Henk58msk

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Internet buitenland

Hallo, Ik ben in het bezit van een Google Pixel 8 pro. (Android 15). Op zich een prima toestel maar ik heb vanaf het begin problemen met internet in het buitenland.

Ben ik net over de grens is het gedaan met de pret.

Ik heb al diverse zaken verandert en ingesteld maar het probleem blijft.

Ik ben geen digibeet maar begin me zolangszamerhand wel zo te voelen.

Is er iemand die me aan de hand van tekst en screenshots hiermee kan helpen.

11 Reacties 11
Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 99Posts
  • 24Oplossingen
  • 21Likes

Hi @Henk58msk een Google Pixel 8 Pro is absoluut een prima toestel, en deze zou natuurlijk gewoon moeten werken in het buitenland. Welkom op onze Vodafone Community. Laten we snel gaan kijken hoe we jou van dat nare " ben ik dan toch een digibeet" gevoel af kunnen helpen, ik denk dat dat gevoel onterecht is ook, een kleine instelling in het toestel kan soms tot veel ergernis leiden! 
Ik weet niet wat je allemaal al hebt gedaan, maar laten we bij het begin beginnen. Kijk eens in deze link. Hier staan stap voor stap alle instellingen voor jouw toestel, loop ze allemaal eens na. 
Staan ze allemaal goed en ervaar je over de grens toch problemen? Dan hoor ik heel graag van je wat je precies in beeld ziet wanneer je de grens over gaat. 

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 99Posts
  • 24Oplossingen
  • 21Likes

Hi @Henk58msk we hebben geen reactie meer gehad op onze reactie op jouw vraag en zijn natuurlijk super benieuwd of het probleem met het internet op jouw Google Pixel 8 Pro inmiddels is opgelost, of dat we jouw vanuit onze Vodafone Community nog ondersteuning kunnen bieden. We horen het graag van je! 

Henk58msk
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi, ik heb geprobeerd wat ik toegestuurd heb gekregen maar het is nog niet gelukt. Volgens de gegevens moet ik als ik het doe zoals beschreven krijg ik niet dezelfde tekst en moet ik dus zoeken en daar gaat het dan steeds mis. Dus nog steeds geen internet in het buitenland. 

Henk58msk
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nee jammergenoeg is het nog steeds niet gelukt.

Henk58msk
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

De laatste keer dat ik over de grup was kon de server van Vodafone helemaal niet gevonden worden. 

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 99Posts
  • 24Oplossingen
  • 21Likes

Is dat de melding die je krijgt @Henk58msk , dat de server niet gevonden kan worden, of zie je een andere melding en zo ja, welke? 

Test eens het volgende; steek de simkaart die nu in jouw toestel zit eens in een ander toestel. Check dan of je wel internet hebt op de plek waar je dat met je eigen toestel niet hebt. Werkt het dan wel, dan staat er toch een instelling in het toestel niet goed. Ervaar je met de simkaart in een ander toestel dezelfde problemen, ga dan eens langs een van onze Vodafone winkels, er kan daar een nieuwe simkaart voor je worden gemaakt. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 12465Posts
  • 3600Oplossingen
  • 3270Likes

Erg vervelend dat het nog niet werkt. Zit je nu in het buitenland of ben je in Nederland? Want dan is het advies, om naar een Vodafone winkel te gaan, wel het beste advies. Ze kunnen dan voor je kijken of je SIMkaart in orde is en misschien ook uitleggen waar de fout zit. Maar zit je nu in het buitenland dan is het zeker aan te raden om even je SIMkaart in een ander toestel te steken en te kijken of die daarin wel prima werkt. 

Veel mensen hebben toch wel iets aan de instellingen van APN. De link die Judith heeft toegezonden kan je daar zeker wel een heel eind in helpen. En wat ik me dan ook nog afvroeg is of je bij je Mobiel instellingen wel roaming aan hebt staan. Dat maakt het mogelijk om in het buitenland te kunnen bellen. Bekijk deze site voor meer informatie (daar staat hoe je het moet uitschakelen, je kan dit ook volgens om in te schakelen natuurlijk. Dit filmpje leek me wel handig om er bij te hebben).

Henk58msk
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat is een goeie, ga ik de volgende keer proberen.

Henk58msk
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik ben nu in Nederland en moet volgende week weer naar Duitsland. Roaming staat aan dus dat is het probleem niet. Netwerk automatisch zoeken staat uit er wordt alleen verbinding gemaakt met het Vodafone netwerk. Misschien dat dat aangepast moet worden.

Energieboy
Expert
Expert
  • 12465Posts
  • 3600Oplossingen
  • 3270Likes

Je zou het eens kunnen proberen. Wel vreemd hoor, als je APN instellingen goed staan dan zou het moeten werken. Heb je in My Vodafone ook buitenland aan staan? Ik heb geen account meer dus ik kan je niet zeggen waar dit te vinden is, en of het er nog staat. Maar ik dacht ergens onder Service, daar kan je ook buitenland uitzetten.

Heb ik dit juist @Judith? Of een andere aardige Moderator (eventueel @Jamyla ?)

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 67Posts
  • 11Oplossingen
  • 27Likes

Goedemorgen @Henk58msk, ik heb de instellingen voor je gecheckt voor jouw nummer die @Energieboy aangeeft. Die staan echt goed, dus daarin zit in ieder geval geen oorzaak. Ik kom wel een probleem tegen aangaande Toestel & Sim informatie op My Vodafone (melding: We kunnen de gegevens over je toestel op dit moment niet ophalen.) Dat staat gelukkig los van de werking van je simkaart. 

Is het nog gelukt om te testen in een andere smartphone dan deze Google Pixel 8 Pro? Of zijn er ook andere Vodafone gebruikers daar die hetzelfde probleem ervaren?

Het valt me op dat je benoemd, automatisch netwerk zoeken staat uit en maakt alleen verbinding met Vodafone. Dat betekent dat die dus ook geen andere netwerken kan selecteren anders dan Vodafone Nederland. Kun je die eens aanzetten en testen of het dan wel werkt om verbinding te maken? 

We zijn benieuwd!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic