Johan2412

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vingerafdruk scanner A55 Samsung

Heb sinds kort nieuw A55 toestel van Samsung , moet vrijwel dagelijks de vingerafdrukscanner vernieuwen  want deze wordt steeds niet herkend , kan iemand mij helpen

8 Reacties 8
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3075Posts
  • 905Oplossingen
  • 1040Likes

Hi @Johan2412, goedemorgen en welkom hier!

Dat is super onhandig dat je dagelijks de vingerafdrukscanner moet vernieuwen. Kan het zijn dat je misschien een screenprotector hebt waardoor deze niet altijd herkend wordt? Zo ja, dan zou je kunnen uitsluiten of dit zonder screenprotector ook aan de orde is. Ook kan je de vingerafdruk registratie terugvinden of wijzigen via Vingerafdrukbeheer. Je kunt hier maximaal drie vingerafdrukken registreren. Heb je voor de zekerheid hier ook extra vingerafdrukken aan toegevoegd?

Op de Community van Samsung zie ik ook diverse topics hierover terug. Daar vond ik deze tip ook nog: ''Voor de vingerafdruk sensor ga naar instellingen > Apps > systeem apps weergeven> Zoek op biometrics. Er is dan 1 resultaat. Com.biometrics ect klik erop en dan opslag > Gegevens wissen. Voeg je vingerafdruk hierna opnieuw toe. Als het goed is zou het dan moeten werken.''
 

Een andere tip die daar ook nog werd gegeven is om als bovenstaande niet werkt het toestel eens terug te zetten naar de fabrieksinstellingen (vergeet niet een back-up te maken van je toestel alvorens je dit doet). 

Speelt het probleem dan nog steeds, dan zou ik aanraden om even langs een Vodafone winkel te gaan. De medewerker daar kan dan direct op locatie even met je meekijken en indien nodig ook het toestel ter reparatie voor je opsturen.

Robert66

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

hoi ik heb een vraagje kan jullie kijken of huis tellefoon mummer kan toe voegen bij mobiel nummer kan zeker handig zijn en anders soms ook

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3075Posts
  • 905Oplossingen
  • 1040Likes

@Robert66 Ik begrijp je vraag niet helemaal en dit staat natuurlijk ook los van de oorspronkelijke vraag van de topicstarter in dit topic. Je kan het beste even een eigen topic starten op de Vodafone Community en aangeven wat je precies bedoelt.

Johan2412
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Cecilia,

de oplossingen zoals hierboven beschreven  werken niet , en even langs gaan  om eventueel mijn nieuwe toestel op te sturen ter reparatie lijkt mij niet de juiste weg  dan sturen ze maar een nieuw toestel  en anders wordt geen Samsung meer 

Johan2412
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Cecilia,

heb inmiddels contact gehad met Samsung hierover  en zij zeggen het volgende herstart het toestel met een zachte herstart door de aan/uitknop en de geluidsknoppen gelijktijdig in te drukken net zolang het toestel opnieuw opstart, daarna werkte het een tijdje , maar merkte vandaag dat het van korte duur was , heb inmiddels de methode weer toegepast  en ja het werkt weer , maar ben er nog niet kapot van . De nieuwe scanner achter glas is wat mij betreft geen vooruitgang  al dingen die ze (Samsung) aangeven om te doen zijn wat mij betreft lapmiddelen (oa. je scan vinger ligt vochtig maken dan wordt het beter of toch maar een andere vinger want deze heeft te veel eelt ) ja het is lachwekkend 

Johan 2412

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3075Posts
  • 905Oplossingen
  • 1040Likes

Hmm, ik snap dat je er niet kapot van bent @Johan2412. Helemaal omdat het wat oplossingen van tijdelijke aard zijn. Als je dit eenmalig eens moet doen dan is het te overzien, maar vaker ook niet. Zoals eerder aangegeven kan je altijd eens bij een Vodafone winkel langsgaan om het probleem te laten zien en zij kunnen het toestel dan opsturen ter reparatie. Ze onderzoeken het toestel dan en naar aanleiding van de uitkomsten van het onderzoek kunnen ze besluiten om een onderdeel te vervangen of dat je een nieuw toestel ontvangt. 

Johan2412
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Cecilia, vanavond nogmaals contact gehad met Samsung zouden mij helpen met de problemen maar kunnen mij niet helpen 

ik wil toestel naar jullie retourneren  en van de aankoop af

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3075Posts
  • 905Oplossingen
  • 1040Likes

Het annuleren van je bestelling is helaas niet meer mogelijk, omdat de wettelijke bedenktijd van 14 dagen is verstreken. Zoals eerder aangegeven kan je altijd eens bij een Vodafone winkel langsgaan om het probleem te laten zien en zij kunnen het toestel dan opsturen ter reparatie. Ze onderzoeken het toestel dan en naar aanleiding van de uitkomsten van het onderzoek kunnen ze besluiten om een onderdeel te vervangen of dat je een nieuw toestel ontvangt. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic