1
Vraag
2
Reacties
teunmarien

Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Belazerd door vodafone

Ik heb een tijd geleden (1,5 jaar) een telefoon met nieuw abonnement gekocht (verlengt, ben al zo'n 17 jaar klant van vodafone) via een andere partij.

Wel bij vodafone onder contract overigens, betaal al de rekeningen direct aan vodafone.

Sindsdien heb ik gewoon mijn facturen betaald aan vodafone inclusief de kosten voor het nieuwe toestel en de verzekering.

 

Helaas is mijn telefoon kapot gevallen zondag. De verzekering gebeld, en te horen gekregen dat de verzekering niet bij dit toestel hoort maar bij het oude toestel dat ik heb laten vervangen.

Dit hebben ze dus blijkbaar in de winkel vergeten aan te passen of zoiets???

Aangezien het bij mij wel op de factuur staat, samen met het abbonement en toestel mag ik als klant aannemen dat ik ook verzekerd ben. 

Ook in de app van my vodafone (mijn bundels) staat dat ik een toestelverzekering heb en dat ik me geen zorgen hoef te maken.

NIET DUS!

 

Ik heb hier in de afgelopen 2 dagen al 12x voor gebeld met vodafone, waar ze telkens zeggen dat ik gewoon verzekerd ben.

Het imei-nummer en type van mijn nieuwe toestel staat ook geregistreerd bij vodafone, zelfs bij de verzekering.

 

Samen met een medewerker heb ik een aantal keer de verzekering gebeld, deze zegt dat alleen het oude toestel is verzekerd niet de nieuwe.

De medewerker van vodafone kon mij hier verder niet mee helpen. 

Hou hier een heel naar gevoel aan over, is voor mijn gevoel gewoon misleiding, ik heb een factuur voor abbo incl. verzekering en telefoon, dus mag er van uit gaan dat dit over hetzelfde gaat en dat het toestel op de factuur dus verzekerd is, ook in de myvodafone app staan hetzelfde.

Heb ondertussen dus 12x gebeld met vodafone en 5x met de verzekering. Het gaat constant heen en weer (wel verzekerd, niet verzekerd).

Ik hoor van vodafone nu dat ik de verzekering zelf had moeten opzeggen of overzetten.

Maar zoals ik al zeg staat zowel in mijn app als op mijn facturen dat ik gewoon verzekerd ben. Dus waarom zou ik dit overzetten of opzeggen dan? Alles bij elkaar vind ik dat ik onjuist geïnformeerd ben, in de eerste plaats.

Ook vind ik dat als ik betaal voor een verzekering en dit ook zo op mijn factuur en app staat dat ik ook verzekerd moet zijn.

 

Vodafone weet dat ik een nieuwe telefoon heb en kunnen mij het type en imei-nummer van de nieuwe telefoon zelfs aan mij doorgeven. Betaal deze telefoon ook af aan vodafone zelf. 

 

Beetje raar dus dat ik dan nog steeds de oude telefoon zou verzekeren. Die telefoon gebruik ik ook al 2 jaar niet meer, is nu 4,5 jaar oud en is kapot.

 

Heeft iemand hier een oplossing voor? 

Op dit moment ben ik namelijk radeloos en van plan om mijn complete abonnement (inclusief de ziggo) op te zeggen en naar een ander te gaan.

Ben namelijk in 2-3 dagen al zo'n 6 uur kwijt aan dit en kom niet echt verder. 2 keer is belooft dat ik teruggebeld zou worden, gebeurd niet.

constant moet ik het verhaal opnieuw uitleggen; drama gewoon.

Vind het echt zeer onterecht, misdadig bijna.

Ben ook al aan het kijken of ik dit eventueel via de geschillencommissie kan oplossen, maar heb liever een oplossing zonder dit.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3041Posts
  • 896Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @teunmarien, welkom hier. 

De reden waarom je hier een kijkje neemt is natuurlijk allesbehalve fijn. Super balen dat je telefoon afgelopen zondag kapot is gevallen en je geen gebruik kan maken van de verzekering. Ik heb je gegevens erbij gepakt en het één en ander uitgezocht. De situatie is in dit geval nog iets anders, omdat je hebt verlengd via een andere partij dan rechtstreeks via Vodafone. 



Je kunt dus alleen een verzekering bestellen via Vodafone als het toestel rechtstreeks via Vodafone is besteld. In jouw situatie is dit via mobiel.nl gegaan (een derde partij) en heb je dus officieel gezien geen ''recht'' op een verzekering via ons. Dit is dus eigenlijk al fout gegaan bij de aanvraag via mobiel.nl. Zij hadden namelijk de verzekering via hun eigen verzekeringspartij moeten afsluiten. Officieel heb je dus geen 'recht' op deze verzekering en kan het kapotte toestel niet geclaimd worden. Dit is dus nog afgezien van het hele verhaal van het IMEI nummer en toestel waarbij deze verzekering is aangevinkt. Daarvoor is het namelijk al fout gegaan. Deze verzekering had niet via ons afgesloten mogen worden, maar had via de verzekeringspartij van mobiel.nl afgesloten moeten worden. 

 

In zo'n situatie moet Assurant bepalen wat er gaat gebeuren. Ik wil je dan ook vragen om even met hun contact op te nemen en deze informatie te bespreken met hen. Vaak sturen zij dan intern een e-mail naar ons waarin ze aangeven dat de verzekering onterecht is en dat er van een x-periode (of vanaf het begin) de premie gecrediteerd moet worden. Op basis hiervan hoop ik eigenlijk dat je een leuk bedrag terugkrijgt aan premie, waardoor de hele situatie iets rooskleuriger wordt en je op die manier jouw kapotte toestel kan vervangen.

Bekijk in context

Energieboy
Expert
Expert
  • 11842Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3102Likes

Op deze topic heb je inmiddels aangegeven dat het is opgelost. Fijn!

Bekijk in context

6 Reacties 6
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3041Posts
  • 896Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @teunmarien, welkom hier. 

De reden waarom je hier een kijkje neemt is natuurlijk allesbehalve fijn. Super balen dat je telefoon afgelopen zondag kapot is gevallen en je geen gebruik kan maken van de verzekering. Ik heb je gegevens erbij gepakt en het één en ander uitgezocht. De situatie is in dit geval nog iets anders, omdat je hebt verlengd via een andere partij dan rechtstreeks via Vodafone. 



Je kunt dus alleen een verzekering bestellen via Vodafone als het toestel rechtstreeks via Vodafone is besteld. In jouw situatie is dit via mobiel.nl gegaan (een derde partij) en heb je dus officieel gezien geen ''recht'' op een verzekering via ons. Dit is dus eigenlijk al fout gegaan bij de aanvraag via mobiel.nl. Zij hadden namelijk de verzekering via hun eigen verzekeringspartij moeten afsluiten. Officieel heb je dus geen 'recht' op deze verzekering en kan het kapotte toestel niet geclaimd worden. Dit is dus nog afgezien van het hele verhaal van het IMEI nummer en toestel waarbij deze verzekering is aangevinkt. Daarvoor is het namelijk al fout gegaan. Deze verzekering had niet via ons afgesloten mogen worden, maar had via de verzekeringspartij van mobiel.nl afgesloten moeten worden. 

 

In zo'n situatie moet Assurant bepalen wat er gaat gebeuren. Ik wil je dan ook vragen om even met hun contact op te nemen en deze informatie te bespreken met hen. Vaak sturen zij dan intern een e-mail naar ons waarin ze aangeven dat de verzekering onterecht is en dat er van een x-periode (of vanaf het begin) de premie gecrediteerd moet worden. Op basis hiervan hoop ik eigenlijk dat je een leuk bedrag terugkrijgt aan premie, waardoor de hele situatie iets rooskleuriger wordt en je op die manier jouw kapotte toestel kan vervangen.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11842Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3102Likes

Jeetje zeg, dat is echt super vervelend. Ik heb even zitten mee lezen en uit het verhaal, corrigeer me als ik het verkeerd heb, had je eerst wel direct bij Vodafone een abonnement met een toestel? Als dat het geval was, dan kan ik me voorstellen dat je met je oude toestel een verzekering had bij Vodafone (want dan kan je deze verzekering afsluiten, alleen als je via Vodafone direct een toestel koopt). Waarschijnlijk heb je in de tussentijd een ander toestel gezien, goedkoper via een derde partij, en heb je via hun je abonnement laten verlengen bij Vodafone en daar een toestel gekocht. Jij dacht al die tijd dat je toestel dan nog verzekerd was, maar dat is dan niet het geval omdat je niet direct bij Vodafone een toestel hebt gekocht. Kan het zo gegaan zijn?  

Zo gaat het namelijk wel vaker verkeerd bij klanten die denken bij Vodafone toch een abonnement te hebben lopen en dan ook verwachten dat deze verzekering doorloopt. Daarom heb ik zelf nooit zo'n verzekering afgesloten want 9 van de 10 keer moet je de kleine lettertjes lezen en krijg je nog niets vergoed. 

Volg de tip van Cecilia op door te bellen met Assurant en de hoop dat ze je voor een X periode je geld terug geven. Maar dan mijn volgende tip: Kijk ook eens naar je inboedel-, kostbaarheden- of reisverzekering. Wie weet vergoeden zij nog iets. Succes en ik hoop dat je er samen met Vodafone en Assurant uit komt. 

teunmarien
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Vind dit wel heel makkelijk gezegd van jullie. Leuk dat ik de telefoon ergens anders gehaald heb. Maar volgens mij betaal ik gewoon aan VODAFONE. Maakt mij niet uit waar ik hem gehaald heb, ik betaal toch ook niks aan  mobiel.nl, en heb ook helemaal niks meer te maken met mobiel.nl. zoals al gezegd weren jullie van het nieuwe toestel, nog steeds staat overal dat ik verzekerd ben. Ze hebben mij denk ik geen verzekering verkocht, deze is gewoon doorgelopen. Ik hoor dat ik hem zelf had moeten stopzetten, maar op basis van welke info dan. Als er een losse factuur was of een losse post op de factuur voor de verzekering die bij het oude abbo hoorde had vodafone misschien gelijk. Op dit moment is dat NIET. Ook in de app staat netjes dat ik verzekerd ben bij dit abbonement.

 

Vind dit echt nergens over gaan, ga vanmiddag mijn verzekering bellen maar denk dat het weinig zin heeft.

 

Ga vanmiddag alvast mijn ziggo opzeggen, dit is geen contract voor bepaalde tijd namelijk. Moet nog even kijken hoe ik dit met vodafone ga doen. Maar het liefst zeg ik dit ook per direct stop. Betaal liever geen geld aan oplichters namelijk. 

Het is trouwens ook echt schandalig dat dit de enige manier is om fatsoenlijk antwoord te krijgen van jullie. Die **** van de klantenservice aan de telefoon van jullie kan je beter afschaffen namelijk. Krijg 10x een ander antwoord op dezelfde vraag. Krijg eerst te horen dat ik inderdaad mijn verzekering terugbetaald krijg, daarna weer niet meer......... zucht. Ga wel ergens anders heen.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11842Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3102Likes

Als eerst wil ik even zeggen dat ik geen medewerker ben van Vodafone. Dus jullie, dat is hier niet van toepassing. Ik vertel alleen maar wat ik op de site kan vinden en probeer je te helpen met informatie voor je eigen verzekering. Ik was vroeger ook klant bij Vodafone en nu niet meer. Val mij er aub niet over aan, ik kan er niets aan doen. 

Je kan natuurlijk overstappen als je contract is afgelopen, anders zit je er nog even aan vast. Het ligt eraan hoe je wil overstappen, als het met nummerbehoud is dan zal je nog even moeten wachten en anders, als het nummer niet belangrijk voor je is, kan je je huidige abonnement bij Vodafone verlagen en een nieuw abonnement nemen bij een nieuwe provider (met een nieuw nummer). Eventueel, als je nummer wel belangrijk is, kan je dit contract ook afkopen. Maar dat is best prijzig, dat kan ik je wel melden. Ik vind het ook super vervelend voor je. Als ik een gaatje wist om je te helpen dan had ik het wel gedaan maar nogmaals, ik werk niet bij Vodafone dus aan mij heb je daarin niet zoveel. En Cecilia doet alleen haar werk, die zit ook vaak genoeg met haar handen in haar haar omdat ze gebonden zit aan Vodafone regeltjes. 

En laatste tip, zeg dan nu wel je mobiele verzekering op! Anders betaal je maar door voor niets en dat zou wel heel erg zonde zijn. Ik hoop dat het uiteindelijk allemaal goed komt, fijn weekend.

teunmarien
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Het is gewoon een waardeloos bedrijf. Nooit meer voor mij, dat is zeker.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11842Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3102Likes

Op deze topic heb je inmiddels aangegeven dat het is opgelost. Fijn!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic