Lenny Glass

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen mobiele data in Duitsland

Hallo wie kan mij helpen heb geen mobiel internet op 1 van van zakelijke abonnementen. En dat gaat over dat ik niet kan internetten in Duitsland en dat de klantenservice op zondag gesloten is😡😡😡😡 wat een kut service is dat. Heb data roaming aan 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11963Posts
  • 3501Oplossingen
  • 3126Likes

Uiteraard mag je teleurgesteld zijn en het vervelend vinden, wanneer je geen bereik hebt, en de zakelijke klantenservice niet bereikbaar is. Maar om dan direct aan te geven dat het een k*t service is, moet je gewoon niet doen. We hebben hier op de community afspraken gemaakt dat we het netjes houden en daar past dit woord niet bij. Nogmaals, ik begrijp best dat het lastig is maar zo gaan we niet met elkaar om.

Uit je tekst begrijp ik dat je geen mobiel internet hebt op 1 van je zakelijke abonnementen, dan heb je er meerdere bij je gehad? Zo ja, hadden die dan wel bereik? En heb je dan ook een SIM swap gedaan met je andere toestellen om te zien of het misschien aan je telefoon ligt? Je hebt uiteraard van alles geprobeerd om alle mogelijke te bekijken en te zien of dat werkt. Net wat Cecilia zegt, in de meeste gevallen ligt het aan de APN instellingen maar het kan ook zijn dat er een instelling is geplaatst waardoor je geen data kunt gebruiken in het buitenland, ook al staat roaming aan op je toestel. Ik weet niet, maar dat is goed mogelijk. Ik hoop dat het uiteindelijk is opgelost en dat de klantenservice niet nodig is.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3216Posts
  • 947Oplossingen
  • 1072Likes

Hi @Lenny Glass, welkom hier. 

Vervelend dat je in Duitsland geen gebruik kan maken van je mobiele data. In de meeste gevallen heeft dit ermee te maken dat de APN niet correct is ingesteld. Mijn advies zou dan ook zijn om de APN instellingen in je toestel te controleren. Lost dit het niet op, dan kan je het beste even contact opnemen met Vodafone Business. Via de Community hebben we namelijk beperkte inzage en rechten wat betreft zakelijke aansluitingen.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11963Posts
  • 3501Oplossingen
  • 3126Likes

Uiteraard mag je teleurgesteld zijn en het vervelend vinden, wanneer je geen bereik hebt, en de zakelijke klantenservice niet bereikbaar is. Maar om dan direct aan te geven dat het een k*t service is, moet je gewoon niet doen. We hebben hier op de community afspraken gemaakt dat we het netjes houden en daar past dit woord niet bij. Nogmaals, ik begrijp best dat het lastig is maar zo gaan we niet met elkaar om.

Uit je tekst begrijp ik dat je geen mobiel internet hebt op 1 van je zakelijke abonnementen, dan heb je er meerdere bij je gehad? Zo ja, hadden die dan wel bereik? En heb je dan ook een SIM swap gedaan met je andere toestellen om te zien of het misschien aan je telefoon ligt? Je hebt uiteraard van alles geprobeerd om alle mogelijke te bekijken en te zien of dat werkt. Net wat Cecilia zegt, in de meeste gevallen ligt het aan de APN instellingen maar het kan ook zijn dat er een instelling is geplaatst waardoor je geen data kunt gebruiken in het buitenland, ook al staat roaming aan op je toestel. Ik weet niet, maar dat is goed mogelijk. Ik hoop dat het uiteindelijk is opgelost en dat de klantenservice niet nodig is.

Lenny Glass
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

nou vind het wel een …. Service als

zakelijke klant mag je wel een wat betere service verwachten omdat je vaak wel van de telefoon afhankelijk bent maar idd àlles gecontroleerd en andere simkaarten geprobeerd en alles werkte behalve met die ene simkaart. En helaas heb ik ook vaak problemen gehad bij kpn wat ik hier voor had. Dus Vodafone ging een paar maand goed tot 3 weken geleden en al een paar keer contact over gehad maar helaas geen oplossing

Energieboy
Expert
Expert
  • 11963Posts
  • 3501Oplossingen
  • 3126Likes

Je hebt helemaal gelijk, het is vervelend dat je geen bereik hebt en dat er voor zakelijke klanten op zondag ook wel iemand aanwezig mag zijn om dit voor je te controleren. Wel vreemd dat je bij KPN dit zelfde probleem had en nu ook weer bij Vodafone. Had je toen ook dezelfde telefoon? 

Als je nu dezelfde telefoon had dan zou je eens, en ik weet dat het een grote stap is, je telefoon moeten resetten en weer helemaal opnieuw en leeg beginnen. Maak natuurlijk eerst even een backup, zet hem niet gelijk terug maar test eerst even of het werkt. Je zou ook je netwerkinstellingen kunnen resetten, misschien zit daar een foutje in geslopen? Overigens, bij het omzetten van een oud toestel, naar een nieuw toestel, kan er soms ook rotzooi mee over komen. Het zijn maar wat suggesties en gedachten die bij me op komen. 

Nu neem ik aan dat je inmiddels ook contact hebt gehad met de zakelijke klantenservice en hebben die al een idee of hebben die iets kunnen doen? (na die keren dat je al een paar keer contact hebt gehad, dus ik bedoel eigenlijk gisteren of zo)

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic