1
Vraag
2
Reageer en help mee
Suus26

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Melding shortcode

In de berichtenapp van mijn samsung A53 krijg ik bij de berichten die door diverse bedrijven worden gestuurd steeds de melding: kan deze shortcode niet beantwoorden. Hoe zet ik dat uit?

9 Reacties 9
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Suus26 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Zou je een print screen kunnen maken en hier willen plaatsen (let op, geen privé gegevens in het plaatje)! Je zegt zelf niets te sturen maar je krijgt wel elke keer berichten hierover binnen, klopt dat? Misschien iets meer uitleg, dan kunnen we iets verder bedenken wat het is.

Je zou in ieder geval ook alvast kunnen kijken bij www.payinfo.nl en daar je afmelden voor het beheer van mobiele betalingen van mobiele diensten. Misschien dat je dan ook deze sms'jes niet meer binnen krijgt?! 

Suus26
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Screenshot_20221005_153907_Messages.jpg

 Ik krijg deze melding bij alle berichten die ik binnen krijg. Het zijn dus geen aparte sms-jes.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Nee, natuurlijk kan je deze sms berichten niet beantwoorden.
Dit zijn alleen maar uitgaande berichten en dus eigenlijk alleen maar informatie berichten. Mocht je deze voicemail sms berichten uit willen zetten dan kan je dit doen door te bellen naar 1233 en in het menu kiezen voor het uitzetten van sms berichten te ontvangen. Vodafone kan je bellen óf sms'en als je een nieuw voicemailbericht hebt. Dit doe je in My Vodafone via Producten -> Toestel en Sim -> Voicemail instellen. Wil je dus niet een sms ontvangen, schakel dan de optie “We kunnen je bellen óf sms'en als je een nieuw voicemailbericht hebt. Dit doe je in My Vodafone via Producten -> Toestel en Sim -> Voicemail instellen. Wil je geen SMS bericht ontvangen dan kan je ook instellen om gebeld te worden.

Meer informatie over Voicemail en het instellen, lees deze topic.

Suus26
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Screenshot_20221005_153907_Messages.jpg

Het gaat mij er niet om dat ik geen sms'jes over mijn voicemail wil ontvangen (dit was een voorbeeld)  maar dat ik die melding ovver de shortcode die ik bij sms'jes van allerlei bedrijven ontvang niet meer steeds wil krijgen. Wie heeft de oplossing?

Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Zoals eerder aangegeven, ben geen samsung expert. Maar misschien is dit iets (er staat wel Galaxy gebruikers, maar misschien is dit ook van toepassing voor andere modellen): 
https://www.slicktext.com/helpcenter/articles/my-samsung-galaxy-has-a-shortcode-block-on-it-how-do-i... 

Dit is alles wat ik er over kan vinden op internet (via google). Meer mogelijkheden zie ik niet, misschien dat er nog andere mensen zijn die hier iets over weten. Wie weet kan @Spara je nog helpen? Hij heeft wel iets meer verstand van een Android toestel. 

Pfrancing

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb hetzelfde, ook Galaxy A53 en bij elke sms met een verificatiecode de melding "kan deze shortcode niet beantwoorden". Heel irritant.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Omdat het waarschijnlijk een sms bericht is waar je ook niet op kunt beantwoorden. Het lijkt mij heel normaal dat je op berichten, die een verificatiecode hebben, geen antwoord van geven?! Maar ik heb zelf geen Samsung, geen idee waarom je deze melding krijgt (denk even hardop). 

Jerry_A

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dit heb ik ook. Bloedirritant. Is er al een oplossing om deze meldingen uit te zetten?

Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Al eens contact opgenomen met Samsung?
Dit lijkt mij, maar dat weet ik niet zeker, een Samsung instelling. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic