1
Vraag
2
Reageer en help mee
prepaid2024

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Prepaid registreren lukt niet door tweede onbekend emailadres

Hallo Vodafone,

Ik heb een gemakkelijk 06-nummer gekocht en overgezet naar Vodafone.

Ik heb een account gemaakt en wil me registreren, maar dat lukt niet omdat bij het registreren een e-mailadres ingevuld is dat niet van mij is en ik niet ken. Hij is ook niet gelijk aan het e-mailadres waarmee ik inlog.

Als ik mijn e-mailadres er invul krijg ik: "Wil je je login veranderen? Ga dan naar het overzicht van je account en kies voor Login veranderen."

Ik kan het formulier wel opsturen, maar krijg dan: "Je kunt je niet registreren met deze gegevens."

Ik heb zelf al van alles geprobeerd en ook via chat contact gehad. Daarbij werd mijn account verwijderd, maar ook bij een nieuw account kreeg ik het probleem.

Het lijkt erop dat het e-mailadres van een vorige eigenaar van het 06-nummer nog gekoppeld is, maar dat ik die niet kan aanpassen.

Hoe is dit op te lossen?

4 Reacties 4
Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 23Posts
  • 10Oplossingen
  • 5Likes

Hallo @prepaid2024 , wat leuk dat jij een nieuw nummer hebt en deze bij ons hebt ondergebracht. Natuurlijk wil je dan ook gebruik maken van je My Vodafone account. Dat is logisch. Ik heb alle oude registraties voor je ongedaan gemaakt voor dit nummer. Je kunt nu een eigen nieuw My Vodafone aanmaken.

Hoe maak je een nieuw My Vodafone account aan?

-Ga naar https://www.vodafone.nl/my
-Selecteer "Ik heb nog geen account"
-Doorloop deze gegevens

Mocht je aanvullende vragen hebben, stel ze gerust!

prepaid2025

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het probleem is niet opgelost.

Ik heb een nieuw account gemaakt, maar het e-mail adres bij het registreren is nog altijd gevuld met een "@vf.com" adres en ik krijg dezelfde meldingen als eerder.

Ik kon het nieuwe account niet koppelen aan prepaid2024, omdat die al bestond, dus heb ik prepaid2025 gebruikt voor de reactie.

Het lijkt erop dat het e-mail adres niet wordt opgeschoond bij het verwijderen van een account en gekoppeld blijft aan het 06-nummer.

Ik denk erover om het 06-nummer te verhuizen naar een andere provider. Dat is waarschijnlijk het snelst.

Of is dit toch nog op korte termijn op te lossen?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3640Posts
  • 1115Oplossingen
  • 1193Likes

Hmm, wat een bijzonder probleem @prepaid2025. Dit heb ik nog niet eerder voorbij zien komen. Als ik je gegevens controleer dan zie ik dat er wel succesvol een My Vodafone account geregistreerd is met het e-mailadres welke ook vermeld staat in jouw profiel @prepaid2024. Dit e-mailadres (voda****2024@***.nl) is dan ook de gebruikersnaam voor My Vodafone. Via een speciale tool waarmee ik kan meekijken, zie ik ook netjes alle info van jouw prepaid aansluiting staan.

Op basis van bovenstaande zou je dus met deze gegevens zonder problemen moeten kunnen inloggen in My Vodafone. Wat gebeurt er als je dit doet op https://www.vodafone.nl/account/inloggen

Verder. Het e-mailadres waarover je spreekt is geen e-mailadres van een ''vorige'' gebruiker. Het e-mailadres prepaid@vf.com is namelijk een e-mailadres welke altijd automatisch staat vermeld bij een prepaid aansluiting, maar dit heeft dus verder geen invloed op het aanmaken van een My Vodafone acount. Ik heb dit in ieder geval wel zojuist aangepast naar het e-mailadres waarmee ook My Vodafone is geregistreerd. 

Mocht het inloggen niet lukken, laat dan vooral weten waar het precies misgaat en stuur indien mogelijk ook screenshots mee. 

prepaid2025

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

bedankt voor het antwoord en de aanpassing.

Het e-mailadres prepaid@vf.com is wat verwarrend. vf.com stuurt je door naar de site van Vanity Fair.

De foutmelding bleef, maar ik heb nog wat meer uitgeprobeerd. Het bleek aan mijn woonadres te liggen.

Mijn adres bestaat sinds 2020.

Ik heb een ander adres in mijn straat opgegeven bij de registratie, waarna het registreren goed ging.

Daarna kon ik het adres bij mijn gegevens wel aanpassen naar mijn goede adres.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic