1
Vraag
2
Reacties
blackstar.nl

Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hoe kan ik via de vodafone LTE verbinding een DNS query maken naar 87.251.42.44

Ik gebruik een Unifi U-LTE-Pro LTE modem als fallback voor mijn vaste DSL verbinding.

Indien mijn router overschakelt naar de LTE verbinding, werken alle DNS queries naar 87.251.42.44 niet meer.

Ik heb dit op de LTE router uitgetest, en DNS queries naar 87.251.42.44 en 194.109.6.66 werken niet, DNS queries naar 8.8.8.8 werken wel.

Ik zou graag een andere provider gebruiken voor mijn DNS queries.

Hoe kan ik dit doen? Ik heb getest met APN live.vodafone.com, office.vodafone.nl en open.vodafone.nl.

Met vriendelijke groet,

Bas Vermeulen

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
blackstar.nl
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Het houdt in dat ik een andere DNS server moet gebruiken, maar ik weet nu in ieder geval waar het door komt.

Dank je voor de hulp!

Bekijk in context

8 Reacties 8
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @blackstar.nl 

Welkom op de Vodafone Community.
De APN open.vodafone.nl werkt alleen als deze ook toegevoegd is aan het nummer wat hiervoor gebruikt wordt.
Dit is een APN die niet zomaar toegevoegd wordt. Dit is in verband met de veiligheid van het netwerk. Staat deze geactiveerd bij je? 

Je geeft aan dat je daarvoor een andere provider wilt gebruiken. In dat geval dien je een simkaart van een andere provider aan te vragen.
Met een Vodafone simkaart blijf je namelijk verbonden met ons netwerk. Een ander netwerk selecteren zal dan ook een foutmelding geven. 

blackstar.nl
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hoi @Steven Vodafone,

Dank je wel voor de welkom.

Ik heb contact gehad met de (zakelijke) helpdesk, en volgens hen kon ik live.vodafone.com, office.vodafone.nl of open.vodafone.nl gebruiken. Ik heb alle drie geprobeerd.

Ik wil via de (Vodafone) LTE verbinding de DNS server van Freedom kunnen gebruiken (87.251.42.44). Ik zie echter dat indien ik een DNS query over de (Vodafone) LTE verbinding naar 87.251.42.44 op poort 53 stuur, ik geen antwoord krijg. Een DNS query naar 8.8.8.8 of 8.8.4.4 op poort 53 werkt WEL.

Ik wil graag weten wat ik moet doen om DNS via 87.251.42.44 gewoon te kunnen gebruiken.

Met vriendelijke groet,

Bas Vermeulen

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik zie dat er vandaag ook een onderzoek is aangemaakt.
Daar is de terugkoppeling op gekomen. Dat wij dit eigenlijk niet ondersteunen. Maar we willen het wel voor de zekerheid controleren.
Kun je een voorbeeld geven (max 5 dagen oud) met exact tijdstip waarop je de verbinding probeerde op te zetten. Dan kan ik dit toe voegen aan het onderzoek voor je. 

blackstar.nl
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb ondertussen uitgevonden dat Freedom geen DNS aanvragen accepteert op die DNS servers van IP adressen die niet in hun netwerk liggen.

Het probleem ligt dus niet bij Vodafone.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Top, dan zal ik dit ook vermelden in het onderzoek. Dankjewel voor de terugkoppeling @blackstar.nl 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik zie dat je een update in het onderzoek geplaatst hebt.  Ik heb ondertussen uitgevonden dat Freedom geen DNS aanvragen accepteert op die DNS servers van IP adressen die niet in hun netwerk liggen.
Het probleem ligt dus niet bij Vodafone.

Het onderzoek is gesloten @blackstar.nl 

Heeft Freedom het probleem al kunnen oplossen voor je? 

blackstar.nl
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Het houdt in dat ik een andere DNS server moet gebruiken, maar ik weet nu in ieder geval waar het door komt.

Dank je voor de hulp!

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Heel graag gedaan @blackstar.nl 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic