1
Vraag
2
Reageer en help mee
Jakkeba

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Actie Red Unlimited Onbeperkt voor 30 EUR | Kleine lettertjes

Hallo,

 

Ik zie op https://www.vodafone.nl/abonnement/mobiel/sim-only?duration=24&together-extra-subscription-count=0&s... dat er een actie loop voor Red Unlimited Onbeperkt voor 30 EUR [incl. 5 EUR korting (ten opzichte van wat ?) en zonder aansluitkosten].

 

Helaas kan ik nergens " in de kleine lettertjes" een verwijziging naar dit tarief en de duurtijd ervan terugvinden. In het tarievenoverzicht [document zonder datum  om documentreferentie!] is er sprake van 46 EUR. Dus om te vermijden dat dit een leuke actie is die een beperkte geldigheid heeft, maar dat ik binnen een maand toch 46 EUR moet betalen, had ik graag een verwijziging naar de contractvoorwaarden gehad.

 

In de algemene voorwaarden, versie 01 juli 2022, is er nergens een verwijziging naar de 40GB EU data gebruik. Er wordt vewezen naar het eerder genoemde tarievenoverzicht maar dit lijkt mij niet voldoende om de nodige garanties te bieden.

In de Bijlage Algemene Voorwaarden voor Consumenten, art.2 :

": indien sprake is van onbeperkt internetten geldt een Fair Use Police. Het gebruik van mobiel internet bij Red Unlimited
is onbeperkt in Nederland. Na 5 GB per dag krijgt de klant automatisch nog 1 GB, waarna deze 1 GB gratis kan worden
aangevuld via de My Vodafone app. Het gebruik van mobiel internet bij Red Unlimited in de EU is beperkt tot een Fair Use
Police van 25 GB. Hierna wordt de gereguleerde EU toeslag van € 0,0024/MB in rekening gebracht.
Voor gebruik in Saba, Sint-Eustatius, Bonaire, Aruba, Curaçao en Sint-Maarten gelden ook aparte tarieven.
Ook deze vind je terug op vodafone.nl/buitenland".

 

5GB + 2x 1GB in Nederland/EU lijkt mij niet bepaald te voldoen aan "onbeperkt internet" en hoe valt de Fair Use Police (moet overigens Policy zijn) van 25GB te rijmen met een abonnement van 40 GB ? [En neen, niet verwijzen naar het tarievenoverzicht !]

 

Buiten het verbruik van 25/40 GB in het buitenland, geldt er een tarief van 2 EUR per 200MB. Kan ik er als gebruiker voor zorgen dat mijn dataverbruik automatisch wordt geblokkeerd als ik de limiet heb bereikt ? Krijg ik automatische waarschuwingen als ik bepaalde drempels overschrijd ?

 

2 EUR per 200 MB betekent 10 EUR per GB. Dit tarief lijkt mij niet in overeenstemming te zijn met Europese regelgeving te zijn.

Hier wordt namelijk gesproken van 3 EUR + BTW (2021) dus 3,61 EUR. Hoe zit dit precies ?

Zie: https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/internet-telecoms/mobile-roaming-costs/index_nl.htm voor een verwijziging naar het tarief en de precieze Europese regelgeving. 

 

 

2 Reacties 2
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @Jakkeba. Welkom hier! 

Je vraagt een hoop in een bericht, maar veel door elkaar waardoor ik soms kwijt ben wat je precies wilt weten. Wat ik er in elk geval uithaal waarop ik antwoord heb: 
 

- Je geeft aan dat 5GB +1 +1 niet bepaald onbepertkt is. Dat ben ik met je eens, want dat zou maar 7GB zijn. Je kunt die 1 echter doorlopend weer activeren, onbeperkt 🙂 

- In je 3e stukje verwijs je ineens naar "de 40GB EU data gebruik. Maar ik weet niet helemaal waar je op doelt. Waar haal je dit vandaan? 

- Je kunt instellen dat je geen kosten buiten je data maakt. Met de gratis blox beperkt internet, zorg je ervoor dat je geen kosten aan dataverbruik buiten je bundel maakt. https://www.vodafone.nl/abonnement/blox/beperkt-internet 

Voor wat betreft het stukje kosten data en de europese regelgeving; ik heb de site gelezen en snap inderdaad ook niet hoe dit in verhouding staat tot onze voorwaarden. Ik heb de vraag even uitgezet en kom er zo snel mogelijk op terug! 

 

 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Ik krijg het volgende door:  

 

Het gebruik van mobiel internet bij Red Unlimited is beperkt tot een fair use policy van 40 GB in de EU. Hierna wordt de gereguleerde EU toeslag in rekening gebracht, te vinden op vodafone.nl/fup
Voor een aantal abonnementen geldt dat zij ook vallen onder een EU-datalimiet. Bekijk hieronder welke abonnementen dit zijn. Vodafone kan toeslagen in rekening brengen als je meer verbruikt dan de hieronder aangegeven limiet. Als je meer gebruikt dan het maximum brengen we kosten in rekening van € 0,0024 per MB. Hiermee blijven we onder de 3 euro per GB. 
 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic