1
Vraag
2
Reacties
Annelies1900

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoe kan ik ervoor zorgen dat beide simkaarten in mijn toestel automatisch een netwerk selecteren ?

Ik heb een (Vodafone) E-sim en een (Franse) fysieke simkaart. Bij elke grensovergang in Europa moet ik met de hand de netwerken van beide abonnementen zoeken. Hoe komt dat en is dit te verhelpen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 102Posts
  • 16Oplossingen
  • 29Likes

Goedemorgen @Annelies1900 

Altijd goed om onze hulp even hier te raadplegen 🙂

Nu zie ik dat @xJBx eigenlijk al een perfect antwoord heeft gegeven. Nu wil ik nog wel even een kleine toevoeging maken.

Je dient op beide simkaarten je roaming aan te hebben staan en ook per sim in te stellen dat de mobiele provider automatisch geselecteerd moet worden.

Kun je daarmee zo verder?

Bekijk in context

11 Reacties 11
xJBx

Gedreven Raadgever
  • 145Posts
  • 8Oplossingen
  • 44Likes

Heb je netwerkoperstors op automatisch selecteren staan?

Je komt hier door naar instellingen - > verbinding - > mobiele netwerken - > netwerkoperstors

Automatisch selecteren moet hier aangevinkt zijn. 

Annelies1900
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vele malen gedaan maar ook dan vinden ze geen netwerk. Zal het weer proberen als ik de grens over ga (morgen)….

xJBx

Gedreven Raadgever
  • 145Posts
  • 8Oplossingen
  • 44Likes

Je zou eens je netwerk instellingen kunnen resetten, ik weet alleen jammer genoeg niet wat er dan met je esim gebeurt.

Ik zou hier wel even mee wachten tot dat iemand anders hier antwoord op kan geven. En hoe het dan zit om er weer op te krijgen als hij wel word gewist. 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 102Posts
  • 16Oplossingen
  • 29Likes

Goedemorgen @Annelies1900 

Altijd goed om onze hulp even hier te raadplegen 🙂

Nu zie ik dat @xJBx eigenlijk al een perfect antwoord heeft gegeven. Nu wil ik nog wel even een kleine toevoeging maken.

Je dient op beide simkaarten je roaming aan te hebben staan en ook per sim in te stellen dat de mobiele provider automatisch geselecteerd moet worden.

Kun je daarmee zo verder?

Annelies1900
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank. Ik ga het weer testen maar in het verleden werkte het niet, ondanks de juiste instellingen. Je hoort. 

xJBx

Gedreven Raadgever
  • 145Posts
  • 8Oplossingen
  • 44Likes

@Jamyla Ik had in mijn vorige post en paar dingen staan, weet je toevallig hoe dat daar mee zit?

Het ging hier om:

• Bij een netwerk reset wat gebeurt er dan met de esim word die dan gewist?
  • Als hij gewist word, hoe zet ik die dan weer terug?
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 102Posts
  • 16Oplossingen
  • 29Likes

Daarop durf ik niet met zekerheid antwoord te geven @xJBx 

Als ik me hierover verder verdiep, lees ik dat dit van invloed is van je toestel:

Deze informatie heb ik erover gevonden: Het is volkomen veilig om een fabrieksreset uit te voeren en het is grotendeels aan u of u uw eSim profielen wil behouden bij een reset. Bij een reset vragen de meeste apparaten of u uw eSim-profielen wil behouden.

Zo weet ik dat de nieuwere Apple apparaten dit inderdaad vragen. Maar stel dat je in het ergste geval je eSim profiel verwijderd, dan kun je deze via MyVodafone weer installeren. De eSim QR code vind je daar namelijk terug onder toestel&sim.

xJBx

Gedreven Raadgever
  • 145Posts
  • 8Oplossingen
  • 44Likes

Bedankt voor je antwoord.

Goed om te weten dat je de esim kan herstellen via My Vodafone. 

Annelies1900
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vandaag ging het goed. Ik neem voorlopig maar aan dat het opgelost is. Dank. 

Tjeerd85

Raadgever
  • 112Posts
  • 24Oplossingen
  • 27Likes

@xJBx een netwerkreset is wat anders dan een fabrieksreset, deze kan je gewoon veilig uitvoeren zonder al iets kwijt te raken, het enige wat je hierna mogelijk kwijt bent is je netwerkinstellingen (denk aan wifi etc.) 

xJBx

Gedreven Raadgever
  • 145Posts
  • 8Oplossingen
  • 44Likes

@Tjeerd85 ik weet wel wat het verschil tussen de twee zijn. Vroeger wel eens een paar keer een netwerkreset gedaan toen er nog geen esim was. Maar sinds de esim uit is en ik hem nu ook zelf gebruik, heb ik dit nog niet hoeven doen. Dus was mij niet duidelijk wat hij met de esim gegevens doed. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic