1
Vraag
2
Reacties
Shia LeBoef

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Nieuwe telefoon + sim only abbonement. Telefoon naderhand op een andere naam.

Hi,

Vorige week vrijdag is mijn telefoon gestolen op vakantie. **bleep** happends.

Gisteren (6-6) een nieuw toestel en een verlenging van mijn net afgesloten sim-only abbonement. Mijn baas wilt graag meebetalen/ belasting terug vragen van het toestel aangezien ik 24/7 bereikbaar moet zijn voor mijn job. 

Helaas niet goed over nagedacht dat ik het toestel dan op naam van het bedrijf zou moeten zetten. Is er nu nog een mogelijkheid om dit alsnog te doen? Overdragen is volgens mij het hele abbonement, en dat lijkt me niet zo handig.


Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Shia LeBoef. Ai, dat is een domper om zo de vakantie af te sluiten! Hopelijk verder niks ernstigs en heb je ondanks dit toch een fijne vakantie gehad. Het is zeker mogelijk om de factuur op naam van bedrijf te zetten in plaats van op jouw eigen naam. Er zijn 2 opties:
- Je kunt het factuur adres aanpassen in My Vodafone. Dit geldt dan voor alle facturen vanaf dat moment en alleen het adres is dan gewijzigd. Eerdere facturen kunnen wij helaas niet aanpassen. 
- Moeten er ook bepaalde gegevens van het bedrijf op de factuur staan zoals de naam, dan is alleen via een contractoverdracht mogelijk. Ik raad aan om te bespreken met je baas wat het handigste is.

In beide gevallen dient de bestelling geannulleerd te worden. Dit mag via 0800-0560. Vervolgens kan je het adres aanpassen of een contractoverdracht aanvragen. Zodra dit verwerkt is, kan er een nieuwe bestelling geplaatst worden. 

Bekijk in context

6 Reacties 6
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Shia LeBoef. Ai, dat is een domper om zo de vakantie af te sluiten! Hopelijk verder niks ernstigs en heb je ondanks dit toch een fijne vakantie gehad. Het is zeker mogelijk om de factuur op naam van bedrijf te zetten in plaats van op jouw eigen naam. Er zijn 2 opties:
- Je kunt het factuur adres aanpassen in My Vodafone. Dit geldt dan voor alle facturen vanaf dat moment en alleen het adres is dan gewijzigd. Eerdere facturen kunnen wij helaas niet aanpassen. 
- Moeten er ook bepaalde gegevens van het bedrijf op de factuur staan zoals de naam, dan is alleen via een contractoverdracht mogelijk. Ik raad aan om te bespreken met je baas wat het handigste is.

In beide gevallen dient de bestelling geannulleerd te worden. Dit mag via 0800-0560. Vervolgens kan je het adres aanpassen of een contractoverdracht aanvragen. Zodra dit verwerkt is, kan er een nieuwe bestelling geplaatst worden. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Vraagje aan @Louis 
Als de klant nu het contract op naam van z’n baas zet, dan kan deze volgens mij nog altijd niet een factuur aanmelden om BTW terug te krijgen. Telefoon factuur staat op particuliere naam en als daarna omgezet is dan kan de baas deze niet gebruiken. Of zie ik dat verkeerd? Het gaat hier namelijk ook om het toestel. 

Shia LeBoef
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hi,

 

Ik heb gisteren gebeld met de klantenservice en tot de conclusie gekomen dat het toestel + abonnement te weigeren aan de deur de enige optie was. Zouden verder geen kosten in rekening worden gebracht. Heb diezelfde dag nog een los toestel bij bol.com besteld . En deze is diezelfde dag nog bezorgd.

 

Alles opgelost uiteindelijk!

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Bij particulieren zie je de totale kosten hiervoor terug (met de btw) op het contract /orderbevestiging @Energieboy. Mocht je over alle facturen de BTW berekend willen zien, dan kan dat aangevraagd worden in My Vodafone. Dit is niet met terugwerkende kracht.

@Shia LeBoef super om te lezen! Konden mijn collega's de order niet annuleren voor je? 

Shia LeBoef
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Had het toestel maandag in de winkel besteld, en hij was al onderweg. Woensdag 0800 gebeld. En het zou rond 10:30 afgeleverd worden. Helaas niet meer mogelijk dus.

 

Het abonnement wat erbij zat ook geweigerd natuurlijk. Dit zou verder ook geen problemen opleveren en zou kunnen doorgaan met mijn huidge sim-only red abonnement.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ah, helder! Zodra het toestel onderweg is, kunnen wij inderdaad niks betekenen en moet het toestel terug gestuurd worden.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic