Ik heb een tijd geleden (1,5 jaar) een telefoon met nieuw abonnement gekocht (verlengt, ben al zo'n 17 jaar klant van vodafone) via een andere partij.
Wel bij vodafone onder contract overigens, betaal al de rekeningen direct aan vodafone.
Sindsdien heb ik gewoon mijn facturen betaald aan vodafone inclusief de kosten voor het nieuwe toestel en de verzekering.
Helaas is mijn telefoon kapot gevallen zondag. De verzekering gebeld, en te horen gekregen dat de verzekering niet bij dit toestel hoort maar bij het oude toestel dat ik heb laten vervangen.
Dit hebben ze dus blijkbaar in de winkel vergeten aan te passen of zoiets???
Aangezien het bij mij wel op de factuur staat, samen met het abbonement en toestel mag ik als klant aannemen dat ik ook verzekerd ben.
Ook in de app van my vodafone (mijn bundels) staat dat ik een toestelverzekering heb en dat ik me geen zorgen hoef te maken.
NIET DUS!
Ik heb hier in de afgelopen 2 dagen al 12x voor gebeld met vodafone, waar ze telkens zeggen dat ik gewoon verzekerd ben.
Het imei-nummer en type van mijn nieuwe toestel staat ook geregistreerd bij vodafone, zelfs bij de verzekering.
Samen met een medewerker heb ik een aantal keer de verzekering gebeld, deze zegt dat alleen het oude toestel is verzekerd niet de nieuwe.
De medewerker van vodafone kon mij hier verder niet mee helpen.
Hou hier een heel naar gevoel aan over, is voor mijn gevoel gewoon misleiding, ik heb een factuur voor abbo incl. verzekering en telefoon, dus mag er van uit gaan dat dit over hetzelfde gaat en dat het toestel op de factuur dus verzekerd is, ook in de myvodafone app staan hetzelfde.
Heb ondertussen dus 12x gebeld met vodafone en 5x met de verzekering. Het gaat constant heen en weer (wel verzekerd, niet verzekerd).
Ik hoor van vodafone nu dat ik de verzekering zelf had moeten opzeggen of overzetten.
Maar zoals ik al zeg staat zowel in mijn app als op mijn facturen dat ik gewoon verzekerd ben. Dus waarom zou ik dit overzetten of opzeggen dan? Alles bij elkaar vind ik dat ik onjuist geïnformeerd ben, in de eerste plaats.
Ook vind ik dat als ik betaal voor een verzekering en dit ook zo op mijn factuur en app staat dat ik ook verzekerd moet zijn.
Vodafone weet dat ik een nieuwe telefoon heb en kunnen mij het type en imei-nummer van de nieuwe telefoon zelfs aan mij doorgeven. Betaal deze telefoon ook af aan vodafone zelf.
Beetje raar dus dat ik dan nog steeds de oude telefoon zou verzekeren. Die telefoon gebruik ik ook al 2 jaar niet meer, is nu 4,5 jaar oud en is kapot.
Heeft iemand hier een oplossing voor?
Op dit moment ben ik namelijk radeloos en van plan om mijn complete abonnement (inclusief de ziggo) op te zeggen en naar een ander te gaan.
Ben namelijk in 2-3 dagen al zo'n 6 uur kwijt aan dit en kom niet echt verder. 2 keer is belooft dat ik teruggebeld zou worden, gebeurd niet.
constant moet ik het verhaal opnieuw uitleggen; drama gewoon.
Vind het echt zeer onterecht, misdadig bijna.
Ben ook al aan het kijken of ik dit eventueel via de geschillencommissie kan oplossen, maar heb liever een oplossing zonder dit.