am73

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Samsung S21 FE Vodafone blijkt ongeschikt voor KPN

In mei 2022 een abonnement met de Samsung S21 FE bij Vodafone afgesloten.

Nadat al snel (voor ingang abonnement al vragen over gesteld) bleek dat de 5G verbinding onbruikbaar slecht was, kon ik eind november 2022 contract vrij overstappen naar KPN.

Het toestel wat ik bij Vodafone gekocht heb, zou ik volgens Vodafone probleemloos bij andere providers kunnen gebruiken. Eén van de functionaliteiten die niet werkt, is de hotspot functionaliteit.

Alles blijkt te worden veroorzaakt door de CSC / Softwareversie Serviceprovider. Bij een Vodafone winkel langs geweest en gevraagd om de telefoon van de algemene CSC voor Europa te voorzien. Uiteindelijk een reactie gekre

CSC_S21FE_VDF.png

gen dat dit niet mogelijk is!

Hoe nu verder? Het flashen van deze telefoons schijnt niet meer mogelijk te zijn...

2 Reacties 2
Dave!

Gedreven Raadgever
  • 191Posts
  • 13Oplossingen
  • 53Likes

Heb je van KPN wel een Sim gekregen en bij instellingen je toestel op de instellingen gezet van KPN en Vodafone eruit gehaald.

Vodafone heeft geen eigen Samsung S21 FE toestellen, deze zijn gewoon Samsung gestuurd.

 

Je kan een fabrieksherstel doen, maak dan even een backup en exporteer je sim gegevens en toestel naar een opslag cloud.

Daarna fabrieksherstel en de Simkaart van KPN er in, dan zou deze onder de KPN provider moeten werken.

 

Misschien heb je nog iets aan deze pagina Toestel Tips 

Anders is er maandag weer een medewerker van de Community van Vodafone aanwezig die je verder kan helpen zet dan wel even volgende in je profiel.

 

Vermeld graag postcode en huisnummer in je Vodafone community profiel Deze zijn niet openbaar te zien, dan kan een Vodafone Community Medewerker gelijk de juiste gegevens erbij pakken en je sneller helpen als ze het topic benaderen
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.vodafone.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

am73
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dave,

 

Dank voor je uitgebreide antwoord. 

Dat Vodafone nog steeds 'branded' toestellen verkoopt blijkt uit de CSC informatie en daarnaast bijvoorbeeld ook uit:

https://www.galaxyclub.nl/nieuws/juli-update-beschikbaar-op-samsung-galaxy-s21-fe/

 

Probleem uitgebreid onderzocht. APN instellingen voor standaard KPN, waarbij het toestel achter NAT en Firewall van KPN zit werkt niet. Gebruik ik de APN instellingen van KPN voor de APN "advancedinternet" werkt de Hotspot functionaliteit prma.

 

Zodra ik mijn SIMkaart plaats in een Samsung met een CSC versie die 'unbranded' is. (In zo'n CSC staat PHN en EUX vermeld in plaats van VDF) Werkt het wel met de default APN van KPN. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic