1
Vraag
2
Reacties
cvb1

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

01891 oplichterij

Net contact gehad met klantenservice via de chat. Volgens mijn factuur zou ik meerdere keren met 01891 service/doorverbindservice gebeld hebben. Ik maak echter nooit gebruik van dit soort dure (oplichters) diensten. in mijn telefoon staat de historie niet meer, ik weet dat ik nooit bel met dit soort nummers. Klantenservice zegt doodleuk dat er naar deze nummers getelefoneerd is dus betalen maar.

Ik vind het ronduit schandalig dat Vodafone aan dit soort oplichterspraktijken meewerkt, en dat zonder verdere specificatie (alleen '01891') dit in rekening gesteld mag worden. 

 

Heeft iemand in de community ervaring /tips mbt dit soort louche praktijken?

Tx

C

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @cvb1,
Welkom op de community van Vodafone. Ik kan me voorstellen dat je dit een vervelende situatie vindt en schrikt van de kosten op jouw factuur. De kosten op de factuur zie je terug omdat de simkaart registreert wat er precies gebeurd met het verbruik van internet en is het verbruik van data/internet, SMS en gesprekken eigen verantwoordelijkheid. 01891 is een nummerinformatie- en doorschakeldienst waarvoor kosten berekend worden, zelfs als je al doorverbonden bent. Hierdoor kunnen de kosten hoog oplopen! Vanuit de community kan ik hierin alleen met je meekijken naar wanneer de kosten gemaakt zijn. In My Vodafone kun je de rekening specificeren. Hierdoor krijg je te zien wanneer de kosten gemaakt zijn.
Via Bepaalde gesprekken blokkeren in My Vodafone - Vodafone.nl kun je betaalde gesprekken blokkeren. Hierdoor kunnen er geen kosten voor gesprekken in rekening gebracht worden. Mocht je het niet eens zijn met de kosten, dan kun je hier een melding maken. 

Bekijk in context

2 Reacties 2
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @cvb1 
Ik heb geen ervaring maar wel een oude topic terug gevonden hierover. Beetje vreemd dat Vodafone zegt dat je er wel naar hebt gebeld en jij zelf aangeeft van niet. Dat is iets wat jullie onderling dan moeten uitzoeken. Misschien dat iemand van Vodafone community je hiermee kan helpen. 

De topic waar ik het over heb, is deze: https://community.vodafone.nl/t5/Toestellen/oplichting-telnr-bij-Vodafone-01891/td-p/2156 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @cvb1,
Welkom op de community van Vodafone. Ik kan me voorstellen dat je dit een vervelende situatie vindt en schrikt van de kosten op jouw factuur. De kosten op de factuur zie je terug omdat de simkaart registreert wat er precies gebeurd met het verbruik van internet en is het verbruik van data/internet, SMS en gesprekken eigen verantwoordelijkheid. 01891 is een nummerinformatie- en doorschakeldienst waarvoor kosten berekend worden, zelfs als je al doorverbonden bent. Hierdoor kunnen de kosten hoog oplopen! Vanuit de community kan ik hierin alleen met je meekijken naar wanneer de kosten gemaakt zijn. In My Vodafone kun je de rekening specificeren. Hierdoor krijg je te zien wanneer de kosten gemaakt zijn.
Via Bepaalde gesprekken blokkeren in My Vodafone - Vodafone.nl kun je betaalde gesprekken blokkeren. Hierdoor kunnen er geen kosten voor gesprekken in rekening gebracht worden. Mocht je het niet eens zijn met de kosten, dan kun je hier een melding maken. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic