1
Vraag
2
Reageer en help mee
vanlaren

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Abonnement te hoog

Ik heb een contract voor 26 euro per maand, maar er wordt al maanden maand 36,84 afgeschreven. Hoe kan dit? 

4 Reacties 4
Energieboy
Expert
Expert
  • 11842Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3102Likes

Heb je dit abonnement sinds kort afgesloten? Vaak zijn de kosten eenvoudig te verklaren. We leggen je uit waardoor je factuur anders of hoger kan uitvallen. Meer informatie is op deze pagina terug te vinden.

 

Je allereerste factuur

Je eerste factuur is altijd hoger. Want je betaalt eenmalig de abonnementskosten vanaf het moment dat je nieuwe abonnement ingaat tot het einde van de huidige maand. Ook de aansluitkosten betaal je op je eerste factuur. 

We laten je in een voorbeeld zien hoe je eerste factuur is opgebouwd.

Je hebt je abonnement verlengd of gewijzigd

Heb je je abonnement verlengd of gewijzigd? Dan zie je de nieuwe kosten terug op de eerstvolgende factuur, of op de factuur erna. 

Sommige kosten betaal je 'naar rato'. Dit betekent dat je voor een gedeelte van de maand betaalt. Je hoeft je geen zorgen te maken over dubbele kosten!


Is dit niet het geval dan kan het ook te maken hebben met of je Vodafone en Ziggo hebt. Er zal dan eerst een controle plaats moeten vinden voor je deze korting krijgt. Heb je dan net in de periode dat de factuur is aangemaakt je abonnement afgesloten dan valt je eerste korting buiten de boot maar krijg je die wel de volgende maanden natuurlijk. Maar ik denk dat het een nieuw contract is en dat bovenstaande informatie al voldoende voor je is. 

Mocht het anders zijn, laat het dan ook even weten. Iemand van Vodafone kan dan met je mee kijken, dat zal morgen dan zijn. 

 

⚠️ Zorg wèl dat uw Persoonlijke Informatie in uw profielinstellingen staan, dan weten Vodafone-moderators wie u bent en waar u woont. Het spreekt voor zich dat deze informatie alleen zichtbaar is voor medewerkers van Vodafone. Uw Persoonlijke Informatie kunt u HIER invullen.

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3042Posts
  • 896Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @vanlaren, welkom hier!

Een hogere factuur zorgt natuurlijk altijd voor vragen. Heb je toevallig gisteren contact gehad met een collega van mij hierover? Ik vermoed dit namelijk omdat ik zie dat gisteren het abonnement voor het juiste tarief is aangepast, namelijk € 33,50 per maand. Hier zou dan nog €7,50 afgaan als korting als je Ziggo en Vodafone afneemt. Deze korting staat op dit moment niet actief. Controleer om die reden ook even of zowel Ziggo als Vodafone op het beide adres actief staan (en in beide omgevingen de juiste toevoeging staat). Bij dit laatste wil het namelijk wel eens misgaan. 

Kom je er niet uit? Dan kan je altijd even chatten of bellen met onze klantenservice hierover.

remcoH

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Haha, Lijkt erop dat ik niet de enige ben waarbij dit is overkomen "abonnement verlengt" ook voor 26,00euro,  maar ook meer moeten gaan betalen euro 29,95

Zoals in mijn contract:

Red Unlimited  € 33,50

Nu Onbeperkt  € 26,00

Mijn afrekeningen:

Red Unlimited1€ 39,60
Korting (zolang je abonnement loopt)1€ -2,76
Extra korting (omdat je ook Ziggo klant bent)1€ -7,49
  
Totaal (incl. € 5,09 btw)€ 29,35     ipv. 26,00euro (zoals op contract) 
 
"quote"" kom je er niet uit? Dan kan je altijd even chatten of bellen met onze klantenservice hierover.

Contact gehad met klanten service, nee meneer dat is de 10% "Wettelijke" inflatie.  en verder kom je niet 

Heb me erbij neergelegd en nu eens goed bedenken of ik mijn abo nog wel opnieuw verleng bij Vodafone en toch maar overstap....

Energieboy
Expert
Expert
  • 11842Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3102Likes

Het klopt wel, want elke provider doet aan wettelijke inflatiecorrectie. Dan kan het anders staan op je contract maar de kleine lettertjes zeggen dat ze die mogen aanpassen als het om inflatiecorrectie gaat 🤨.  Ben er zelf ook niet zo dolletjes op, als ik eerlijk ben. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic