellen (in samenwerking met ons) beschikbaar te maken voor Bellen via 4G en/of WiFi. Wanneer een toestel dus (nog) niet geschikt is voor Bellen via 4G en/of WiFi, wil het dus niet zeggen dat wij dat geblokkeerd hebben. We benaderen fabrikanten proactief om deze functie op hun toestellen te activeren en werken hiervoor graag met hen samen. Wij kunnen de software van het toestel zelf namelijk niet aanpassen.
Wil jij concrete informatie óf een verzoek doen voor Bellen via 4G en/of WiFi op ons netwerk voor een bepaald toestel? Dan raden we je aan om contact op te nemen met de producent van het betreffende toestel.
VoLTE en Roaming
In de toekomst gaan enkele operators in het buitenland zowel 2G als 3G uitschakelen. Denk bijvoorbeeld aan landen als Korea, Amerika, Mexico en Canada (oa). In die landen wordt Bellen via 4G (VoLTE) dan de enige manier om bellen of gebeld te worden. Vodafone werkt er hard aan om 4G bellen in het buitenland mogelijk te maken. Wil je bereikbaar blijven voor het thuisfront? Schakel dan alvast Bellen via 4G aan in je toestel. Zodra 4G bellen in het buitenland mogelijk is, kan je daar direct gebruik van maken. Tot die tijd biedt 4G bellen je thuis ook al een betere verbinding en signaal binnenshuis.
Voor Bellen via 4G (VoLTE) heb je een actieve internetverbinding nodig. Bevind je je straks in één van de landen die 2G en 3G uitgeschakeld hebben en is je databundel op? Of heb je je datalimiet van 60,50 euro bereikt én geen actieve Alles in 1 Wereldbundel? Dan kan je niet meer internetten.
In dat geval raden we je aan om je datalimiet in My Vodafone te verhogen. Of koop een extra databundel om te blijven bellen, appen en sms’en via het 4G netwerk in dat desbetreffende land.
In landen waar 2G en 3G wel nog actief is, kan je wel blijven bellen en sms’en als je databundel op is. In Nederland blijft 2G voorlopig sowieso beschikbaar tot eind 2024.
Eén minuut bellen via het mobiele netwerk wordt altijd afgerekend als één minuut bellen, ongeacht of je belt via 2G, 3G, 4G of 5G. Dus niet in MB’s. Dit zie je ook zo terug op je factuur en in My Vodafone bij je verbruik.
IMS Services
Noodnummers bellen Wil je via Wifi een noodnummer zoals 112 bellen? Dan schakelt je toestel automatisch over naar het mobiele 2G of 3G netwerk. Je bent namelijk verplicht om je locatiegegevens mee te sturen wanneer je een noodnummer belt en dat kan niet via WiFi bellen. Heeft ons mobiele netwerk tijdelijk geen dekking? Geen zorgen. Je toestel schakelt dan automatisch over naar het netwerk van een andere provider.
Ik krijg een melding van IMS Service over noodoproepen Het kan zijn dat de IMS melding in beeld komt. In de IMS melding zie je het volgende staan: "noodoproepen alleen in gebieden met mobiele dekking ". Als Bellen over WiFi in je telefoon aan staat, krijg je deze melding. Vodafone is verplicht je op de hoogte te stellen van het feit dat je geen noodoproepen kunt plaatsen als je Bellen via WiFi gebruikt. Deze melding ontvang je ook wanneer je de functie Bellen over WiFi in je toestel hebt aanstaan, én je telefoon maakt verbinding met een WiFi-netwerk.
Ik wil de IMS Service melding uitzetten Enkel de gebruiker van het toestel kan deze melding uitschakelen. Vodafone kan dit niet voor jou doen omdat het een toestelinstelling is. Uiteraard is dit wel op eigen risico en is Vodafone niet aansprakelijk voor eventuele problemen die hieruit ontstaan.
Update 01-12-2020: Het kan zijn dat het niet meer mogelijk is om deze melding uit te schakelen is. Dit is software en toestelafhankelijk.
Gebruik je een iPhone? Dan wordt deze melding niet actief gepusht. Mocht je toch op een of andere manier hinder ervan ondervinden? Dan dien je de volledige functie Bellen via WiFi in je telefoon uit te schakelen. Ga hiervoor naar de Instellingen -> Mobiel netwerk -> Bellen via WiFi. Houd er verder rekening mee bij een iPhone dat wanneer je het alarmnummer belt, het gesprek via het mobiele netwerk wordt geleid: indien beschikbaar! Gaat de call via WiFi, dan wordt de locatievoorziening van je toestel gebruikt, ook als je dit uitgeschakeld hebt. Wij raden aan bij noodgevallen gewoon je mobiele netwerk te gebruiken.
Androidgebruikers kunnen zelf de melding uitschakelen zonder Bellen via WiFi uit te zetten.
Hiervoor ga je naar het zoekscherm van je telefoon.
Veeg vanaf het beginscherm van onder naar boven.
Vervolgens typ je in het zoekveld “IMS service” en klik je op het resultaat. Dan opent er een pop-up.
Klik op Meldingen. Hierdoor opent er een nieuw scherm.
Klik dan op imsicon_channel_0. Deze zal greyed out zijn, maar je kunt er gewoon op klikken.
Hier zet je de Melding op Stil. De optie om bij het Vergrendelscherm de inhoud te verbergen zet je aan. En tot slot zet je de optie Niet storen uit.
Toestelinstellingen voor VoLTE
Je toestel instellen voor WiFi bellen Voor het bellen via 4G hoef je verder niets te veranderen. Je telefoon instellen voor Bellen via WiFi doe je zo:
Android 1. Open de telefoonapplicatie (Het groene bel-knopje) 2. Ga naar instellingen 3. Selecteer Bel via WiFi: Aan 4. Daarna kies je bij Voorkeur WiFi of Voorkeur mobiele netwerk voor: Voorkeur mobiele netwerk.
Een andere optie is: 1. Ga naar je beginscherm 2. Veeg van bovenaan naar beneden. Hierdoor komt er een menu naar beneden geschoven 3 Veeg van rechts naar links 4 Zet bellen via WiFi aan.
Vodafone Smart Ultra 7 1. Ga naar Call+ 2. Klik rechts op opties (3 bolletjes) 3. Ga naar Instellingen 4. Ga naar Oproepinstellingen 5. Ga naar Bellen via WiFi en klik deze optie aan 6. Je ziet nu bovenin je scherm dat 'Bellen via WiFi' is ingeschakeld
iPhone Vanaf 29-03-2018 staat Wifi bellen standaard aan op Apple toestellen met iOS 11.3 of hoger. Hierdoor hoef je dus geen instellingen meer aan te passen en maak je direct gebruik van Bellen via WiFi. Een uitzondering hierop is de iPhone 5s/c. Deze ondersteunt namelijk géén 4G waardoor we geen overdracht kunnen doen van het WiFi naar het mobiele netwerk. Dit zou namelijk kunnen leiden tot een verbroken verbinding. Uiteraard kun je als gebruiker hier wel handmatig voor kiezen, om in specifieke gevallen je indoor dekking alsnog te verbeteren.
Op deze manier schakel je de iPhone handmatig in voor Bellen via WiFi:
Ga naar 'Instellingen' > 'Telefoon' > 'Bellen via wifi' en zorg dat 'Bellen via wifi' ingeschakeld is.
Start de iPhone opnieuw op.
Maak verbinding met een ander wifinetwerk. ...
Schakel 'Bellen via wifi' uit en weer in.
Het instellen van Bellen over 4G voor Apple:
Ga naar instellingen > Mobiel Netwerk > Opties mobiele data.
Klik op 'Schakel 4G in'
Klik vervolgens op 'Gesprekken en data'
Zodra er een vinkje verschijnt, kun je na één werkdag bellen via het 4G Netwerk.
Het instellen van Bellen over 4G voor Android:
Ga naar instellingen > Verbindingen > mobiele netwerken > Bellen via 4G
Zet de schakelaar aan.
[Update 22-7-2019] Bellen over 4G en Wifi met de Xiaomi Mi 9 Gebruikers met een Xiaomi Mi 9 kunnen nu na het bijwerken van de laatste Vodafone software gebruik maken van Bellen via 4G en Wifi. De PDF-bijlage in dit bericht is nu ook bijgewerkt met deze informatie. Let op: alleen de Vodafone Software is geschikt. Deze herken je aan de “VF” in de software versie, bijvoorbeeld V10.2.7.0.(PFAEUVF).
Bellen via WiFi lukt niet..
Waarom zie ik geen WiFi Bellen in mijn scherm? Omdat het toestel over het algemeen zelf kiest wanneer het overschakelt naar WiFi Bellen.
Mijn firewall blokkeert bellen via WiFi, welke poort(en) gebruiken jullie? De verbinding verloopt via UDP poorten 500 en 4500. Zorg ervoor dat je firewall deze poorten niet blokkeert.
Ik ben in het buitenland, waarom werkt het niet? Vanuit het buitenland ondersteunen we Bellen via 4G en/of WiFi nog niet. Je gesprek verloopt daarom automatisch via 2G of 3G.
Mijn router/modem maakt gebruik van een buitenlandse alternatieve DNS, levert dat problemen op? Er wordt een controle uitgevoerd op het source IP. Je moet dus een Nederlands IP-adres hebben om Bellen via WiFi te gebruiken.
Het lukt niet om Bellen via 4G en/of WiFite gebruiken met mijn prepaid aansluiting, hoe kan dat? Inmiddels zou je met prepaid ook gebruik moeten kunnen maken van deze dienst. Mits je hiervoor het geschikte toestel hebt, uiteraard.
Deel jouw ervaringen!
Heb je vragen over WiFi- en/of 4G-bellen of wil je jouw ervaringen delen?
Stel je vraag en open je eigen topic. Voor specifieke technische problemen waar de Community ook geen antwoord op heeft, bel je met 1201. Vraag dan naar de Network Crew (tijdens kantoortijden).
Wil je op de hoogte blijven van alle ontwikkelingen rondom Bellen via WiFi? Volg dan dit topic. Zodra er een update is, plaatsen we deze hier. Wil je direct een melding krijgen als er nieuws is? Abonneer je dan op dit topic door rechtsboven bij "Opties" op "Abonneren" te klikken. Je ontvangt dan een e-mail als er een update is. Ben je nog geen lid van onze Community?Maak dan eerst een account aan.
@Energieboy Ben er nog niet aan toe gekomen door drukte en bereikbaar moeten zijn. Vanaf morgen paar daagjes weg in eigen land en daarna ga ik de wissel van simkaart doen.
Qua duo sim, wist ik ook eerst niets van. Maar in je toestel staat Sim 1 bv KPN en als dat nummer niet bereikbaar is dan doorschakelen naar (en daar kan je dan kiezen je andere nummer of voice mail). In mijn geval stonden de sim kaarten back-up van elkaar. Hierdoor werd mijn vodafone nummer dus doorgschakeld naar mijn KPN nummer. Dus dat was op zich prima om te weten, en werkte ook, alleen was de vraag wel waarom heb ik dit nu ineens. Had dat toestel al 3 jaar en ineens had ik dit problemen meer en meer.
Weet iemand wanneer Vodafone de VOLTE/ VOWIFI. bij de nieuwe Realme toestellen gaat ondersteunen?
Het gaat hier om de REAlME 5i / REAlME6s en Realme 6pro
Geen idee en daar kan Vodafone je ook geen specifieke informatie over geven. Dat gebeurt en dan kan het opeens. Wel goed dat je deze toestellen noemt, dan weet Vodafone in ieder geval dat je hier op zit te wachten.
De toestellen die in de lijst staan zijn de toestellen die bij ons getest en werkend zijn. Van jouw toestel is bij ons ooit wel een sample binnengekomen, maar na testen bleek deze niet werkbaar met de software van ons helaas. Hierna is er niets veranderd.
Conclusie; of het gaat werken en zo ja, wanneer, dat is gewoonweg niet te zeggen momenteel.
Helaas heb ik nog geen ander antwoord dan bovenstaande voor je, @J. Relou
Vreemd genoeg ondersteunen jullie geen VoLTE en Wifi-bellen op de LG G6, terwijl dit toestel er gewoon geschikt voor is - andere providers doen het wel met exact hetzelfde toestel en model. Het is al een wat ouder toestel, dus raar dat het bij jullie nog niet werkt. Kan dit worden gefixt?
Dat ligt volgens Vodafone niet aan Vodafone maar aan de fabrikant. Tenminste dat gaf men aan toen iemand hetzelfde vroeg voor een ander toestel.
Dat zeggen ze graag, maar dat klopt niet. De LG G6 ondersteunt VoLTE en wifi-bellen gewoon, het is alleen niet ‘provisioned’ (via het ‘geheime’ instellingenmenu op de G6 - dus *#*#4636#*#* - is dat makkelijk te zien, uit de IMS-status blijkt het ook). Het moet door de provider ‘aangezet’ worden. Misschien kiest Vodafone ervoor om dit voor oudere toestellen niet te doen, maar daar moeten ze dan wel eerlijk over zijn.
Gebruikers met een Oppo Find X2 Pro, Oppo A91 en Xiaomi Mi 10 (5G) kunnen nu na het bijwerken van de laatste software gebruik maken van bellen via 4G en Wifi . De pdf-bijlage in dit bericht én het eerste bericht van dit topic is daarop toegevoegd/bijgewerkt.
Top. Komen andere Mi 10 telefoons ook nog op de lijst, zoals de pro en ultra?
Op dit moment is daar nog niks over bekend @Appelsap. Ik raad aan om dit ook aan te melden bij de fabrikant zodat de fabrikant samen met ons kan kijken naar de juiste software hiervoor.
Op dit moment is daar nog niks over bekend @Appelsap. Ik raad aan om dit ook aan te melden bij de fabrikant zodat de fabrikant samen met ons kan kijken naar de juiste software hiervoor.
Dank. Dat roept bij mij wel nog een vraag voor jullie op. Hoe kan het dat in de meeste landen er geen speciale software nodig is en VoWIFI out-of-the-box werkt op Android, en in NL bij Vodafone niet? Wat moet er hier precies aangepast worden in het toestel om het te laten werken, en waarom kan dat niet op netwerk (=Vodafone) niveau opgelost worden zodat het ook hier out-of-the-box gewoon werkt?
Vodafone voert in samenwerking met fabrikanten testen uit om Volte/ Vol-wifi werkend te krijgen. Vandaar dat ik je ook doorverwijs naar de fabrikant zodat zij dit kunnen aanvragen. Wij willen ervoor zorgen dat het goed werkt voor onze klanten. Daarvoor is een stukje software nodig. Hoe dit bij andere providers in Nederland en andere landen er toe aan gaat, durf ik niet te zeggen @Appelsap
Dat jullie het graag goed laten werken is heel fijn, dat is natuurlijk belangrijk. Goede service is een (extra) reden om bij Vodafone/Ziggo klant te zijn en blijven.
Steven Vodafone wrote:
[...] Daarvoor is een stukje software nodig. [...]
Blijft opvallend dat in NL kennelijk een stukje software nodig is, wat in andere landen niet zo is. Ik snap met deze uitleg nog steeds niet wat NL nu anders maakt, waarom hier per telefoon iets moet worden aangepast. Wat is dat precies voor stukje software, wat doet dat?
Ik ben sinds deze week met het vaste internet overgestapt naar Freedom. Hierbij heb ik een IP uit de range 45.95.64.0/23 gekregen, die voorheen in Slowakije geregistreerd was. Sinds 9 juni staat deze bij RIPE op naam (en locatie) van Freedom, maar toch werkt bij mij VoWiFi niet. Gebruikt Vodafone een verouderde GeoIP-database?
Een Samsung Galaxy S7. En tot afgelopen woensdag (de dag van de overstap) werkte het prima. Zelfde router (alleen aan de WAN-zijde een paar veranderde instellingen), dus ook daar kan het niet aan liggen. Het profiel is aangevuld.
Even nog een paar extra vragen @dennistd Sinds wanneer werkt VoWifi niet? Heeft het eerder wel gewerkt? Krijg je een foutmelding betreft VoWifi?
Ik heb een onderzoek hiervoor aangemaakt. Dit staat bekend onder 9925974 Mocht je nog extra informatie hebben hierover, dan kun je het onderzoek aanvullen via My Vodafone (website) via het kopje "Vragen en Verzoeken”.
Zoals gezegd: het heeft altijd gewerkt, tot afgelopen woensdag toen ik van vaste internetprovider veranderde en dus een ander IP-adres (uit het subnet 45.95.64.0/23) kreeg. Een foutmelding krijg ik niet, de functie staat gewoon aan op de telefoon in elk geval, maar hij maakt gewoon geen VoWiFi-verbinding .
@dennistd ik heb inmiddels een terugkoppeling van mijn collega's: VoLTE (VoWiFi) is correct geprovisioned. Internetadressen staan hier los van. Meneer zal met de internetprovider contact moeten opnemen om ervoor te zorgen dat het toestel correct aanmeldt op de WiFi router.
Hoe staat het er voor met de 4G(+) ondersteuning van de Pixel 4a en pixel 5? Vodafone heeft mij bij de ballen dat ik nergens een betere deal kan krijgen qua prijs/mb's per maand (ziggo combo) dus ik kan haats niet anders dan verlengen/nieuw toestel halen via Vodafone. Ik wil alleen geen van de toestellen die momenteel worden geboden door Vodafone vanwege verschillende redenen. Nu heb ik al eens de fout gemaakt om een toestel te kopen via Belsimpel (motorola one vision, nu iets langer dan één jaar uit en oud) in combinatie met een Vodafone pakket die dus niet word ondersteund door vodafone. Die fout ga ik niet nog eens maken. Als het niet kan zie ik eigenlijk geen andere keuze om toch na jaren klant te zijn geweest te switchen.
Hartelijk dank voor de snelle reactie @Steven Vodafone . Houd dit ook in dat zowel de 4a als 5 kunnen 4G/wifi bellen? Waarom staan deze niet opgenomen in de lijst (bijlage) als ze wel ondersteund worden?
In het topic wat over de Google Pixel gaat, zijn al gebruikers die hiervan gebruik kunnen maken @J. Relou. Vanuit ons uit is dit niet getest en wordt dus ook niet ondersteund door ons. Maar zoals ik van de gebruikers heb begrepen, werkt VoLTE en VoWifi. Betreft de One Vision, is helaas nog niks bekend over VolTE en VoWifi.
Is er al bekend of de Blackberry Key2 binnenkort VoWifi krijgt? Ik hoorde deze zomer dat jullie daar mee bezig zijn, maar het lijkt nog niet te werken. Ik zou het heel erg kunnen waarderen als dit binnenkort zou werken!
Gebruikers met een Nokia 8.3 en een Samsung Fold (alle edities sinds 2019) kunnen nu na het bijwerken van de laatste software gebruik maken van bellen via 4G en Wifi . De pdf-bijlage in dit bericht én het eerste bericht van dit topic is daarop toegevoegd/bijgewerkt.
Hier een LG G8s ThinQ, is er al contact tussen Vodafone en LG?
Het is heel verdrietig dat ik niet kan bellen en 4G gebruiken tegelijkertijd, nu kan ik niet te lang bellen in de auto omdat anders mijn navigatie de weg niet meer weet.
Best teleurstellend, ik had niet voor het Vodafone netwerk gekozen als ik dit van tevoren wist.
Hoi @DaanGarde Ik kan me voorstellen dat je gebruik wilt maken van deze functie. Het beste kun je hiervoor contact opnemen met de fabrikant. Zij kunnen samen met ons ervoor zorgen dat bellen over Wi-Fi en/ of bellen over 4G getest en uitgerold gaat worden op de LG G8s ThinQ
Hoi @DaanGarde Ik kan me voorstellen dat je gebruik wilt maken van deze functie. Het beste kun je hiervoor contact opnemen met de fabrikant. Zij kunnen samen met ons ervoor zorgen dat bellen over Wi-Fi en/ of bellen over 4G getest en uitgerold gaat worden op de LG G8s ThinQ
En wat moet ik dan zeggen/vragen? Dit is de reactie van LG:
Hartelijk dank voor uw bericht. Goed dat u hierover contact met ons opneemt.
Het klopt inderdaad dat deze functie momenteel enkel werkt in combinatie met KPN. Of en wanneer dit bij netwerken van andere providers ook gaat werken is momenteel helaas nog niet bekend. Uiteraard hopen wij hiervoor in de toekomst ook ondersteuning te kunnen bieden, dit is echter afhankelijk van diverse factoren.
Mocht u verdere vragen of opmerkingen hebben, aarzel niet ons te contacteren. We helpen u graag.
Dit is allemaal geen zinvolle communicatie, wat moet ik exact doen?
Zij dienen met ons contact op te nemen @DaanGarde zodat dit ook vanuit ondersteund gaat worden. Maar zo te lezen is het in ieder geval bij hun bekend en ligt de bal bij hun.
Update 05-01-2021: Gebruikers met een Nokia 1.3 kunnen nu na het bijwerken van de laatste software gebruik maken van bellen via 4G en Wifi . De pdf-bijlage in dit bericht én het eerste bericht van dit topic is daarop toegevoegd/bijgewerkt.
Update 011-01-2021: Gebruikers met de onderstaande toestellen kunnen nu na het bijwerken van de laatste software gebruik maken van bellen via 4G en Wifi . De pdf-bijlage in dit bericht én het eerste bericht van dit topic is daarop toegevoegd/bijgewerkt.
Update 011-01-2021: Gebruikers met de Fairphone 3 kunnen na het bijwerken van de laatste software gebruik maken van bellen via 4G en Wifi . De pdf-bijlage in dit bericht én het eerste bericht van dit topic is daarop toegevoegd/bijgewerkt.
Mooi lijstje met al die OnePlus toestellen, ik mis alleen precies het meest interessante toestel op het lijstje, namelijk de Nord. Wordt deze wel ondersteund? Raar dat de hele line up erin staat behalve dat toestel.
Het valt me ook op dat dit toestel niet via Vodafone te koop is.
Ik heb de Nord inmiddels in mijn handen, op het Vodafone netwerk en VoLTE doet het. Heb zojuist een telefoongesprek gehad en daarbij stond ook in beeld dat dit in HD was.
Nu hoop ik dat VoWiFi het ook doet. Ik begrijp dan nog niet waarom alle toestellen van OnePlus worden ondersteund behalve 1. Helemaal omdat al die toestellen tegelijkertijd zijn toegevoegd aan de lijst.
Is er al meer bekend over de Motorola One Vision en de ondersteuning voor VOLTE en WIFI bellen?
We zijn nu 3 maanden verder. Motorola geeft aan dat het werkt. Vodafone ging kijken. Wat is het nieuws?
We zijn nu 5 maanden verder. Hoe staan we er voor?
Als Vodafone er gewoon niet mee bezig is ook prima, maar zeg dat dan gewoon. De inzichtelijkheid die er niet is en of gegeven word waarin alles achter de schermen gebeurd zonder de terugkoppeling is in mijn ogen geen klantenservice.
Hi @J. Relou - Ik heb hier helaas op dit moment geen informatie over. Ik ga navraag erover doen, ik snap dat je gewoon duidelijkheid wil. Zodra ik terugkoppeling heb, laat ik het weten.
Ik heb op het OnePlus forum een manier ontdekt om te testen of VoWiFi werkt. Telefoon in vliegtuigmodus zetten, daarna wifi aan. Als je dan kunt bellen zal dat over wifi gaan.
Dat dus geprobeerd op de Nord en ik kreeg direct het VoWiFi logo in beeld en kon een gesprek voeren in HD. Het werkt dus. Ik zie echter niet de optie in de instellingen en het blijft vreemd dat Vodafone deze telefoon niet op de lijst met ondersteunde toestellen heeft staan.
@LionB Op dit moment worden alleen de OnePlus Nord N100 (4G) & OnePlus Nord N10 (5G) door ons ondersteund met bellen over Wi-fi/VolTe. Het kan zijn dat je dit al kan maar dat betekent niet dat wij het ook al ondersteunen voor jouw toestel. Dat is ook de reden waarom je waarschijnlijk de optie nog niet terug vindt in je toestel. Welke OnePlus heb je?
Update 26-02-2021: Gebruikers met een Oppo Reno 10x Zoom (CPH1919) kunnen nu na het bijwerken van de laatste software gebruik maken van bellen via 4G en Wifi . De pdf-bijlage in het eerste bericht van dit topic is daarop toegevoegd/bijgewerkt.
Kan het kloppen dat Wifi bellen niet werkt op een Oppo Reno 2? Wij hebben binnenshuis geen bereik en zijn van Wifi bellen afhankelijk. Ik heb al met de instellingen lopen rommelen en een factory restart gegeven, maar zonder succes.
Mocht het niet ondersteund worden, waarom niet en gaat dit op korte termijn nog veranderen. Het is nog geen heel oud model.
In de bijlage van dit topic, kun je in de bijlage zien dat de Oppo Reno 2 niet ondersteund wordt met bellen over wifi en 4G.
Helaas is er niks bekend of dit toestel (nog) ondersteund gaat worden.
Kan ondersteuning voor een bepaald toestel versneld of aangevraagd worden?
Het veelvuldig vragen om support bij Vodafone versnelt eventuele ondersteuning voor een toestel niet. Vanuit Vodafone werken we graag met toestelleveranciers samen. Echter, die moeten op hun beurt tijd en middelen vrijmaken om hun toestellen (in samenwerking met ons) beschikbaar te maken voor Bellen via 4G en/of WiFi. Wanneer een toestel dus (nog) niet geschikt is voor Bellen via 4G en/of WiFi, wil het dus niet zeggen dat wij dat geblokkeerd hebben. We benaderen fabrikanten proactief om deze functie op hun toestellen te activeren en werken hiervoor graag met hen samen. Wij kunnen de software van het toestel zelf namelijk niet aanpassen.
Wil jij concrete informatie óf een verzoek doen voor Bellen via 4G en/of WiFi op ons netwerk voor een bepaald toestel? Dan raden we je aan om contact op te nemen met de producent van het betreffende toestel.
Apple heeft op 9 september de langverwachte iPhone 16-serie onthuld! Er
komen vier varianten op de markt: de iPhone 16, iPhone 16 Plus, iPhone
16 Pro en iPhone 16 Pro Max. Benieuwd naar de nieuwste sp...